Ik heb aambeien. Ohh wat afschuwelijk is dat toch. Zit nu op mijn werk en kan gewoon amper zitten.. Ik heb een middeltje van de drogist wat je aan moet brengen. Voor mijn gevoel helpt het niet. Voelt alleen maar nattig (sorry klinkt beetje vies) Wie heeft ook zo'n last van aambeien? Gaat het nog erger worden tijdens de rest van de zwangerschap? En straks dan na de bevalling?? Ik durf nu nog maar amper naar de toilet..
Vreselijk he? Ik had na de bevalling een aambei die een eigen bestaan leidde. Met hartslag enzo. Vreselijk wat heb ik een pijn gehad aan m'n knip en aambei. De verloskundige raadde curanol aan, online verkrijgbaar. Hanteer je wel de adviezen mbt obstipatie? Ik had er tijdens zwschap gelukkig niet zo'n last van. Goed eten en drinken en evt roosvicee laxo, pruimen, smoothies etc.
Pfff ja vreselijk.. Gaan ze wel weer weg dan? ik heb oiets van als ik het nu al heb, hoe erg is het dan straks na het bevallen... Ik heb nu Hemoclin wat ik gebruik. Zou curanol beter zijn dan? of moet ik geduld hebben? Obstipatie heb ik ook gauw last van. maar ik let heel goed op mijn voeding en drink veel. Drink iedere dag ook een smoothie met lijnzaad. Weet niet wat ik nog meer kan doen?
Heb één flinke gehad, maar die was zomaar weer weg. Nu alleen nog n flapje . Heb flink water gedronken, één keer gespoten met otrivin en er een paar keer n koud kompres tegen gehouden. (Niet lachen: bevroren frikandel met wc papier en plastic zakje eromheen. Past er precies tussen haha). Verder goed schoon houden, afspoelen met lauw water onder de douche.
@memmie91 Gespoten met Otrivin?? Op de aambei? En mag dat ook gewoon als je zwanger bent. haha bevroren frikandel.. Ik heb een koud compres gebruikt, maar moet zeggen, dat was lastig ja.
Curanol zalf en tabletjes werkten hier erg goed! Verder koelen, zorgen dat je ontlasting soepel is, zo min mogelijk persen...
@baileyy: Ja, had op meerdere plaatsen op internet gelezen dat dat werd aangeraden. Als je op de aambei spuit gaat otrivin de zwelling tegen.. Maar heb t maar één keer gedaan, aangezien ik er niet goed bij kon haha.
Ik deed er ook gaasjes met neusspray tegen aan. Dat liet ik dan zitten. Maar volgens mij mag dat niet tijdens de zwangerschap? Curanol is ook fijn. Na de bevalling was het helemaal een drama. Althans ruim erna.. In eerste instantie ging hij goed weg, maar na een aantal weken kwam hij terug. Die ging niet weg en werd alleen maar groter en pijnlijker Bleek een getromboseerde aambei te zijn. Brrr... Naar de huisarts gegaan en die heeft er een luikje in gesneden. Meteen verlost van de verschrikkelijke pijn, maar bloedde zeker nog een week Maar de ha zei dat ik er te lang mee had doorgelopen. Dus als ik nu een aambei heb kijk ik elke dag met een spiegeltje hoe die eruit ziet.. Paars is niet goed iig Nu is het vrij rustig, maar het blijft een zwakke plek down under..
Bij 38 weken echt verschrikkelijke last gehad. Zelfs in het weekend na de hap om de druk er vanaf te laten halen was niet te doen kon niet meer lopen of zitten was echt niet grappig. Daar een snee erin gezet,2 dagen een bad met soda en aan de curanol tabl+zalf nu nog steeds preventief En wat ook goed helpt en mag is lidoceine zalf werkt echt pijnstillend en is zonder recept verkrijgbaar verder heb ik baad bij laxeerdrankje ipv dadels en lijnzaad dat hielp bij mij niet voldoende,hopelihk heb je er wat aan
Bedankt voor de tips. Vannacht amper geslapen, zoveel pijn. Kan ook heel moeilijk plassen. Ik heb vanmorgen de dokter gebeld, kreeg de assistente en zij ging overleggen. Wacht nu op telefoontje. Voordat ik iets anders ga kopen. Ik ben bang dat ook curanol even niet meer helpt. Tenminste niet tegen de pijn. En niet snel genoeg. Ik heb een flinke paarse aambei duidelijk zichtbaar.
De aambei bij mij is opengesneden. Kon niet anders zei de dokter. Nu lidocainezalf gekregen en zakjes movicolon. Maar die durf ik niet te nemen, straks brengt dat de ontlasting op gang. De wond doet nog teveel pijn, kan alleen maar liggen. Zelfs plassen doet nog pijn. Herkent iemand dit? Hoe lang duurt zoiets?
Movicolon maakt de ontlasting zacht dus dan komt het makkelijker. Het zal er toch uit moeten en als je wacht dan wordt je ontlasting alleen maar harder en wordt het nog pijnlijker. Gewoon nemen dus!
Dankjewel Tazzy ik heb het genomen inderdaad. En het ging... Helaas gaat de aambei nog steeds niet weg. Vraag me af of dit normaal is, maar goed.. Ik heb lidocainezalf en doe dagelijks een badje met soda.