Hoge pols sinds bevalling?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door indy22, 4 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    De bevalling is ondertussen negen maanden geleden maar ik voel me nog steeds niet top.

Ik ben ingeleid met 38 weken omdat mijn bloeddruk maar vooral mijn pols te hoog waren..
    Voelde me in de kraamtijd beroerd, maar volgens vk was er niets, hooguit was mn pols te hoog.
    Na anderhalve maand naar de huisarts geweest want bleef koorts houden en me verschrikkelijk moe voelen: wederom niks aan de hand, behalve dan misschien een te hoge pols.

Met zeven maanden weer langs de huisarts, koorts gezakt maar nog steeds enorm moe en last van hartkloppingen. Ik kreeg een kastje mee om hartkloppingen op te nemen.
    Dit wilde allemaal niet zo vlotten..
    Met acht maanden keken ze toch nog maar een keertje en toen was mn pols in rust tussen de 130 en de 160.

Meteen medicijnen gekregen om mn hartslag omlaag te krijgen.
    Helaas ondertussen alweer een maand verder en zodra ik stop met de medicijnen (ik mag dit zelf een beetje proberen van de huisarts) voel ik me meteen weer rot.
    Als ik vraag hoe het kan komen krijg ik enkel als reactie dat het stress is..

Maar ik heb het idee dat het op de een of andere manier samenhangt met de zwangerschap omdat het toen begonnen is.

Ik vroeg me dus af f er toevallig meer moeders zijn die iets soortgelijks meegemaakt hebben. En of het iets hormonaals was en weer over is gegaan?

2. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ik had ook een hoge pols, pas na de bevalling. Bij mij dachten ze door een laag HB. Maar het bleek door een trombosebeen en longembolie te komen. Dus eerlijk gezegd zou ik nog even weer naar de huisarts, want het is wel een reactie op iets en je loopt er al wel lang mee. Kan me niet voorstellen dat het zolang door stress komt. Je kunt zelf je pols ook meten he.. 15 seconden het aantal kloppingen bij je pols bijhouden en dat x4 doen. Is het altijd zo hoog?

Deel Deze Pagina