Wie gaan er in augustus 2013 voor een 2e kindje?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Seit, 11 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    Hallo meiden,

ML en ik hebben een zoon van 1 (geboren 23-12-2011) en willen in augustus voor een 2e kindje gaan.
    Zijn er nog meer meiden die in deze maand voor een 2e kindje gaan?

2. skimms

skimms Actief lid

25 apr 2012
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou dan wel weer voor de tweede willen gaan, hopelijk mijn vriend dan ook;)
    Maar dat duurt nog even...eerst de 1e verjaardag vieren van mijn lieve meisje!

3. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    Dan is jullie dochter net 1? Klopt dat?

4. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    Verder niemand???

5. Troelie

Troelie Bekend lid

21 jun 2011
    909
    0
    0
    Gelderland
    Hoi norii, ik wil in september er wel weer voor gaan. Dan is onze kleine meid 1 en zou mijn baarmoeder het wel weer aan moeten kunnen (ben via kz bevallen). Ik hoop dat ml dan met me meedoet ;), zou wel handig zijn he?! In principe zegt hij dat hij het prima vindt, maar wil het tegen die tijd gewoon ff aankijken (hij heeft nu geen vaste baan, dus dat speelt bij hem ook wel mee. En hij is sowieso niet zo van het vooruitplannen van dat soort dingen). Moet zeggen dat ik er gelijk na de geboorte nog niet aan moest denken, maar het begint nu toch wel steeds iets meer te kriebelen!

6. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    @Troelie: spannend! Lijkt me dubbel zo spannend ivm de keizersnee.. maar komt goed toch?
    Hier is ML ook niet zo van het vooruit plannen hoor, haha! We zien tegen die tijd wel. Ben bij de 1e zwangerschap eind februari 2011 gestopt met de pil en eind april 2011 was ik zwanger! Ik houd er dus rekening mee dat het nu weer zo snel kan gaan en we dan in mei 2013 een 2e kindje kunnen verwachten. (In de maanden daarna is ook geen drama hoor, haha!) ;)

7. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    dit topic mag gesloten worden i.v.m. weinig reacties.

8. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Hier ook!!! Momenteel ben ik nog in opleiding en verwacht mijn diploma in de eerste week van juli te mogen ontvangen. Dinsdag heb ik sollicitatie gesprek voor een oproep contract en eventueel een contract na het behalen van mijn diploma. Mijn man heeft wel een vastebaan maar we kunnen mijn inkomen niet missen dus moeten we wachten tot ik werk heb.
    Ik hoop in augustus werk te hebben en de proef periode ook voorbij te zijn en dan op groen licht te kunnen hihi.

Mijn zoontje is van 03-10-2011

9. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    @Friesland90: volgens mij had jij ook een eigen topic geopend,klopt dat?

Spannende tijden dus voor jullie, hoop dat je snel het contract binnen sleept :)

10. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Ja klopt, maar kwam dit topic tegen..

11. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    Haha ok.
    Het is hier een stuk rustiger.. :(

12. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Ja inderdaad.. Wel jammer hoor. Het topic dat ik geopend had was ook al niet zo succes en wordt ook heel minimaal gereageerd. Je zou denken dat er toch werk meer zijn door hun kinderwens nog even moeten of willen uitstellen en dit wel.willen delen. Ik vind het wachten zelf erg lastig en ben nu bezig om afleiding te zoeken door me zoveel mogelijk met mijn kindje bezig te houden en met school.
    De bevestiging die ik tot nu toe heb gehad van verschillende dames helpt me goed om stil te staan bij het feit dat dat ook slim is en ik me hier aan vast moet houden.

Gelukkig is het goed bespreekbaar met mijn vriend en kunnen we er goed over praten, dat heeft al een heel stuk opgelucht moet ik zeggen!!

Heb jij ook moeite met het wachten en ben je als het ware al aan het aftellen?

13. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Ik zou het leuk vinden hier mee te kletsen als het topic open blijft?? Wij gaan ook in augustus voor een tweede kindje :)
    We hebben een dochtertje van maart 2012

daar was ik in ronde 1 zwanger dus ben wel erg benieuwd!

14. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Wat leuk zebra dat je mee wilt kletsen hier. Hoe meer zielen... Toch?

In 1 ronde dat is super snel zeg!! Was je daarvoor ook aan de pil of dat niet? Bij mijn zoontje hebben er 6 rondes gehad ongeveer. Daarvoor was ik aan de prik pil en moest daardoor lang ontpillen. Mijn eerste cyclus duurde al drie maand en daarna was het erg onduidelijk wanneer ik een ei sprong had. Vanaf de eerste eerste ovulatie test zijn we de rondes gaan bijhouden.

willen jullie wachten tot augustus ivm leeftijdsverschil met je dochter?

15. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    @friesland, ik was daarvoor inderdaad 7 jaar aan de pil, toen ik gestopt was heb ik gewacht tot de eerste menstruatie, die kwam na 26 dagen, en daarna was ik meteen zwanger
    erg veel geluk gehad dus!

