hallo verloskundigen, even een vraagje ik heb afgelopen maandag mijn eerste echo gehad met 8 weken. Ik was niet echt geheel ontspannen omdat dit mijn vierde zwangerschap is na 3 miskramen. ik vond het dood eng de echo want ik hoopte natuurlijk niet weer teleur gesteld te worden maar het klopte helemaal ik ben 8 weken zwanger maar sinds dien hou ik wel bruinige afscheiding. Is dit wel normaal en hoelang kan dat aanhouden. ik maar me zorgen. alvast bedankt voor je antwoord gr manon
Hoi Manon, na vroege ehco zie je wel vaker dat vrouwen een paar dagen wat bruinige afscheiding houden omdat de echoscopiste vaak een beetje moet wroeten om zo'n klein hummeltje in beeld moet krijgen. Dan springt er wel eens een vaatje in de baarmoedermond. Bij de een duurt het een paar uur en bij de ander een aantal dagen. Een beetje bruin is ook niet zo erg, want dat is oud bloed en dus geen verse wond. Ik snap je ongerustheid heel goed, maar het klinkt wel normaal, zeker als je verder geen buikkrmapen hebt. Als je nu maandag nog deze afscheiding hebt kun je voor je ogen gevoel best even contact opnemen met de vk. Groetjes Brigitte