Hoi Geen idee of jullie mannelijke leden toestaan, maar mijn vrouw is een paar weken geleden zwanger geraakt. Joepie...maar nu maak ik me paniekerig zorgen, want ze heeft de griep. Ruim 39 graden koorts, slecht voor de baby lees ik op websites. De hele avond zit ik te ijsberen en ik probeer me positief op te stellen, maar het lukt me nauwelijks. Daarom schrijf ik het even hier 'anoniem' van me af. Haar kinderen zijn namelijk niet mijn kinderen en ik heb me heel erg verheugd op een eigen leuke beebie. De eerste keer zwanger ging al snel mis. Nu ging het lekker tot nu en ben ik bang dat ik geen kind van m'n eigen zal krijgen. Maar misschien is koorts niet per definitie het einde. Misschien kan iemand mij vertellen dat het lang niet altijd het einde van de zwangerschap betekent. Of misschien heeft iemand tips tot het verlagen van de koorts, aangezien lang niet alle medicijnen toegestaan zijn. Paracetamol volgens de huisarts wel. Maar alle beetjes die daarnaast mogelijk zijn helpen vast ook wel. Alvast bedankt voor jullie begrip en aandacht... Groet Sweet Rat
Gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Koorts is idd niet zo handig tijdens de zwangerschap. Paracetamol zonder codeine is toegestaan (overleg altijd even met de ha). Wat je ook kunt proberen is een bad of douche die 2 graden kouder is dan je lichaamstemperatuur. Dus heb je 39 graden koorts, neem dan een bad van 37 graden.. Beterschap!
Paracetamol is volgens mijn vk beter dan hoge koorts, dus temperen die boel! Het zal vast wel goed gaan. Succes, Neeke
Tja ik heb ook rond de 10 weken even een paar dagen fiks de griep gehad met koorts en tegen mij werd gezegd dat het niet zo heel dramatisch zou zijn, inderdaad temp laag houden met paracetamol en zo rustig mogelijk doen, meer kan je helaas niet doen
Bedankt voor jullie berichten. Ben nog steeds wel erg gespannen. Maar gelukkig hoor ik ook keerzijdes van die enge verhalen. Dat het gewoon wel goed kan gaan. We proberen te boel te temperen met paracetamol, maar het schijnt pas echt te helpen met 2 pillies achter elkaar. Ze doucht ook veel op lichaamstemperatuur. Dus ik denk dat we gewoon moeten afwachten ja. Alle nieuwe adviezen zijn trouwens nog welkom hoor. Maar goed...ik hoop maar dat het gewoon goed komt. Met beide. Groet Sweet Rat
Hoi Sweet Rat. Ik snap je bezorgdheid goed hoor. Ik zou in ieder geval beginnen met paracetamol, 2 per keer en dat 3x dgs. loopt de koorts toch op tot boven de 40C dan zou ik even langs de huisarts gaan. Deze weet wat wel en niet te geven is tijdens een zwangerschap. Het lichaam maakt tijdens een ziekte antistoffen aan die via de placenta naar je kindje gaan waardoor deze na de geboorte al extra beschermd is tegen ziektekiemen. heel veel succes en wens je vrouw maar heel veel beterschap!
Ja en drinken veel veel drinken, hoe erg je vrouw het misschien tegenstaat het is wel echt goed, het eten komt eventueel later wel, maar las ze maar genoeg vocht binnenhoudt. Als ze erg misselijk zou zijn en daardoor niets binnenhoud even arts raadplegen, ik heb zetpillen ervoor gekregen en toen ik eindelijk wat binnenhield ging het weer beter.. Maar blijf maar denken dathet kindje daar echt goed beschermt zit hoor, ik weet niet hoe ver ze is, maar ik heb bij mijn eerste constant griep en koorst en zo gehad en het is een gezonde knul en nu dus ook fiks ziek geweest en onderhand alweer bijna 19 weken zwanger, niets aan de hand tot nog toe
Ben al wat geruster geworden, maar de spanning blijft. Als die er al niet was . Hoe ver ze is? Dat kun je toch aan die leuke kalendertjes zien onderaan elk bericht? Het is dus nog het begin. Heb gelezen dat ze dan nog het kwetstbaars zijn. Dus dan ga je jezelf natuurlijk zenuwachtig maken. Maar goed, we houden hoop. Hoop op straks een klein babyratje . Groet Sweet Rat
Sorrie niet goed opgelet Tja in het begin is het kindje het kwetbaarst, maar toch zit ze geod beschermt in mama's buik, je kan helaas niet veel meer dan proberen te vertrouwen op de natuur (hoe moeilijk dat ook is )
Ik heb vorige week 4 dagen met 40 graden koorts op bed gelegen...Ik was ook super onzeker of met de beeb wel alles goed was, en heb toen de vk gebeld...Deze verzekerde mij dat de beeb hier echt geen last van heeft...Hoe vervelend het ook voor je vrouw is, is het voor de baby dus niet ernstig...Zorg er wel voor dat je vrouw genoeg drinkt!
