Hoi meiden, Ik vraag me af hoe jullie hierover denken... Mijn mannetje heeft een weekje vrij. Maar zodra hij hier met wat klusjes heeft geholpen, gaat hij de deur uit. Nu zit hij bijvoorbeeld bij zijn zus. Als hij thuis komt, dan wil hij wel koken. Ik kan zelf nergens heen, ik ben moe en heb snel een harde buik. Ik heb ook pijn overal. Dus mee gaan is geen optie, maar van het thuisblijven word ik ook gek. Ik ben aan het piekeren en aan het janken. Eigenlijk wil ik helemaal niet alleen zijn. Hij verveelt zich thuis ook verder maar. Dus ik vind het heel moeilijk om te vragen of hij thuis wil blijven. Het is ook niet leuk om een vent thuis te hebben die ook niet weet wat ie met zichzelf aan moet, omdat hij zich verveelt. Dan vervelen we ons allebei maar. Maar ik voel me ook rot en maak me zorgen over van alles. Ik weet niet eens meer wat reële zorgen zijn, hangende en liggende op de bank of op bed. Het heeft toch geen zin om daar iemand mee lastig te vallen? Of wel? Ik ben trouwens ook wel een beetje bang dat zijn gedrag zo blijft als de baby er is. Meiden, hebben jullie ideeën over wat ik hiermee moet? Groetjes Belletje
Ach, klinkt als mezelf als ik het even niet meer weet. Ik kan me voorstellen dat je je rot voelt Wat ik nog met mijn vriend doe is een stukje wandelen, films kijken, samen boodschappen doen etc. Het zijn wel geen hele grote dingen meer, maar toch. Probeer zelf wat dingetjes voor te stellen, wij zijn op mijn initiatief bijvoorbeeld vandaag net nog even een uurtje naar de kinderboerderij geweest. Of...ga samen in bad of uitgebreid onder de douche als echt actieve dingen niet meer lukken. Als je zelf wat vrolijker bent, dan zal hij ook minder snel de neiging hebben om weg te gaan denk ik (hoop ik) Ik bedoel dat niet rot hoor, maar ik kan me dat zo voorstellen. En een goede anti verveeltip: de serie Cold feet...owww wat verslavend. Zodra mijn vriend de deur uit is gaat hier de DVD speler aan!!! Probeer positief te blijven, nog eventjes ennuh, je vriend blijft vast niet zo na de bevalling hoor
Hoi Belletje, Zeg gewoon tegen hem dat je je over van alles en nog wat zorgen maakt en dat je het fijn zou vinden wanneer hij er wat meer voor jou zou zijn. Je doet het tenslotte samen, toch? Misschien een idee om wat filmpjes te huren voor jullie samen? Succes met de laatste loodjes! Groetjes Mavaty
He, wat jammer dat je kerel niet aanvoelt op dit punt wat jij nodig hebt. Echt niks aan, en ik kan me voorstellen dat je bang bent dat hij na de bevalling niet anders doet. Maar. Het zou kunnen dat hij zoiets heeft van 'nu kan ik nog even'. Niet dat dat nou zo sympatiek van hem is, maar het zou kunnen dat het niet bij hem opkomt dat jij hier mee zit. Ik zou er gewoon over beginnen, en zeggen dat jij het fijn zou vinden om nog wat samen-tweetjes-tijd te hebben nu jij met de laatste loodjes zit. Als hij DAN sputtert, dan is het misschien raadzaam om wel te vragen hoe hij de indeling qua tijd, taken en samenzijn ziet als de kleine er is.
Belletje,ik heb niet echt tips behalve dan dat ik wel zou proberen met hem erover te praten,en te vertellen hoe je je voelt want een man ziet dat vaak niet zo makkelijk,behalve als je het hem verteld. Verder,..je moet nog maar een heel klein stukje,die paar dagen zijn zo voorbij....dus heel veel sterkte met de laatste loodjes,maar dat zal je vast wel lukken!
Voor hem is het niet leuk of zinvol om thuis te blijven als je op bed ligt. Ikzelf ging ookal was ik moe samen even naar buiten. Even een kop koffie bij vrienden drinken of familie ofzo. Zelf wordt je er nl ook niet vrolijk van alle dagen thuis te blijven. Het hoeft geen hele ochtend of middag te zijn maar gewoon even een uurtje er tussenuit daar knap jij van op en hij kan er ook weer even tegen. Daarna misschien samen een filmpje op de bank ofzo....het duurt nog maar eventjes sterkte
Bedankt hoor meiden! Ik voel me alweer een stuk beter gelukkig. Ik heb met m gepraat en hij begrijpt wel hoe ik me voel nu. Echt wandelingetjes maken zit er voor mij niet echt in. Mijn bekken doen te veel pijn en ik krijg meteen een harde buik als ik dat ga doen. Filmpjes kijken doen we wel samen. En ik hoop echt dat mijn vriend niet zo blijft na de bevalling! Maar ja, ik denk dat ik dat maar eerst af moet wachten tot de kleine er is. Dan is het vroeg genoeg om me daar druk om te maken, toch? Ik heb nu even voldoende gehad aan jullie steun. Dat helpt me alles een beetje op een rijtje te zetten. Voorheen ging ik altijd sporten als ik me zo lamlendig voelde. Maar nu zit ik met die opgekropte energie waarmee ik geen kant op kan. En jullie hebben ook gelijk.. Nog even doorbijten. Zo lang moet de bevalling niet meer op zich laten wachten.. hoop ik Groetjes Belletje
Fijn belletje,dat jullie even hebben kunnen praten! En er zijn gelukkig genoeg dingen die jullie nog wel saampjes kunnen doen nu,heb je bv gedacht aan een tuincentra bezoeken,daar hebben ze rolstoelen en kun je toch even lekker eruit dan dat je constant thuis tegen de muren aankijkt. Ik mag zelf ook niets doen tot de bevalling behalve zitten en liggen dus weet hoe het voelt,maar 1 keer in de week ofzo neemt mijn vriend me mee met een rolstoel en gaan we toch even ergens naartoe,tuincentra,bouwmarkt,supermarkt,ergens op visite enz. Maar jij hoeft gelukkig nog maar heel kort meis! Succes met de laatste loodjes