hoge temp na ws eisprong

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door petrabr, 17 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    ik ben verleden maand gestopt met de pil, daarna natuurlijk ongesteld geworden (stopweek normaal gesproken) en heb ws verleden week mijn eisprong gehad. normaal heb ik een temp van 36.6 en nu vanaf mijn eisprong (denk ik) een temp van boven de 37.0. is dit normaal?

2. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ja, dit komt door progesteron.

3. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    kun je me misschien ook vertellen hoe het temperatuurverloop is in een normale cyclus? ik kan het nergens terugvinden. alvast bedankt

4. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Beste Petra,

Meestal zakt je temperatuur zodra je ongesteld wordt. Net voor de ovulatie zie je vaak een dipje in je temperatuur waarna deze in één dag met minimaal 0,2 graden stijgt. Na de eisprong blijft je temperatuur hoog totdat je dus weer ongesteld wordt. In mijn fotoalbum zie je een aantal voorbeeldjes van mijn eigen cyclus. Het rode kruis dat je in die voorbeeldjes ziet staan duidt de eisprong aan.

Mag ik je adviseren om de thermometer nog even in het kastje te laten liggen? Het is maar een tip. Ik heb gemerkt dat temperaturen best een belasting is. Daardoor ben je er ook heel erg mee bezig. Ik zou het eerst gewoon lekker een aantal maandjes frank en vrij zou proberen met spontaan 'klussen'.

Groetjes en super veel succes,
    Josien

Deel Deze Pagina