Wisselende temperatuur

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by MeisjemeteenC, Oct 2, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MeisjemeteenC

MeisjemeteenC Nieuw lid

Oct 2, 2023
    3
    0
    1
    Female
    Hoi allemaal!
    Ik ben anderhalve maand geleden gestopt met de pil en anderhalve week geleden netjes ongesteld geworden. Nu ben ik dus op de eerste dag van mijn cyclus begonnen met temperaturen. Ik doe dit zoals aangegeven in de ochtend gelijk als ik wakker word.
    Nu valt het me op dat mijn temperatuur als ik echt net wakker ben hoger is (36,7) dan wanneer ik nog een uur in bed blijf liggen (36,3). Het schommelt ook echt van dag tot dag van 36,2 naar 36,7 etc. Ik meet wel elke dag om 8 uur. Hoe zou dit komen?

Ik vind het enorm lastig welke tempetaruur ik moet aanhouden en of ik het wel goed doe. :(

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,913
    15,584
    113
    Nabij Utrecht
    Hoe meet je? Rectaal, vaginaal, via de huid/oor etc?

3. MeisjemeteenC

MeisjemeteenC Nieuw lid

Oct 2, 2023
    3
    0
    1
    Female
    Ik meet met een thermometer van Braun onder mijn tong

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,913
    15,584
    113
    Nabij Utrecht
    Ouch helaas niet betrouwbaar voor deze methode en daarom heb je zulke wisselende temperaturen.

Voor de tempmethode moet je echt rectaal of vaginaal gaan meten.

5. Frasseke

Frasseke Bekend lid

Apr 21, 2023
    566
    750
    93
    Female
    Hee,

Ik meet ook oraal en in het eerste deel van de cyclus wil het nogal varieren. Echter kan ik nog wel altijd goed mijn ovulatie vaststellen. Na ovulatie is mijn temperatuur ook stabieler. Je zou dus even kunnen kijken een paar rondea of je oraal je eisprong kan vinden, anders kun je overstappen naar vaginaal of rectaal. Maar zou vooral kijken wat jezelf fijn vind! Dat oraal niet werkt is dus niet waar, maar dit verschilt natuurlijk per persoon of het wel of niet gaat. Maar zie voorbeeld. Ik heb ovulatie ook vaker met testen of echos bevestigd, dus het klopt goed. Maar het is wat minder smooth.

Attached Files:

6. MeisjemeteenC

MeisjemeteenC Nieuw lid

Oct 2, 2023
    3
    0
    1
    Female
    Hoi Frasseke!
    Dankjewel voor het delen! Ik ga inderdaad mijn cycli in de gaten houden om te kijken of ik er wel mijn eisprong mee kan volgen.. het geeft me weer hoop! Ik probeer ook mijn baarmoedermond te voelen om te kijken of ik daar verandering in merk, maar die ligt zoooo hoog dat ik hem maar een aantal dagen in de maand kan voelen. Ik ben benieuwd

Share This Page