Camping Duitsland

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door LadyKikker, 20 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    We hoopten van de zomer te gaan camperen in Duitsland. Nu ben ik een beetje rond aan het kijken, maar lees veel dat het sanitair dicht is.
    Weet iemand daar iets meer over? Dat zal in augustus toch wel weer over zijn??

En iemand een leuke camping tip? (Liefst Rijnland Pfalz)

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik heb er nog niets over gehoord eerlijk gezegd; wij gaan zelf naar RCN in duitsland - daar is net een camping overgenomen door rcn. Wij hebben goede ervaringen met rcn - en hoewel de camping slecht bekend stond- verwacht ik dat dat nu een stuk verbeterd (lag vooral aan de eigenaar volgens zoover) . Het voelt ook wel veilig dat het van een nederlandse keten is.

Op camping prumtal hebben wij ons ook vermaakt- hoewel je wat krap op elkaar staat, het sanitair maakte dan weer helemaal goed ;) .. Wel met pasje, maar daardoor zó netjes en schoon! Echt top! https://www.pruemtal.de/?lang=nl

Op landal kan je ook kamperen in duitsland. Misschien is dat nog een optie? Wij zijn op warsberg geweest - maar Sonnenberg schijnt nog leuker te zijn.

En als je tóch nét de grens over wil naar links- daar is een hele fijne charme camping - mijn favoriet - met nederlandse eigenaren (vonden wij wel prettig ook deze periode- vertrouwd en nederlands) http://www.domainedesmessires.com/fr/ kleinschalig, gezellig, aan een prachtig meer waar je altijd wel de bevers kan spotten tegen zonsondergang + overdag gratis de kano's of sup's kan lenen.

--> ik vond nu het bericht over het sanitair op de site van rcn - maar ik maak me daar eigenlijk totaal niet druk om nog. Ik verwacht écht dat dat wel open gaat voor het hoogseizoen.

Anders zou je nog kunnen uitwijken naar luxemburg misschien? Daar zijn wij vorig jaar met hemelvaart ook nog geweest- toen was belgie nog op slot - dus werden we bij de grens staande gehouden, dat we niet mochten stoppen in belgie - maar luxemburg was toen wel nog goed te doen allemaal.

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Op dit moment mogen er geen toeristische overnachtingen plaatsvinden in Duitsland, geen idee of en wanneer ze dit gaan versoepelen. Dat zou ik eerst even afwachten voordat je gaat boeken.

Landal Sonnenberg heeft inderdaad een camping erbij. Een mooi park in een prachtige omgeving! Het is hooggelegen, aan de Moezel. Genoeg te doen in de omgeving: leuke stadjes, boottocht op de Moezel, Trier, dieren/wildparken. Hier geen ervaring met de camping zelf, wel meerdere keren daar in een huisje gezeten. Zeker een aanrader!

4. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
    Sonnenberg in leiwen leuke kleine camping bij een bungalowpark van landal. Leuke binnenspeeltuin en klein binnen zwembad.
    Buitenbad halverwege de berg. Sonnenberg ligt op een berg dus je gaat eigenlijk altijd met de auto op pad. Of als je flinke wandelaar bent kan dat zeker ook te voet

Warsberg in saarburg ligt op een hogere bergen is een grote camping met klein bungalowpark van landal. Leuk binnenzwembad
    Groot Buitenzwembad is in het dorpje saarburg te vinden.
    Erg gaat een stoeltjes lift naar saarburg dus je kunt ook te voet naar het dorp.

en saarburg heeft mooie waterval in centrum en mega lekker ijs!! Tis klein venetie…

beide parken liggen op 20/30 min autoafstand van de stad trier of evt luxemburg is ook binnen 45 min te bezoeken

5. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Wij vonden de camping van Sonnenberg leuker dan die van Warsberg.
    Ook leuk is een dagje naar Warsberg gaan, auto boven zetten naar beneden naar Saarburg wandelen door de wijngaarden en terug omhoog met de stoeltjeslift. Vonden de kinderen erg leuk.

Als je sonnenberg gaat zou ik wel kijken waar je terecht komt op de camping.
    We hadden eerst een plek bijna buiten de camping, voelde toen niet prettig en zeker niet met de leeftijd van onze kinderen ( 5 en 8) toen. We hebben een nieuwe plek gevraagd en toen waren we vlakbij de speeltuin en het zwembad. Heerlijke vakantie gehad. Vanaf de camping/park kan je heel mooi wandelen, langs de dieren. Langs de weg omhoog daar word je niet blij van en veel verkeer.

Athina vindt dit leuk.
  6. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Bedankt voor de reacties!

We hebben uiteindelijk een camping hier in NL geboekt. Geen idee hoelang Duitsland oranje blijft, maar ik ben geen last minute persoon, ik wil graag zekerheid ;) En de aantrekkelijke campings in Duitsland zitten ook al vol.

Deel Deze Pagina