altijd temp stijging...?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door happy2012, 25 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happy2012

happy2012 Actief lid

2 jan 2012
    333
    18
    18
    ...als je eisprong is geweest? Of kan het ook zo zijn dat je temperatuur misleidend is en je toch een eisprong hebt gehad/ zwanger bent? Of is dit heel onwaarschijnlijk? Ivm hormoon veranderingen etc....
    Ik ben sinds 3 weken, na curettage, bezig mn temp bij te houden en doe dit vrij consequent, maar vraag me af hoe erg ik me vast moet/kan pinnen op t ff kaartje?!
    Dank voor jullie advies, ik ben nog niet zo ervaren.

2. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Je temp na je ei zal hoger zijn door hormonen inderdaad. Dit is altijd zo, tenminste als je een goede eisprong hebt gehad.
    Je temp is een hele betrouwbare manier om je cyclus te leren kennen, mits dit goed wordt uitgevoerd. Dat is heel belangrijk. Het is bijv betrouwbaarder dan ovulatie testen al is het wel zo dat je bij tempen pas achteraf je ei kan spotten. Een ovu test daarentegen kan wel positief zijn, maar geeft geen garantie van een eisprong.

Heb je misschien een kaartje dat je in je handtekening kan zetten zodat we mee kunnen kijken?

3. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Je temp gaat idd eigenlijk altijd omhoog bij je eisprong. Volgens mij is er bijna niemand bij wie dat niet zo is.

Ik lees alleen dat je net 3 weken na een curettage zit. Het kan best zijn dat je lichaam er dan wat langer over doet om te herstellen en om een eitje te laten springen. Dat was bij mij ook zo. (Duurde bij mij tussen de 3-4 weken voor er een eisprong kwam, maar bij veel vrouwen duurt het ook iets langer). Dat je kaartje nu nog vrij constant is, kan dus goed betekenen dat er nog geen eitje is gesprongen. En dat zou dus ook niet heel gek zijn, dus geen zorgen over maken.

Mocht je nou straks ongesteld worden en je temp kaartje heeft nog steeds nergens een verhoging, dan zou je evt eens kunnen kijken of je thermometer wel goed is. Een vriendin van mij is gaan tempen en had echt zigzag kaartjes. Ze leken anovulair te zijn. Vond het zo balen voor haar. Nou ja en toen ging ze met ovu testen in de weer, positieve testen en een nieuwe thermometer en hoppa, toen was ie opeens wel te zien. :D

4. Fiore

Fiore Bekend lid

12 jan 2012
    931
    1
    0
    NULL
    NULL
    De eerste cyclus na mijn miskraam had ik geen eisprong. De temperatuur bleef een beetje gelijk en na 3 weken werd ik ineens ongesteld. Daarna kreeg ik met 3 weken een eisprong een cyclus van 5 weken en de cyclus er op werd ik weer zwanger. Je lijf schijnt toch erg ontregeld te kunnen zijn na een miskraam of curettage. Ik zou het even de tijd geven, ook al weet ik dat je waarschijnlijk net als ik toen het liefst gisteren weer zwanger zou willen zijn. Geduld is niet mijn sterkste punt ;)

Deel Deze Pagina