We waren afgelopen maand in nederland op vakantie! En je snapt het al, al mijn dochtertje der neefjes en nichtjes hadden waterpokken. We waren gisteren precies 3 weken geleden voor de laatste keer in aanraking gekomen met de waterpokken. Dus ik had al een beetje de stille hoop dat we veilig waren. Maar niets was minder waar. Laura was gisteren aan het jeuken en ja hoor, daar zat een waterpok en nog een en nog een. Dus wij moeten er ook aan geloven. Gelukkig voelt ze zich niet ziek en jeukt ze maar op 2 plekken. Ze blijft ook gelukkig van der gezichtje af!
Vervelend met deze warmte. Aan de andere kant; ze moeten t toch een keer gehad hebben. Bij Iris heerste het 4 mnd geleden op t kdv; heb haar expres laten gaan zodat ze t zou hebben gehad voor de baby geboren werd; was gelukt. Iris is er eigenlijk niet ziek van geweest en heeft nauwelijks last gehad.
Mijn meisje heeft ze momenteel ook. Ze zit er erg onder, vooral in haar gezicht, maar krabt gelukkig niet echt. Het is even zielig maar ze kan ze maar beter gehad hebben.
Eva heeft het ook net achter de rug. Het begon met overgeven, hoge koorts en een paar pokjes en dat werden er steeds meer.... Vooral haar buik, rug en rechterarm. Ik hoop dat je dochtertje er niet net zo ziek van wordt als Eva! Het was echt niet leuk, vooral omdat Lisa toen in het ziekenhuis lag, lekker, zo alles tegelijk
Gelukkig vond ik het erg meevallen. Ze waren er niet heel ziek van. Iedere avond in een badje havermout en kidsclin erop en ze waren met twee dagen uitgedroogd. Succes met de kleine en ik hoop dat het bij jullie ook meevalt.
Hoi, Ze heeft er alleen gisteravond een beetje last van gehad! Toen had ze koorts en voelde ze zich niet lekker! Vanmorgen was het alweer een stuk beter! Nu hopen dat ze gaan uitdrogen en weer wegtrekken. Ze heeft nu ook best veel in haar gezicht!
Bij de apotheek hebben ze spul tegen de jeuk,speciaal voor bij waterpokken maar ik gebruik het ook als mn zoontje muggenbulten heeft,werkt als een trein. ik weet even niet hoe het heet...
Volgens mij heeft mijn zoon nu ook de waterpokken. Rode vlekjes, met vochtblaasjes erop. Mijn moeder zei aan de telefoon dat dat klinkt als waterpokken. Maar we gaan daar vanmiddag op visite, dus kan ze ff kijken. Ik vind het persoonlijk best wel lastig om te beoordelen of het idd de waterpokken zijn, of dat het iets anders is.. Gelukkig is de kleine man er niet ziek van, hij lijkt er helemaal geen lat van te hebben. De meeste zitten op zijn ruggetje en buikje, en een paar op zijn armpjes. En 1tje in zijn lies. Oja en nog een paar op zijn hoofdje waarvan er 1tje al aan het indrogen is.. Aanstippen met Sudocreme schijnen ze ook van in te drogen.. En ik heb laatst bij de apotheek Lidocaine gel gehaald. Is tegen insektenbeten, en tegen jeuk bij Waterpokken.
ach, het is vervelend maar zolang je kindje maar minimaal 1 jaar is kunnen ze het beter maar gehad hebben...
Nou ik heb nu zoiets, oke, de waterpokken? Prima hebben we dat tenminste ook gehad!! Kan je er maar beter vanaf zijn!!
Hoi, Ja, dat had ik ook! Ze zijn nu begonnen met indrogen! Ze heeft er toch wel last van gehad hoor! Maar dit was pas op de 3de dag. En alleen 's-avonds heeft ze koorts gehad. Dus al met al viel en valt het wel mee! Nu lekker goed insmeren ( ik gebruik neosporin! dat is met antibiotica erin). En dan klaar ermee!!!
Waterpokken is een virus, dus aan creme met antibiotica heb je dan niets. Tja, ze krijgen inderdaad toch de waterpokken, dus na 1 jaar kunnen ze het maar beter gewoon krijgen, maakt dan niet uit wanneer, al vond ik het fijn dat ik het aan Eva duidelijk kon uitleggen. En voor ons kwam het erg beroerd uit en Eva was er flink ziek van. Maar goed, dat hebben we nu dus in ieder geval gehad
Nou, dan heb je laura de ontsteking niet gezien van het krabben!! Ik denk wel degelijk dat dan antibiotica creme helpt. Voor de rest van de waterpokken heb ik speciale creme gekocht.
Ik zeg ook niet dat de creme niet werkt, maar antibiotica is tegen bacterieen en niet tegen virussen. Maar door het krabben zal ze een bacteriele infectie hebben gekregen en daar werkt het dan inderdaad wel tegen. Maar niet tegen de waterpokken zelf.
Nee, dat snap ik!! Maar ik had al eerder geschreven dat ze er 2 helemaal kapot had gekrabbeld en dat ze waren gaan ontsteken. Dus vandaar de antibiotica creme. Gelukkig is alles nu aan het indrogen en kan ze hopelijk morgen weer naar school.
als je dan een spul wil hebben tegen de waterpokken, pak dan de emulsie van etos. dat is een pompje met schuim, de waterpokken drogen dan ook meteen in.
Mijn meiske is vandaag naar het ZH geweest omdat ze niet van de koorts afkomt. Ze kreeg de koorts tegelijk met de 1e pokken en heeft nu al 10 dagen hoge koorts ( tussen 39.5 en 41.0) terwijl de meeste pokken toch wel ingedroogd zijn. Vermoedelijk heeft ze een veelste lage weerstand en is haar lichaam niet instaat het virus te verslaan. Donderdag gaan ze weer bloed prikken en dan moeten de ontstekingswaarden in haar bloed gezakt zijn. Als dat niet zo is hebben we een probleem want dan houd dat in dat haar lichaam het zelf inderdaad niet kan. Soms kiezen ze er dan voor om AB te geven maar ze staat al preventief op de AB dus dat heeft ook geen zin.
Jeetje, wat lastig! Ik hoop dat de koorts snel overgaat! En dat haar waarden genoeg zijn gezakt. Sterkte
@ Tesske. Jeetje wat heftig.. Hoop dat de waardes snel zakken, en dat je meisje snel weer opknapt!!! Nou hier lijkt het allemaal redelijk te gaan. Heb Wayne nu 2x in een badje gezet, en gewassen met een washandje gevuld met havermout.. Ik weet niet of het helpt tegen de jeuk, maar ik heb ook niet de indruk dat hij jeuk heeft. En de grootste pokken drogen ook al in..