beschuit met muisjes en wat nog meer

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Damie, 20 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Damie

Damie Bekend lid

14 jun 2006
    724
    0
    0
    Meiden, wat gaan jullie nog meer aan hapjes klaarzetten voor de eerste bezoekers na de bevalling?
    Iemand leuke ideeen?

Ik zag vorige week op televisie cakejes met muisjes ipv beschuit met muisjes. Dat zag er ook leuk uit. Tis ook weer eens wat anders.

2. Euhmzz

Euhmzz Actief lid

14 jun 2007
    465
    0
    0
    Vind het altijd grappig dat Belgiƫ en Nederland zo dicht bij elkaar liggen, maar dat er toch zoveel verschillen zijn. Ik woon 10km van de Nederlandse grens, dus mij valt het des te meer op.
    Vind beschuit met muisjes een heel leuk idee hoor, maar de mensen zouden hier maar raar opkijken moesten wij dat voorschotelen. :)
    Hier zijn het gewoon suikerboontjes en een glaasje champagne.

3. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Wilde eerst muffins bakken, glazuur er op en dan in de muisjes dopen. Die dan invriezen en dan na de bevalling ontdooien. Maar zie er toch maar vanaf want heb eigenlijk niet zoveel zin om te bakken :oops:

Bij een meisje is het ook leuk om roze koeken bij de koffie te doen!

Wij houden het tot nu toe bij beschuit met muisjes en bon bons met blauwe muisjes. maarja, misschien wil ik volgende week weer wat anders!

4. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Wij doen plakjes cake met een toefje slagroom en daarop muisjes. Wat ook kan: muffins met een beetje glazuur of slagroom en daarop muisjes.
    Of slagroomsoesjes dopen in een beetje glazuur en dan muisjes erop. Kan zo weer de vriezer in, ook makkelijk.
    Een muisjestaart.
    Van die chocoladeflikken bij de Hema zijn ook leuk. Hema heeft trouwens ook leuke mini tompouzen, dacht ook wel met blauw.

5. Damie

Damie Bekend lid

14 jun 2006
    724
    0
    0
    Hema heeft trouwens ook leuke mini tompouzen, dacht ook wel met blauw.[/quote]

OJA JOH? Nooit gezien. Dat lijkt me wel leuk

6. pukpuk

pukpuk Actief lid

1 jun 2006
    210
    0
    0
    :D beschuit met muisjes
    :D soesjes met poedersuiker glazuur en muisjes
    :D langevingers in choco of glazur dippen en randje muisjes erop
    :D roze koeken
    :D cake met toefje slagroom en muisjes
    :D jamin heeft roze en blauwe spekkies
    :D jamin heeft roze en blauwe chocolaatjes
    :D jamin heeft van die hartjes snoepjes in blauw en roze
    :D geboorte taart
    :D tompoezen bestrooien met muisjes
    :D eierkoeken met jam of glazuur en muisjes

eigenlijk kan je zooo veel. rond de kerst kan je ook de oliebollen met een klein beetje glazuur insmeren en paar muisjes erop en klaar

7. ProudMum

pukpuk, ik krijg honger van je ideeen!

8. Niet meer actief

? Wij hebben hier ook beschuit met muisjes en kraammanden hoor... Weet niet waar in belgie jij dan woont maar mensen bekeken ons niet raar toen we dat gaven ze vonden het juist leuk!

Ik zie bij het doopsuiker soms van die kleine chocolaatjes met de naam op het wikkeltje... Lijkt mij wel leuk en ik denk erover om dat ook te geven aan het bezoek.

9. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Zag trouwens laatst bij de Hoogvliet die roze koeken in het blauw liggen :) Zag er wel een beetje eng uit, maar zou ook kunnen voor een jongetje.

10. ProudMum

k ga morgen even kijken bij de hoogvliet!

11. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    beschuit met muisjes, en muffins met muisjes.

en voor mensen met gluten of andere allergieen (Daar ken ik er nogal wat van haha)
    moet ik nog ff wat anders verzinnen..tips?

12. ProudMum

geen tips, maar mocht ik wat hebben laat ik het weten!

13. ProudMum

die bonbons met muisjes zijn glutenvrij dacht ik net te lezen

14. Euhmzz

Euhmzz Actief lid

14 jun 2007
    465
    0
    0
    Ben van het noorden van Belgisch Limburg en hier heb ik dat nog nooit gezien hoor. Doopsuiker natuurlijk wel en de chocolaatjes met de naam ken ik ook. Ze hebben zelfs suikerbonen waarin je de naam van de baby kan laten graveren. Lijkt mij ook wel leuk.

15. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Muffins met muisjes zijn OHHHZOOOOOO lekker en apart! Ze zijn eigenlijk lekkerder dan beschuitjes omdat het meer een cakesmaak heeft.

16. Bri

Bri Niet meer actief

Chocoladeflikken met blauw/witte of roze/witte spikkeltjes, lekker! En minder werk dan beschuiten smeren. En volgens mij (maar dat weet ik dus niet zeker) glutenvrij.

17. Niet meer actief

Antwerpen en Vlaams Brabant, maar ik heb wel Nederlandse familie... Misschien daarom :)

18. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Vorige keren hadden we beschuit met muisjes, maar dat is zo'n gedoe. Altijd rollen de muisjes er vanaf en dan hup, met een vaartje op het schoteltje en dan stuiteren ze alsnog op de grond.

Zag laatst bij een nichtje van me, die was bevallen, dat ze plakjes cake met slagroom bestreek, en daar muisjes op. Dat zat veel steviger en bij mezelf is d'r geen eentje afgerold.

Dus (als alles goed mag gaan) wij gaan voor cake met slagroom en muizen! :D

19. Willow

Willow Actief lid

31 jul 2007
    339
    0
    0
    Als je uitgerekend bent net iets voor of na 14 februari en je krijgt een meisje, dan is het misschien leuk om te wachten met kopen tot Valentijnsdag.

De winkels liggen vol met rose snoepgoed en spul erom heen.

20. ProudMum

Las op internet dat er ook glutenvrij beschuit bestaat!

Deel Deze Pagina