Sinds vandaag weet ik dat ik ook een geplande keizersnede zal krijgen.. Nu leek het mij leuk/fijn om met een paar meiden te kletsen over de aankomende geplande keizersnede.. Elkaar voorbereiden, moed inpraten, tips geven en uitkijken/aftellen naar de datum.. Wie kletst er gezellig met mij mee?
Wil me wel aanmelden hoor! Bij wordt t straks de vierde keizersnede. Om wat voor redenen krijg jij een keizersnede?
Jij bent al groot ervaringsdeskundige Hier hebben we het besloten omwille van 3 redenen 1) bij zoonlief (inmiddels 5,5) ook een (spoed) keizersnede gehad waardoor de kans op herhaling hiervan aanwezig is.. (grotere kans dan wanneer ik 1e keer "normaal" zou zijn bevallen).. 2) mijn overgewicht waardoor ik (statistisch) meer kans heb op een keizersnede.. 3) Bij zoonlief keizersnede gehad omdat ik op 5 cm bleef hangen met ontsluiting.. Kans dat mijn lichaam dat dit keer weer doet.. Al die kansberekeningen bij elkaar gaf wel het advies om beter voor een geplande keizersnede te kiezen.. En ook al vind ik het weer doodeng.. op de 1 of andere manier is het ook wel een geruststelling.. Ik zou het erger vinden als ik zelf weer begin en bij 5 cm "weer" blijf hangen en alsnog naar de OK moet.. Wil persoonlijk heel graag de gentle sectio en die doen ze alleen als het gepland is.. (logisch natuurlijk)
Hoi Dames! Gezellig een clubje! Voor mij de eerste keizersnede en vind het heel erg spannend. Ben eerst 3x vaginaal bevallen. Dus ben enorm benieuwd. Weet nog geen datum.... Maar ben nu 34 weken zwanger.
Ik beval in een Rotterdams ziekenhuis. De reden is omdat ik bij de laatste bevalling een flinke totaal ruptuur opliep een graad 4, waar ik rest klachten aan over hield. Ook was de kleine aan de grote kant voor mij. Nu blijkt dit weer het geval ( aan de grote kant ) dus om schade voor het leven te voorkomen word ze via een KS gehaald. En aangezien de kans groot is dat het weer fout gaat, doen ze het nu zo. En bij jou? Wat is bij jou de reden?
Voor mij ook een geplande keizersnede in de 38ste week. Met 36 weken zal ik een datum horen. Dit wordt mijn tweede keizersnede in verband met zwangerschapsdiabetes.
Oh dat is wel fijn in de 38ste week! Hier echt vanaf week 39. Hier dachten ze eerst ook aan zwangerschapsdiabetes omdat onze meid behoorlijk groeit. Maar de uitslagen bleven netjes rond de 6. Dus geen suiker.
Hahah.. Vind het dit keer toch wel heel spannend hoor die keizersende. Bij mij is het vanwege smalle bekken. Ik kan en mag helaas niet normaal bevallen. Ik ben nu 21 weken en 4 dagen. We schelen dus 2 dagen maar? Dan ben jij 10 september uitgerekend? Mijn uitgerekende datum is 8 september.
@ xbabyxdx jeetje zeg.. dat klinkt als geen fijne bevalling.. fijn dat er nu zo goed voor je wordt gezorgd @2g4e he.. wat naar.. 2 keer diabetis.. hoop voor je dat de komende weken goed blijven gaan.. Hier doen ze ook de natuurlijke keizersnede pas vanaf 39 weken.. dus helaas pindakaas.. Maar dat wacht ik graag hoor @ Imraan2011: Ik ben juist verder dan jou.. ik ben 6 september uitgerekend.. maar het ontloopt elkaar niet veel.. heb vandaag gehoord dat ze tot minimaal 39 weken wachten omdat kinderen van voor die tijd vaak uitgezogen moeten worden.. En omdat ik een natuurlijke keizersnede wil zal ik in "hun voorwaarden" akkoord moeten gaan.. Dus 90% zeker wordt het voor mij op maandag 1 september.. zal dus zelfde datum worden denk ik zo Of leiden ze bij jou eerder in?
@ Mamak Nee was geen fijne bevalling. Mocht daarna ook gelijk door naar de OK en onder narcose. Dus zag de kleine heel even en daarna zag ik hem weer een paar uur later.
Hier ook een geplande kz. Weet de datum wel al. Eerste kindje maar ik mag niet vaginaal bevallen ivm darm operatie in het verleden. Vind t wel erg spannend worden. Heb de vluchttas klaar maar denk dat die wel op de geplande datum gehaald kan worden. Zie er ook wel een beetje tegen op...3 of 4 nachten in t ziekenhuis zonder mn man vind t voor hem dan ook zo raar, heeft die een kindje en gaat hij alleen naar huis. Maar hij zegt dat hij t niet erg vind. Hij is daar wel zo nuchter in maar ik vind t maar niks.