Wij wachten inderdaad ivm het leeftijdsverschil.
    Ik wil graag dat ze een beetje zelfstandig is ( qua zelf kunnen lopen, niet teveel tillen )
    aangezien we bij dochter een moeilijke zwangerschap hadden, vaak naar t ziekenhuis, op het laatst dagelijks ctg etc
    ( groeiachterstand, weinig vruchtwater )
    dus mocht dat bij een tweede weer zo zijn dan is het natuurlijk prettig als ons meisje al wat zelf kan zodat ik niet ook die extra belasting heb voor mijn lichaam.

liefst zou ik nu al willen hoor, maar dat zou gewoon niet goed zijn
    en ik geniet nu ook nog zo van alles wat onze dochter nu leert dat wil ik ook graag heel bewust meemaken
    voor mijn gevoel verdeel je toch je aandacht al een beetje als je nu weer zwanger bent :)

16. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Dat idee heb ik nu soms al.. Dat ik de aandacht aan mijn zoontje moet delen met mijn tweede kinder wens. maar ik geniet niet minder van mijn zoontje, soms misschien zelfs meer. Ik prijs me zo gelukkig met hem en hij is de rede waarom ik nog een kindje zou willen.. Ik vind het geweldig!!!

ik kan het me voorstellen wat betreft het leeftijdsverschil.. Al wachten wij nu mede om de leeftijd naast de opleiding. N. Loopt al wel zelfstandig, maar je moet er voortdurend achter aan hollen en het zou makkelijk zijn als hij bijna zindelijk is voor de tweede zich aandient. Naar goed vanaf nu nog negen maanden zou n. Ook al ruim twee zijn.

Wij hebben vanavond de voor en nadelen op papier gezet voor het wachten tot na de opleiding of nu al er voor gaan. Ik moet zeggen dat we niet veel verder zijn gekomen. We blijven er beide het zelfde over denken: wachten tot ik de zekerheid heb dat ik mijn diploma haal is het verstandigst en nu voor gaan is het meest praktisch wat betreft 2e keer kinder meubels gebruiken zonder tussentijdse opslag of iets dergelijks. Daarbij rammelen mijn eierstokken al weet flink!!

Lijkt me trouwens erg onzeker ivm de groeiachterstand en vruchtwater te weinig in de zwangerschap.. Is de bevalling wel goed gegaan en de groei van je dochter na de bevalling?

17. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    @Friesland , onze dochter was wel erg klein bij de geboorte en natuurlijk geen hoog gewicht maar alles was goed dus dat was fijn! ze is nu nog steeds een klein poppetje dat wel, maar groeit goed op haar eigen lijn.

Over de aandacht verdelen nu al herken ik wel een beetje.Al is het bij mij meer schuldgevoel.
    Ik wil zo graag een tweede dat ik me schuldig voel omdat ik dan niet alle aandacht aan onze dochter kan geven, en alsof ik niet elk moment van haar geniet, alsof ik nu iets mis... terwijl we eigenlijk alles al hebben wat we ooit konden wensen.
    vind het best lastig dat schuldgevoel. want hoewel ik het ook leuk voor haar zou vinden een broertje of zusje blijft dat toch aan me knagen

lastig dat jullie er nog niet uit zijn. gevoel en verstand zeggen vaak heel wat anders he :)

18. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Dat kan ik me goed voorstellen inderdaad.. Ik herken het wel wat, wat jij zegt.. Maar ik denk wel iets in mindere mate. Ik denk juist dat het leuker is om een broertje of zusje te hebben waarvan de leeftijd niet veel scheelt, terwijl het leuker is om een broertje of zusje te krijgen op oudere leeftijd. Als je snapt wat ik bedoel.
    Voor N. zou het nu niet echt te begrijpen zijn maar voor later wel leuk omdat er niet veel tussen zit. Het zou voor N. juist leuker zijn om een brusje te krijgen als hij ouder is. Maar het schuld gevoel blijft denk ik altijd. Ongeacht hoe oud je eerste is..

Ik denk dat we er nooit over uit zullen zijn, tot ik daadwerkelijk met de pil stop en we er voor gaan. Bij de eerste was mijn drang naar een kinderwens ook erg groot.. en vond het toen ook moeilijk om te wachten..
    Hebben jullie geen twijfels over wanneer te beginnen met een 2e?

19. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    een twijfel is er niet echt, we hebben gekeken wat zou een mooie leeftijd zijn voor ons eerste kindje om een brusje te hebben, en wat zou goed ''uitkomen'' voor ons qua tijd.
    dat is dus augustus geworden.
    Ik zou heel graag nu al willen beginnen hoor, maar stél dat het weer in 1 keer raak is dan word het echt te zwaai ben ik bang tenmiste als ik terug kijk op de eerste zwangerschap en er voor het gemak even vanuit ga dat een tweede keer ongeveer hetzelfde zou zijn.

dus het word augustus voor ons, of eind juli, net hoe het uitkomt met mijn pilstrip tegen die tijd want ik ben nu alweer een aantal maanden aan de pil

20. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Heel verstandig inderdaad gezien je vorige zwangerschap en je nog jonge kindje. Ik heb er wel bewondering voor dat al met je wens bewust bezig bent en toch je verstand van je gevoel kan laten winnen.. Ik heb daar een stuk meer moeite nee. Maar misschien hangt het er ook werk vanaf hoe impulsief je ingesteld bent.

Ik heb gister gesprek gehad op me stage met de leidinggevende. Ik kan sowieso na het behalen van mijn diploma daar aan de slag voor de vakantie en daarna hoogst waarschijnlijk een contact krijgen. Dat is dus goed nieuws. Het bareel is wel dat ik dus vanaf juli nog geen vast werk heb maar vakantie werk. Ik hoop dat ik toch nog een vast contract kan krijgen direct,.gezien er erg veel vacatures zijn voor verzorgende ig en ik ergens anders waarschijnlijk werk direct wordt aangenomen voor vaste uren.
    Ik had mijn gesprek volgens de leidinggevende te danken aan mijn zeer goede referenties van collegas Haha!!!! Dat is leuk toch?

Deel Deze Pagina