Ik heb nu al 3 cyclussen achter elkaar dat ik 6 á 8 dagen na mijn ei al ongesteld word In officiële termen is mijn 'luteale fase' dus te kort, en heeft een eventueel bevrucht ei geen tijd om in te nestelen. Ik vraag me af of ik hiervoor naar de dokter moet, en zo ja, of dat nu al zou kunnen... ik ben zo bang dat ik dan weggestuurd word met de boodschap dat ik het nog maar eens een half jaar moet aankijken. Heeft iemand dit ook gehad, wat zei de dokter, en zijn er mogelijkheden om hier (nu al) medicijnen voor te krijgen? Of komt dit vanzelf weer goed en zijn medicijnen niet nodig?
hey Mikki, ik heb hier geen ervaring mee maar misschien kan je deze vraag stellen aan de vk hier op het forum. Zij kunnen hier beter op antwoorden. Succes, Anneke
Hoi Mikki, ik heb het zelfde als jouw. Ik weet waneer ik mijn eisprong gehad heb doordat mn borsten dan pijn doen die dag en door het rekbaar slijm. Krap een week later word ik dan ongesteld. Ik zit nu op een cyclus van 26 dagen. Hoe weet jij dat je je eisprong hebt? Ik ga deze maand voor t eerst ovulatie testen gebruiken. Ben benieuwt of er nog antwoorden gaan komen. Groetjes
Hallo, Mijn lf is kort maar niet zo kort als die van jou. Ik zou er zeker nu al mee naar de HA gaan. Hoe weet je wanneer je eisprong is geweest? Ovu test? Tempen? Dat is namelijk ook het eerste wat de HA je gaat vragen. Met een lf van 6 a 8 dagen denk ik niet dat de ha je wegstuurd voor nog 6 maanden, want 10 id toch echt wel de minimum volgens mij. Gelukkig is het vrij makkelijk te verhelpen. Aan mij heben ze clomid gegeven en ik ben van een lf van 8 a 10 dagen naar 13 dagen gegaan! sterkte!
Hoi Mikki, Zou ook zeker naar je ha gaan. Toevallig ben ik gisteren geweest en ook al doorgestuurd naar de gyn (en m'n mannetje moet ook meteen mee...). Dit vanwege diverse klachtjes. Hij gaf ook aan dat er een jaar voor staat als er verder geen bijzonderheden zijn, maar dat er wel reden is voor doorsturen als er klachten of bijzonderheden zijn. Groetjes Caro
Hi Mikki, Mijn lf was ook tekort. Ik ben bezig met IUI en werd dan na 12 dagen ongesteld, de voorlaatste keer zelfs al na 10 dagen. Mijn gyn zei dat ik zo geen eerlijke kans had om zwanger te raken, dus heb ik duphaston gekregen. Moet 2x daags 1 tablet slikken. De laatste keer was mijn lf 15 dagen, dus het heeft in ieder geval geholpen. Had nog gehoopt dat het weg zou blijven, maar helaas. In ieder geval heeft het eitje nu wel de kans om in te nestelen. Ik zou zeker een verwijskaart naar de gyn vragen. Heel veel succes!
Hartstikke bedankt meiden! Ik ben echt blij met jullie reacties. Ik ga morgen meteen een afspraak maken. Ik had gisteren nog even de hoop dat mijn ongi geen echte ongi zou zijn, omdat mijn temperatuur nog steeds hoog was. Maar gisteravond zette het toch wel echt door. Vannacht heb ik wakker gelegen van de pijn, dat heb ik nog nooit gehad, heel raar. En vanochtend was mijn temp nog altijd 36,6 (voor mijn doen heel hoog), maar ja dus wel zwaar ongesteld! Nu ben ik dus stiekem weer bang dat er misschien wel een bevrucht eitje zat, dat nu dus naar buiten zal komen. Ik snap er niks meer van
@ Julita en Herma: ik temp dus inderdaad. Ovulatietesten gebruik ik niet meer, dat werkt bij mij toch niet. Maar mijn temperatuur hou ik wel heel nauwkeurig bij, en daaraan kon ik zien dat ik op 5 februari een eisprong heb gehad. Die heb ik trouwens ook duidelijk gevoeld op die dag. En dus 8 dagen later (13/2) werd ik al ongesteld.
Mijn lf is ook kort en het lijkt wel alsof hij steeds korter wordt want ik ben vandaag ongi geworden, zit nu op dag 22 cyclus en had dag 15 ei dus maar 7 dagen. Voorheen was dat toch wel 8 tot 10 dagen. Zou het door de etos pillen komen? Of door de tarwekiemolie? Denk dat ik toch maar eens naar ha moet gaan want ben ook al bijna jaar bezig.
Ik slik ook de etospillen, maar je zou toch denken dat die je cyclus juist reguleren in plaats van verkorten...
op zich wordt mijn cyclus niet korter, heb meestal cyclus van 22-23 dagen maar lijkt wel alsof mijn ei steeds later komt waardoor mijn lf steeds korter wordt! En daar baal ik een beetje van!
Diaantje jou LF van 12 dagen is normaal hoor.. En er is een meid hier op het forum die heeft ook een zeer korte LF 5 dagen geloof ik. Ze is een paar keer zwanger geweest helaas miskraam. Maar nu is ze weer opnieuw zwanger, en bij haar lag het niet aan de lf maar aan het progeston ( geloof ik ) wat ze niet goed aanmaakt. Ze test alleen niet na 5 dagen al posi, ook zij moest gewoon 2 weken wachten voor ze posi test.
En Mikki, ik zie dat je dus pas gestopt bent met de pil. Het kan nog best het ontpillen wezen.. En ik heb gelezen dat die etospillen bij sommige mensen ook als anticonceptie werken.
Zit er nu ook over te denken om volgende ronde alleen foliumzuur te slikken en te kijken wat er dan gebeurt met mijn cyclus, misschien werken die pillen wel niet bij mij.