Hoge temperaturen in folliculaire fase

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Leraje, 28 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Hoi, ben even nieuwsgierig of meer mensen dit hebben en of iemand weet hoe het komt. Ben sinds kort weer begonnen met temperaturen en het valt op dat ik voorafgaand aan de ovulatie steeds vrij wisselende temperaturen heb, met hoge pieken en dalen. Na ovulatie is het juist superstabiel. Temperatuur rectaal, direct na wakker worden en na ongeveer dezelfde hoeveelheid slaap, maar niet altijd op een vast tijdstip vanwege wisselende diensten/slaaptijden.

    Anders zou ik denken dat dat hetgene is wat het verschil maakt, maar gezien het na ovulatie ongeacht tijdstip altijd dezelfde temperatuur is, is dat het dus niet. Het is ook niet 'vroeger is lagere temperatuur / later is hogere temperatuur' oid; er is geen correlatie tussen tijdstip van temperaturen en hoogte temperatuur.

    Dus vraag me af of iemand iets weet over of dit iets zegt over de hormoonbalans voorafgaand aan ovulatie? En of het een teken is van iets dat mogelijk mis is, of dat het niks uitmaakt? Ik hoor het graag.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Piekerig mag, dus dat is niet zo erg, zolang er maar een verschil te zien is.

    Gebruik je ook ovu testen of slijmwaarneming.
    Het zou kunnen dat de eerste helft bij jou nog wat hoog is, daarna zakt een aantal dagen en dan stijgt na je eisprong .
    Vandaar even mijn vraag ;)

    Je basaal lijkt op 36.85 te liggen, met dan 37.2 na ei is dat wel een goede stijging.
     
  3. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    geen ovu testen, slijm wel maar niet heel consequent door seks:p Dat is af en aan in de week voor eisprong vaak ewcm.
     
  4. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Ik heb na mijn miskramen ook telkens enkele cycli met (te) hoge temp en pieken in foll.fase. ik word daar nooit zwanger mee helaas, vanaf het moment dat temp voor ei ook weer stabiel is en ei wat eerder komt, raak ik zwanger (5 vd 6x). Maar genoeg vrouwen die met van die pieken en dalen zwanger raken (ik scroll wel eens door de charts van anderen op de community daar).

    Ik had laatst wel mijn progesteron op dag 5 laten prikken omdat mijn temp zo lang telkens hoog bleef aan begin cyclus, bleek die nog 6,5 te zijn..veel te hoog. Heel gek, niet goed ook maar ze weten hier niet wat ze ermee moeten.
     

Deel Deze Pagina