Ik weet eigenlijk niet goed waar ik dit onderwerp kan plaatsen. ik hoop dat hier vrouwen zijn die mij kunnen helpen. Ik zit nu in mijn 10e week van mijn “cyclus”. Ik heb nog nooit zo’n lange cyclus gehad buiten mijn zwangerschappen om. Inmiddels tijdens deze cyclus meerdere zwangerschapstesten gedaan en allemaal negatief. Ik ben dus niet zwanger. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben bang dat ik misschien in de vervroegde overgang zit. Ik heb ook andere klachten. Een tijdje geleden heb ik een periode gehad van spotting na gemeenschap, dat is gelukkig voorbij. Vervolgens kreeg ik een periode van spotting een paar dagen voor mijn menstruatie echt doorbrak. En nu zit ik dus in mijn 10e week van mijn huidige cyclus. Heeft iemand dit ook meegemaakt?
Niet meegemaakt, maar kan je je huisarts niet vragen om hormonen te prikken? Dan weet je of je in een vervroegde overgang zit
hoi hoi! Dit kan ook echt iets anders zijn dan vervroegd in de overgang. Gebruik je ovulatie testen? Voel je je eisprong? Het kan ook door stress komen, bepaalde medicijnen? Als je erg twijfelt, maak een afspraak bij de huisarts, zij kunnen je doorsturen naar het ziekenhuis voor een echo, kijken hoeveel ei cellen je nog hebt en of alles in orde is. Ik heb 15 januari een echo, ik heb namelijk het idee dat ik soms een "menstruatie oversla" en niet altijd een eisprong heb. Maar ik slik medicijnen waardoor dit eventueel kan komen en ik heb in het verleden chemo gehad en ik kan daardoor ook eventueel vervroegd in de overgang komen. Ik heb de huisarts toen gevraagd of ze niet kon prikken op bepaalde hormonen, maar ze stelde eerst voor om een echo te laten maken, aan de hand daarvan kon er misschien bloed geprikt worden. Dus ik wacht het af, ( joepie nog meer wachten ) Zijn jullie allang aan het proberen om zwanger te worden? Groetjes