He Claudia Een hoopvol bericht, maar er is wel een duidelijk verschil met de zwangerschap tussen die van jou en die van mijn vrouw. Namelijk dat zij nog in de zeg maar 'ontwikkelingsfase' zit. Tot de 12 weken moeten alle orgaantjes van het babytje nog worden ontwikkeld en het is in deze fase dat de baby nog erg kwetsbaar is en dus koorts ook problemen kan geven. Jij bent al 15 weken zwanger zie ik? En 4 dagen geleden hoge koorts gehad? Dat is dus al ruim over die 12 weken heen, dus waarschijnlijk zei de VK daarom dat er niets aan de hand was. Maar misschien vergis ik me (wat ik vurig hoop ) en is het ook in een vroeg stadium eigenlijk meestal niet gevaarlijk om koorts te hebben. Maar op dit moment denk ik dat het gevaar er wel is helaas. Ben ook weer erg zenuwachtig en verdrietig als ik nu merk dat de koorts na twee paraceta's binnen twee uur alweer omhoog gaat. Bedankt nogmaals voor de reacties. Groetjes Sweet Rat
Nou, ze knapt in ieder geval alweer op. Het ergste is achter de rug. Zonet rook ze nog de kattenbak terwijl ik die niet rook, dus dat is misschien een teken dat ze nog steeds zwanger is. Maar ik zal pas geruster zijn na de eerste echo (als die goed blijkt te zijn). Ik ga slapen. Sweet Rat
Ik kan me je ongerustheid helemaal voorstellen! Ikzelf kon officieel niet zwanger worden door een ongeluk 17 jaar geleden. Plots klaps ben ik toch zwanger geworden! Erg spannend allemaal helemaal omdat de kans om nog eens zwanger te worden zoooow klein is! (eier stokken defect, aanmaak eicellen ook) Mijn vriend heeft al een dochter van 5 jaar en gaat er dus anders mee om dan ik. Ik ben ook heel bang geweest tot een aantal weken geleden. Nu pas gaat die angst weg, nu ik de beeb elke dag voel. Ik had wel elke dag naar de VK willen gaan voor bevestiging. Maar ik heb me erbij neergelegd en de tijd zijn werk laten doen. Hoe is het nou met je vrouw? Je kan ook altijd de VK bellen, een vraag is nooit raar! Groetjes, Mirelle.
Sweetrat, Gelukkig knapt je vrouw alweer op. Maar geen zorgen hoor. Ik ben een paar dagen na het positief testen erg ziek geworden. Koorts liep op tot bijna 41 graden. Ik was ook heel erg bang dat het mis zou lopen. Mocht van de huisarts alleen paracetamol en voor de rest uitzieken. Alles is goed gegaan en inmiddels ben ik alweer 24 weken zwanger.
Hoi mensen Sorry van mijn stille afwezigheid, maar ik had even geen zin om weer in te loggen. Was ff bezig met mijn liefje en daarbij werd ik zelf ook nog 's ziek. Maar alles lijkt op z'n pootjes terecht te komen. Vandaag voor het eerst naar de VK geweest (zo vroeg mocht al, want ze is ouder dan 36) en de baby is 1,4 centimeter groot mét een kloppend hartje! Tot zover dus nog geen probleempjes te constateren. Ben alweer een stuk rustiger en blijer. Er kan natuurlijk nog vanalles misgaan, maar het lijkt erop dat de koorts geen schade heeft toegebracht. Dat wou ik jullie even laten weten. Groetjes SweetRat
hallo sweetrat, koorts kan op zich geen kwaad, er zit wel een limiet aan.. ik geloof dat het niet langer dan een aantal dagen mag duren (ja sorry weet het aantal dagen niet meer) en ook de hoogte ervan.. Maar troost je, bij mn vorige zwangerschap ben ik ook in het begin doodziek geweest, drie dagen zwetend op bed, vreselijk, en was ook nog geen twaalf weken. Mijn zoontje is gezond en wel ter wereld gekomen hoor.. Hoe is het met je vrouw inmiddels, ik las ook iets over bloedverlies wat ze had?