Niet meer slapen overdag?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Coco, 8 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Mijn zoontje is nooit een hele goede slaper geweest en hij sliep ook nooit echt heel veel.
    De laatste maanden gaat hij naar bed tussen 20 en 21 uur. Hij ligt dan op bed tot een uur of 7/8. Hij heeft erg onrustige nachten; 's avonds of 's nachts wordt hij wel nog meestal 1,2 of soms zelfs 3 of 4 keer wakker. Ik vond dit nooit zo heel erg, want overdag sliep hij 's middags nog 2 uurtjes en dan sliep hij wel altijd rustig en aan één stuk door.
    Maar nu heb ik het idee dat hij het middagslaapje gaat laten vallen. Hij ging iedere middag al steeds ietsje later en sliep steeds wat korter. Gisteren heeft hij over de hele dag maar 20 minuutjes geslapen en vandaag is hij helemaal nog niet naar bed geweest en hij toont ook nog geen tekenen dat hij moe is. Ik ga hem straks wel even op bed proberen te leggen maar ik vrees het ergste.
    Het zou op zich geen probleem zijn dat hij overdag niet meer slaapt, maar de nachten worden er niet beter op. Ook als hij overdag niet of heel weinig slaapt, maakt hij nog steeds maar een nacht van 10uurtjes slaap waarin hij meerdere keren wakker wordt. Dat is toch niet genoeg slaap voor zo'n kleintje? Toch is hij overdag erg vrolijk en druk. Alleen 's avonds na het eten wordt hij soms wat drammerig en vervelend.
    Meneertje is 15 maanden.

Nog meer mensen met kindjes die zo weinig slapen? Wanneer gaat een kindje normaal gesproken over van 1 naar geen slaapje overdag? En hoeveel uurtjes moeten ze 's nachts maken?
    In het juni-mama topic waarin ik meeklets zijn er zelfs kindjes die nog 2 slaapjes doen overdag en vervolgens klokje rond van 20 tot 8 slapen. :$ Nou, hier dus echt niet!

Groetjes van een mama met een erg wakker kindje.

2. Euhmzz

Euhmzz Actief lid

14 jun 2007
    465
    0
    0
    Hmm, denk niet dat er veel is dat je kan doen hoor, maar ik zou toch proberen hem 's middags steeds in bed te leggen, ook al slaapt hij maar heel eventjes. Denk dat het nog vroeg is om geen dutje meer te doen en 10u is wel wat weinig op 24u. Maar langs de andere kant heeft je kindje waarschijnlijk heel weinig slaap nodig en als hij niet vervelend is ofzo denk ik niet dat het zo erg is.
    Kan ook een periode zijn trouwens hoor, wij hebben hier een heel goed slapertje maar zo nu en dan heeft hij ook een paar dagen na mekaar dat hij 's middags of 's nachts slechter slaapt.
    Elk kind is nu eenmaal anders en heeft zijn/haar eigen ritme

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hoe laat gaat hij overdag naar bed? slaapt hij wel meteen dan? Hoe word hij wakker? (huilen, brabbelen, spelen?)

4. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Hij ging altijd naar bed om 13.00 uur ongeveer, na zn broodje. Hij viel 9 van de 10 keer binnen 10 minuten in slaap, zonder huilen (af en toe een beetje zingen/brabbelen/zeuren).
    Maar de laatste tijd gaat hij steeds later naar bed omdat hij om 13 uur echt nog niet moe is, en als ik hem dan in bed leg, is het wel huilen, en staan springen in zn bed omdat hij er uit wil.
    (Hij ligt nu ook pas een kwartiertje op bed omdat hij vanmiddag vroeg nog niet wilde)

Als hij wakker wordt gaat hij liggen brabbelen totdat ik hem kom halen, soms wordt hij wakker met een klein huiltje.

5. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Wij zitten hier met een dochtertje van net 1 dat ook weinig slaapt, en nooit veel geslapen heeft (vergeleken met wat er gemiddeld geslapen wordt door leeftijssgenootjes)
    - 1 slaapje van 1.5/2u overdag (zelden aan 1 stuk door, wordt altijd even wakker eigenlijk).
    - Ze gaat om 22/23:00 naar bed savonds, en is smorgens om 7:30/8:00 weer vrolijk en wel, klaar voor een nieuwe dag.
    Snachts wordt ze ook nog es een paar x wakker en drinkt zowiezo 1x goed bv (klokklokklok ;)).
    Dusseh, uurtje of 11, max per 24uur...

Ik ben maar gestop met hopen dat ze ooit gaat slapen als een gemiddelde baby (inmiddels dreumes), want ik kan hopen tot ik een ons weeg.

Ons ukkie is energiek, blij, ontwikkelt zich snel, dus mag eigenlijk niet klagen he? ;)

Deel Deze Pagina