Hoge pols

Discussie in 'De lounge' gestart door Partyrocker, 4 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Zo ben jij helderziend dan? Wat een rare opmerkingen allemaal zeg, zeg dan niks als je alleen maar zo chagerijnig kunt reageren ;)

TS; ik heb ook een hogere pols maar dat komt bij mij schijnbaar door de zwangerschap! Helaas geen idee wat het bij jou zou kunnen zijn, idd als je er last van hebt of het blijft zo misschien toch even een afspraak bij de HA maken.

2. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Zoals inderdaad al gezegd is zijn er meerdere redenen die een snelle hartslag kunnen veroorzaken.
    Als je ziek/grieperig of koortsig bent is ie ook vaak hoger. Als je er verder geen last van hebt is het geen punt.

Hier ook iemand met een hoge hartslag. Nu eigenlijk continu tijdens de zwangerschap. En nu is ie nog erg onregelmatig met kloppingen ook. Maar dat hoort erbij.
    De huisarts heeft het jaren geleden eens bij mij geconstateerd maar zei er verder niets over.

3 jaar terug ziek in ziekenhuis gelegen en toen was ie ook erg hoog en toen wilden ze die wel omlaag hebben, maar ja ik had hoge koorts dus vond ik vreemde opmerking.

3. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Ik zou het ook even in de gaten houden, beter een keer voor niks gaan dan een keer te laat toch??! Misschien is het niks, maar dan weet je dat toch!

Over die muggenbult trouwens, ik ben gister naar de huisarts geweest met een muggenbult! Ben ik namelijk allergisch voor, zo gek is dat dus niet eens ;)

4. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0
    Ik heb 1,5 jaar een hartslag in rust van 130 gehad. ( begon iets voor de zwangerschap vd jongste).. geen zorgen volgens de cardioloog..

kan ook komen als je schildklier te snel werkt en bij fors ijzertekort..

Nu is mijn pols overigens weer normaal. Hartfilmpje en echo waren ook compleet normaal. Kwam wel vaker voor een versnelde hartslag, als je je verder maar normaal voelt en je hart regelmatig tikt ipv overslaat.

5. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een gezelligheid hier zeg! ;)

Maar zou me niet direct zorgen maken. Als je geen klachten hebt verder en je jezelf goed voelt, zou ik niet bellen.
    Maar als jij dit wel doet, gewoon bellen! Succes!

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik heb ook een hele hoge pols ook weleens 120 in rust, niks aan de hand volgens de huisarts, met sporten is die zelfs weleens 200, het is nou eenmaal zo :)

7. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Mijn pols is in rust 100-110, hoefde me geen zorgen te maken, pas toen hij in volledige rust 150 was heb ik aan de bel getrokken en moest ik elke week even langs de assistente vd HA om te meten, nu is hij weer 'braaf' 100-110, hartfilmpje etc was allemaal goed.

8. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Nou nou, wat zijn we weer vriendelijk met z'n allen zeg! Volgens mij vraagt PartyRocker gewoon iets, dan kun je toch of gewoon antwoord geven of géén antwoord geven... Maar om nou zo te doen...

@Partyrocker, als je je verder goed voelt, zal ik er niet zo veel mee doen. Begin je je naar te voelen, hartkloppingen etc dan wel even bellen / na laten kijken!

9. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    Ik snap je wel. Altijd als ik mijn hartslag meet als iemand zo'n ding heeft of bijv. op de sportschool of met zo'n app is deze zelfs in rust ook behoorlijk hoog. Mijn moeder zei dat ze dat ook altijd al heeft gehad. Ik maakte me er eerst ook zorgen over, maar als je verder geen klachten hebt zal het oke zijn!

10. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Hier hetzelfde Partyrocker; ook wel eens een hartslag van rond de 100 in complete rust.
    Mijn huisarts zei toen dat het idd vaak met je conditie van dat moment te maken heeft.
    En laat die van mij nou toevallig eens niet zo best zijn de laatste tijd! :D
    Mij werd ook verteld dat als ik me verder goed voelde er helemaal niets aan de hand was.
    En als je je niet lekker voelt (verkouden, grieperig etc) gaat je lichaam schijnbaar ook harder werken (waardoor ook snellere hartslag) om beter te worden.

11. 105 is toch niet heel hoog?
    Als je je goed voelt zou ik er verder niets mee doen. Het is wat anders als het 300 was geweest, maar dit is maar ietsje verhoogd. Het kan trouwens ook zijn doordat je ongesteld bent, bij bloedarmoede etc.
    Het is geen rare vraag hoor.. en als je voor een muggenbult de huisarts belt is dat ook niet raar!!

Heb zelf ook wel een hoge pols gehad, maar had toen sepsis, dat was voor mijzelf ook niet te missen.

Ben je bang dat je iets hebt trouwens?

12. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Hoi mede-hypochondertje :)
    Ik maak me hier ook zo druk om. Bij mij istie meestal rond de 90. Als ik in bed lig 's avonds of 's ochtends is hij wel maar 60 dus dat is wel ok denk ik.
    Maar ik ben een heel stressgevoelig persoon, zodra ik maar een beetje druk maak of de bus wel op tijd komt krijg ik al een hartslagverhoging :p ik heb propranolol gekregen voor bij erge stressituaties (presenteren , piano voorstelling), maar gebruik het eigenlijk niet. Ik wil het toch op eigen kracht doen en dat lukt uiteindelijk ook wel.

Maarrr, zodra je gaat letten op je hartslag gaat hij al omhoog he!
    Bij mij is hij trouwens als ik ongesteld ben juist lager ? is dat normaal?

13. beccie7

beccie7 Niet meer actief

Oei oei wat een kattekopjes zwerven hier rond zeg!

Ik begrijp deels jullie reactie wel, maar partyrocker is serieus bezorgd, dus vind ik het niet fair om daar de gek mee te gaan steken.

Idd partyrocker je hebt waarschijnlijk al wat mogelijke oorzaken kunnen lezen.
    Het meest voor de hand liggende lijkt mij je verkoudheid, je lichaam is "druk" bezig en gevolg hiervan kan een iets hogere hartslag zijn.

Suc6!

Xb

14. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    mijn pols is in rust 110 en ik ben een x de sportschool uitgestuurd met 198 dat alleen met fietsen

15. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

:$ serieus??

16. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    uhm ja..

17. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    ik woon 4 hoog zijn 7 trappen.. als ik die oploop en kijk dan naar mijn hardslagmeter dan zit ik gemiddeld al op 130/140

18. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Lovepeet; zo hoog! Het scheelt dat je het van jezelf weet.. Jij trekt aan de bel als ie juist laag is? :D

19. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Was vanmiddag al weer een stuk lager :D. Zal idd wel met de kou/ongesteldheid/warmte ofzo te maken gehad hebben.
    Komt vast wel goed. Ben te druk joh. Dat zal het zijn.

Deel Deze Pagina