Al vele forums heb ik bekeken, maar nog geen antwoord kunnen vinden. Ik ben onlangs na 11 jaar slikken gestopt met de pil, waarna ik op 1 juni mijn ontrekkingsbloeding heb gehad. Ik dag 15 mijn vermoedelijke eisprong gehad (met de daarbij horende krampen aan één kant). Nu ben ik op dag 20 beginnen te temperaturen. Elke ochtend zodra ik wakker werd (overdag komt er zo'n 0.3 graad bij). 20: 37.0 21: 37.1 22: 37.0 23: 37.1 24: 36.9 25: 39.8 26: 37.1 27: 37.2 28: 37.2 29: 37.2 In mijn beleving is dit behoorlijk hoog. Ik heb verder geen zwangerschapsklachten behalve vermoeidheid (maar ik verwacht dat mijn lichaam behoorlijk aan het werk is om mijn hormoon huishouding weer op een rit te krijgen) en ik heb vanochtend (dag 29) negatief getest. Mijn vraag: Kan het zo zijn dat deze 'hoge' temperaturen horen bij het ontpillen of kan dit mijn basale lichaamstemperatuur zijn? Hopelijk weet u hier mee van!
Deze zal wel worden verplaatst naar "temperatuurkaartjes". Maar iedere vrouw heeft een andere basale temperatuur, dus wat voor de een hoog is is voor de ander laag. Ook spelen oa. de kamertemeratuur, slaappatroon, manier van tempen (rectaal/vaginaal/oksel/mond) en andere factoren mee. Maar je kan dus heel goed een basale temp hebben van 37.0 hoor. Voor mij is dat erg hoog, maar dat ben ik. Om echt een duidelijk verschil te zien is het aan te raden op vanaf het begin van je cyclus te temperaturen en je temp een aantal cycli bij te houden.
Ik neem aan dat je tempt voordat je bewogen hebt, dus vanuit diepe slaap na min. 3 uur slaap en elke ochtend op dezelfde tijd. Ander kan dit ook een reden zijn voor je hoge temp.
Oeps... Ik wist niet dat dit berichtje ergens anders hoorde. Ik temp indd altijd op dezelfde tijd en voor het bewegen. Laatste paar dagen ook overdag getest maar dan komt mijn temp uit op 37,5
De modjes verplaatsen hem zo wel. Kan gebeuren hoor! En als je tempt zoals het hoort, dan denk ik dat je gewoon een hoge bbt (basal body temp) hebt. Anders zou ik het ook niet weten.
Ik zat trouwens vorige maand ook rond de 36.9-37.0 bedenk ik mij net. Normaal zit ik rond de 36.7-36.8 na mijn ei. Dus zo heel extreem hoog zit je ook weer niet.
Koorts heb je volgens mij pas vanaf 38.5 en tussen je normale temp en koorts heb je een verhoging. Of bedoelde je dit ook? Waarom maak je je daar druk om? Bang dat de bevruchting/innesteling niet goed gaat?