Hallo dames, Ik ben sinds 2 dagen gestart met temperaturen. Maar nu heb ik misschien een vreemde vraag. Ik weet dat anaal temperaturen de beste meting geeft maar kan vaginaal temperaturen ook? Zou daar veel verschil in zitten? Wie kan mij antwoord geven op deze vraag? Op internet kan ik niet veel informatie vinden. Alvast bedankt!
Ja dat kan, maar is iets minder betrouwbaar omdat je verschil hebt als je zeg maar middenin meet of tegen de vaginawand aan komt. Ik vind trouwens dat ding in mijn vagina niks. Ik vind het makkelijker even de broek aan de achterzijde naar beneden en thermometer erin haha. Voor de vagina moet die hele broek naar beneden en dat is te veel werk voor als ik net wakker ben. Ik ben niet zo'n ochtendmens
Ik temperatuur altijd vaginaal en houd de thermometer altijd schuin tegen de schedewand aan, zodat je de meest constante manier van temperaturen hebt. Ik temperatuur liggend in bed en ik vind het makkelijker om in dezelfde houding (plat op de rug) te tempen als dat ik wakker word. Anders moet ik rare fratsen uithalen om erbij te kunnen komen hahaha
Hier ook altijd vaginaal gedaan. Enne, je vaginawanden zijn aanliggend, dus als je temperatuurt "vouwt" het mooi tegen je thermometer aan. Nooit verschillen gehad, wel 0,1 lager gemiddeld dat rectaal, dus per cyclus maar 1 soort meting gebruiken. Overigens vond ik dit prettiger dan rectaal. Geen geneuzel met billen opzij en stroef gedoe, zeg maar...
Hier 12 rondes getemperatuurd, vaginaal, en altijd m'n eisprong gevonden. De temperatuur is dan 0.1 tot 0.3 lager dan als je rectaal meet, maar als je het dan elke dag vaginaal doet, heb je gewoon een constante temperatuur.
Gelukkig zijn er meer mensen die vaginaal temperaturen. Dan weet ik tenminste dat het goed kan. Maar raar dat er op internet zo weinig over te vinden is. Bedankt voor jullie reacties.
Hier ook vaginaal. Rectaal vind ik zo een gedoe met bilflappen die in de weg staan (haha) en minder hygiënisch dan vaginaal