Nog steeds moe/niet uitgerust

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door sukkie, 28 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Hoi,

Ik ben 20 oktober bevallen. Het was een lange bevalling, 46 uur om precies te zijn. Na de bevalling heb ik 9 dagen op bed gelegen, daarna langzaamaan weer steeds meer uit bed. Ook ben ik gaan bewegen, wandelingen buiten maken, steeds een stukje verder. Op zich kan ik alles wel weer doen maar ik merk dat ik nu, na bijna vier maand, nog steeds moe ben terwijl ik voor mijn gevoel niet moe zou moeten zijn.
    Ik was veel bloed verloren tijdens de zwangerschap dus mijn HB was heel erg gezakt, 4,8. Maar inmiddels is dat weer 9,2 dus daar kan het ook niet aan liggen.
    Heb jij enig idee wat ik er aan kan doen om van die moeheid af te komen? Ik ben al begonnen met hardlopen om wat conditie op te doen maar tegelijkertijd vraag ik me af of ik dan niet te veel doe en nog vermoeider wordt.

Alvast bedankt voor je reactie

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Sukkie,

wat verveledn dat je je nog steeds niet herstelt voelt. Je lichaam in conditie houden is in ieder geval wel erg goed om te doen, maar ga niet tot het uiterste. Blijkbaar heeft jouw lichaam een flinke knauw gehad van de zwangerschap en bevalling en herstelt het langzaam. Op zich horen we het wel vaker, niet iedereen voelt zich weer helemaal de oude 4 maanden later. Is op zich ook niet raar, maar er moet wel een stijgende lijn inzitten. Misschien kun je eens een ander pad bewandelen en je laten behandelen door acupunctuur of acupressuur bv. Dit kan wel eens een goede optie zijn als de 'westerse' middelen niet helpen.

Groetjes Brigitte

3. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    En wat zijn dan 'westerse' middelen die hier tegen helpen?

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

eet je gezond en vooral voldoende? Kijk eens op de website van het voedingscentrum! Neem daarnaast een multivitaminepreparaat. geef je borstvoeding? Dan is goede voeding nog belangrijker! Sporten is wel goed, ook al kost het energie, je bouwt conditie op en daar voel je je straks beter door. Veel slapen is belangrijk, vooral regelmaat (voor zover dat haalbaar is hoor met een baby!). Het mag 9 maanden kosten het ontzwangeren, die tijd mag je ervoor uittrekkken.
    Blijf je je moe voelen, bespreek het dan eens met je huisarts, mischien is een uitbreider bloedonderzoek dan op zijn plaats.

Mirjam

5. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Ok, bedankt voor de tips! Ik eet gezond en ook voldoende. Ook bewegen doe ik dagelijks. Zal een multivitaminepreparaat gaan kopen en kijken hoe dat gaat.

Sukkie

Deel Deze Pagina