Hoi meiden, Ben vrij nieuw op het gebied van temperaturen, dus vandaar dat ik hier graag wat ervaringen deel. Ik ben vorige week (ongeveer een weekje na de eisprong) begonnen met temperaturen. Eerst met oorthermometer, maar heb daarna snel een gewone thermometer aangeschaft. Heb drie dagen met beide gemeten en gaven hetzelfde aan. Dus dat kan niet voor rare dingen zorgen. Mijn Temperatuur was vorige week 37,1-37,1-37,2-daarna tot en met gister 37,1. Gister werd ik ongesteld (in de middag, had in de ochtend getemperatuurd), maar mijn Temperatuur was dus nog 37,1. Vanmorgen weer getemperatuurd (ben nog steeds ongesteld) en ook nu een best hoge Temperatuur, namelijk 37,0. Is dit gebruikelijk? Hier wordt ik niet veel wijzer van. Edit: zal zo proberen mijn kaartjes hier toe te voegen.
Hey mrcd, jij ook hier haha? Bij mij was mijn temperatuur juist 0,4! Lager. ... Nog niet ongesteld, maar zal vast komen ik snap ook niet zoveel meer van dat hele temperaturen. Bij jou ook inderdaad beetje vreemd?? Ben je wel net zoveel ongesteld geworden als normaal?
Het is iets minder bloed dan normaal, maar de buikpijn is erger... Moet nog afwachten of de lengte van de menstruatie wel hetzelfde is. Nu dag 2.
Ja je ziet inderdaad wel vaker dat t dan niks te betekenen heeft. Maar goed ik probeer altijd niet teveel te hopen dan kan het Ɣlleen maar meevallen toch
Klopt, maar stiekem hoop je het altijd toch en is de teleurstelling er. Gelukkig lukt het me tot nu toe elke keer weer om positief opnieuw te beginnen.
Tempkaartjes: Juli: http://www.fertilityfriend.com/ttc/chartgraph_module.php?d=2013-07-04&mode=p&ts=1375611848 Augustus: http://www.fertilityfriend.com/ttc/chartgraph_module.php?d=2013-08-03&mode=p&ts=1375611848
Ik zie mn eigen kaartje, dus even via sharing en dat get code. Die link even hier plakken Het kan ook zijn dat je temperatuur pas tijdens je menstruatie zakt.. Temperatuur je wel direct na net ontwaken en elke dag op hetzelfde tijdstip?
Bedankt voor de hulp. Het is nu dag 2 van menstruatie, zal morgen kijken of hij is gezakt. Ik heb het weekend ongeveer dezelfde tijd getemperatuurd, scheelt maximaal 30 minuten. Met doordeweeks scheelt het ongeveer 30 minuten tot 1 uur. Ik heb mijn thermometer naast mijn bed, dus temp direct bij wakker worden. Hieronder mijn temperatuurkaartje. My Ovulation Chart
Op basis van je kaartjes kun je nog niet zoveel zeggen.. Ik denk dat je temp de komende dagen nog wel zal zakken. Zo niet misschien toch maar even een testje doen, wellicht een heftige innestelingsbloeding De afgelopen rondes zakte mijn temp ook niet echt. Dat gebeurde pas ruim na mijn ongi. Misschien hoort het gewoon bij jou dat je temp pas later zakt..
Bedankt voor het meekijken. Temperatuur is vanmorgen iets gezakt. Gister 37,0 nu 36,8. menstruatie lijkt echter wel al helemaal verdwenen, vanmorgen welgeteld drie druppels bruin op de tampon. Dat zou betekenen dat ik 1,5 dag ongesteld ben geweest... Normaal is het minimaal 4 dagen. Vanmiddag maar even kijken hoe de tampon er nu uit ziet...
Ik heb precies hetzelfde. Eerste twee dagen een temp van 36.9, vanochtend 37 (tijdens menstruatie bedoel ik). Ben ook minder heftig ongesteld dan normaal. Trouwens ook voor het eerst met temperaturen bezig...
Ben verder een tempnewbie zonder enige kennis, maar ik weet wel dat ik bij mijn laatste menstruatie (ben deze ronde pas begonnen met tempen) pas op dag 3 een lagere temp had. Dag 1 heb ik niet getempt, dag 2 was nog 36.9, dag 3 was pas 36.5. Dus kennelijk kan je temp wel degelijk pas vrij laat na de start van je menstruatie beginnen met dalen!
Bedankt voor alle antwoorden. Mijn temp is nog niet onder de 36.7 geweest. Ik denk dat mijn temt gewoon hoger ligt. Onderstaand mijn tempkaartje. Ik heb wel nog getest, maar die was (zoals al verwacht) negatief. Echter het was op advies van de HA, anders had ik het niet gedaan. My Ovulation Chart
Hoi mrcd, Ik vind je tempkaartje nie zo gek eigenlijk. Belangrijk dat je altijd iid rond dezelfde tijd tempt en vvordat je opstaat. Als je dat doet dan is dat alvas goed. Verder qua temp hij is mooi naar 36,8 zo gemiddeld gezakt, dat zal ongeveer je basale temp zijn voor ei. En waarschijnlijk gaa ie rond dag 14 a 15 een schieter naar beneden maken en dat is je ei. Het kan ook later zijn dan heb je gewoon een later ei. Maar dan zal je temp min 36,6 maar waarschijnlijk nog lager zijn en als dan je temp weer duidelijk omhoog gaat dan heb je je ei gehad. En waarschijnlijk zal je temp dan zo rond de 37/ 37,1 hangen en zo blijven of hoger wordeals je zwanger bent en anders heb je de pech dat die meestal vlak voor menstruatie gaat dalen maar soms ook oop de dag zelf of erna. Ik vind het een mooi kaartje
Hoi, ik heb ook altijd een hoge temperatuur, schommelend tussen 36,9 en 37,1. Ik heb wel het idee dat m'n temperatuur voor de eisprong opeens daalt.. Iemand daar ervaring mee?
Eigenlijk prima redelijk constante temp toch? En gedurende eerste dagen menstruatie netjes gedaald. Er zit vooral die ene uitschieter op cd 7, maar misschien had je toen een virusje onder de leden (waar je verder weinig van merkte, maar je lichaam wel mee bezig was). Of een warme nacht ofzo... ?
Een daling voor de eisprong heeft (bijna) iedereen. Dat is dus heel normaal. Bedankt voor de antwoorden weer. Ik denk inderdaad dat mijn basale lichaamstemperatuur wat hoger ligt dan gemiddeld.