Spannend hoor.. Maar gelukkig ga je goed voorbereid.. mijn eerste was ook een KS maar spoed.. dat is niet fijn Wat betreft het alleen zijn en alleen slapen.. dat vond ik toen ook zo erg.. maar aan de andere kant had ik de mooiste kleine jongen van de hele wereld bij me.. Nu tel ik gewoon af tot ik naar huis mag straks.. Met hoeveel weken mag je? Of wil je dat niet zeggen ivm meelezers (snap ik ook hoor)
Hallo!! Ook ik krijg ergens in augustus een geplande ks... Dit ivm darmaandoening, de kans op een totaalruptuur id te groot! Moet eerlijk zeggen: kijk er enorm naar uit! Niet zozeer de ks maar wel de komst vd kleine... Vorig jaar zijn wij onze 1e dochter verloren na een zwangerschap van 20wkn... Erg onwerkelijk soms nog dat het nh wel allemaal goed lijkt te gaan! Maar t wordt met de dag leuker en spannender... Duurt alleen nog zooooo lang tot augustus Naast t zonder lief zijn straks kijk ik ook erg op tegen de ruggenprik en de katheter... Hebben jullie dat ook?
He meiden, Ik kom me ook graag aanmelden. Het zal voor mij de 2e geplande keizersnee worden. De eerste keizersnee was bij mijn zoontje omdat hij in stuit lag. Ik wilde geen enkel risico lopen voor de kleine, aangezien wij onze dochter zijn verloren met bijna 23 weken. Ik had de keizersnee gepland staan met 39 weken en vond het fijn om naar een datum Toe te leven. Echter met 38 weken braken om 3 uur s'nachts mijn vliezen. Ik ben even rustig gaan douchen en daarna naar het ziekenhuis gegaan. Hier waren we om 4 uur en werd ik aan de ctg gelegd. Mijn weeën begonnen al aardig sterk te worden en ik had al 3 cm ontsluiting. Hierdoor werd het ok team opgeroepen en niet gewacht tot de volgende ochtend 8 uur. Om 5 uur kwam de gyn zich voorstellen die me ging opereren. En om half 6 werd ik naar de ok gebracht. Hier kreeg ik de ruggenprik waar ik het meest tegenop zag. Nou echt dames, werkelijk niets van gevoeld!!! De katheter brachten ze in dat ik de ruggeprik al had gehad, hier dus ook niets van gevoeld. Ik heb het wel eerder gehad, de gedachte eraan is enger hoor! Want pijn doet het eigenlijk niet! Vervolgens begonnen ze om 5.50 en om 5.55 was mijn kleine mannetje er!!! Hij ging direct even weg van de kamer om hem in een doek te wikkelen. Maar na 2 minuten was mijn vriend terug met ons zoontje en kon ik hem bewonderen! Vervolgens gingen zij terug naar mijn kamer en werd ik dicht gemaakt. Om half 7 was Ik terug op mijn eigen kamer en lag mijn zoontje tevreden op mijn buik!! Ik dacht ik deel direct mijn verhaal met jullie, mochten jullie vragen hebben, stel ze gerust! Nu is de keuze aan mij of ik een keizersnee wil of niet. En ik heb besloten om hier weer voor te gaan. Het herstel vond ik heel erg pittig, maar gewoon bevallen durf ik niet aan. Ook deze keer wil Ik geen risico lopen voor de kleine!
@kaatje, spannende periode is het zeker! Ik begrijp je volkomen, het ongeloof wat je hebt dat deze kleine hopelijk wel bij je mag blijven! Voor mij mag het ook heeeeel snel augustus/september worden! Soms zou het fijn zijn als ik even een diepe slaap kon doen voor een week of 15
mag ik mij zelf ook aan sluiten bij jullie?? ik krijg ook een geplande keizersnede in de laatste week van mei. dit door dat ik een tweeling verwacht en het meisje nu al een week of 6 in stuit ligt dus ook niet meer gaat draaien. en door dat het een tweeling is mag ik niet anders. Mijn eerste dochter heb ik vaginaal ter wereld gebracht maar nu heb ik geen keuze. ben dus ook benieuwd hoe jullie het ervaren en zo. komende week mag ik naar de anesthesioloog om daar even over de ruggen prik te praten en zo. verder heb ik er de volste vertrouwen in en heb ik ook geen angst er over. Ik word wel gelijk gesteriliseerd gelukkig want na deze bevalling heb ik 3 kids en dat vind ik prima hhahaha
Ik.heb idd wat meelezers maar als deze dames per toeval bij dit topic komen is dat niet erg haha. Heb een goede band met ze gekregen via zp. Hij word gehaald in week 39, laatste week van mei. Bij veel dingen moet je je even uit handen geven en t laten gebeuren. Ik heb al vaker een ruggenprik gehad en vond het zetten niet erg maar de complicaties wel. Gelukkig niet levens bedreigend ofzo maar wel vervelend. Katheter heb ik altijd na de ruggenprik gehad en nu ervoor dus daar zie ik wel tegenop maar zal wel loslopen. Hebben jullie al besproken of er in jullie ziekenhuis een gentle sectio kan worden toegepast? Voor degene die niet weten wat dat inhiudt; dan worden de kleintjes nagekeken door de kinderarts maar komen (mits alles goed is met vrouw en kind) direct terug bij je op de borst en blijft daar liggen totdat je weer op de afdeling bent. Dus ook bij het hechten, de recovery enz. Je man/vriend mag ook de hele tijd blijven. Weet even je naam niet meer maar degene met de tweeling; wat spannend! Een tweeling! Ik denk dat jij dan geen gentle sectio krijgt omdat je nog een operatie erachter aan krijgt. Mag ik vragen waarom je daarvoor hebt gekozen?
Lynn en kaatje...er zijn geen woorden voor jullie verlies maar de angst die jullie hebben is volledig te begrijpen. Alles voor de kleine! Dan wij, als moeders, maar wat meer pijn en nasleep dan een kleintje die t moeilijk gaat krijgen de geboorte.