Ben wel benieuwd naar ieders gekke gewoonten sinds ze zwanger is! Of gekke smaaksensaties? Vorige zwangerschap(pen) heel weinig voorkeur gehad voor specifieke dingen. Kan me alleen een verlangen naar zure matjes herinneren en dat ik vreselijk warrig was! Nu heb ik dat weer, echt chaotisch maar qua eten ook sterke voorkeur voor specifieke smaken: salami, augurken ( liefst ook in die combi), maar ook zilveruitjes, zoute drop en owwww, wat smak ik naar gerookte zalm en makreel, maar helaas die laat ik liggen! Nu jullie....
Leuk topic ! Bij eerste zwangerschap moést ik manadrijnen eten. Ja per 10 ofzo, en dan moest ik me nog inhouden. Vanaf een week of 20 ging ik havermoutpap eten, een halve liter per dag. Dat had ik al zeker 15 jaar niet gegeten. Nu (nog) nergens last van. Al had ik laatst nasi met ragout gegeten, het moest gewoon. Beetje raar. We zien wel wat het nog meer gaat worden.
Voor mijn eerste zwangerschap dronk ik liters koffie, maar tijdens de zwangerschap juist totaal niet, en dat herken ik nu ik zwanger ben van de 2e ook wel weer. Verder kan ik niet echt zeggen dat ik nou trek heb in bepaalde dingen. Ja af en toe, dat ik een dag heb dat ik ontzettend zin heb in zoute drop, en laatst had ik een dag dat ik mega zin had in mars/snicker/nuts. Maar de laatste dagen ben ik alleen maar verslaafd aan bruin brood, en ipv een snoepje of koekje tussendoor pak ik een beschuit of plak ontbijtkoek.
O, wat een gezonde gewoontes allemaal: mandarijnen... brood.... Soms vraag ik me af waar het heen gaat met mijn gewicht. Kan nu echt vreetbuien hebben dat ik zo een halve zak chips weg eet of een halve zak drop. niet echt goed al die zoute dingen voor de bloeddruk en ook niet zo voor de lijn.... Bij mn eerste zwangerschap moest ik de eerste 12 weken niks hebben van sinaasappelsap en earl grey thee,.. gelukkig kwam de lust daarna wel weer terug.
Bij Beau was het optimel, sinas calippo of ander waterijs en later haring. Manlief werd nogal.gek aangekeken toen hij midden in de winter bij de cafetaria waterijsjes kwam kopen Nu is het sinaasappelsap
Bij Milan: zout! Ik at bijna elke avond een zak naturel chips. Verder ook heel veel drop. En over m'n avondeten strooide ik altijd een berg zou. Bij Isabelle: elke avond werd vriendlief naar de friettent gestuurd voor friet hachée en een grote aardbeien milkshake (9 maanden lang ). Hier niet zulke gezonde gewoontes dus .
aan het begin vooral komkommer, tomaten en fruit...nu zijn de mandarijntjes nog steeds niet aan te slepen..moet gewoon altijd in huis liggen...en veel waterijsjes..vooral die dubbellikkers of die goedkope waterijsjes in plastic zegmaar.. de laatste dagen vooral veel brood..eet zo 10 boterhammen per dag..
haahaa wat leuk zeg dat allemaal te lezen hier alleen bananen niet aan de slepen en dat terwijl ik van kinds af aan bananen absoluut niet naar binnen kreeg! verder eigenlijk nog niks 'geks' erbij gekomen hahaha..
Deze zwangerschap eigenlijk heel weinig... Ik snoep wel redelijk veel maar dat doe ik altijd al. Zolang ik er niet teveel van aankom moet het kunnen Wel eet ik elke avond 2 crackertjes met smeerkaas en komkommer, geen idee waar dat vandaan komt... Bij mijn vorige zwangerschap at ik alleen maar aardappelballetjes en waterijsjes. Ik luste verder niks, zo stom!
Sinds ik zwanger ben ontbijt ik elke ochtend met een tosti!! Eerder kon ik s morgens echt geen hap door mn keel krijgen, maar als ik nu s morgens geen tosti eet, wordt ik misselijk!! ( zit waarschijnlijk tussen mn oren, maar t werkt wel)
Haha, wat grappig allemaal! Die behoefte aan zout herken ik dus heel erg. Vraag me wel af of daar nog consequenties aan komen te zitten ( hoge bloeddruk, vocht vasthouden enz.) Ik mocht willen dat ik gezonde gewoontes had zoals behoefte aan mandarijntjes en komkommer...
Tomatensoep. Heerlijk nu. Als het maar hartig is. Goede lasagne ook heerlijk. En in het begin af en toe een kroket. Nu totaal niet meer.
Kroketten heb ik ook een fase gehad in het begin. Later heb ik wekenlang alleen maar biogarde kunnen eten. Broodjes met heel veel laagjes beleg hebben nu mijn voorkeur, liefst ergens in de stad... (kaas, bacon, sla, tomaat, mayo, enz...)
De vorige zwangerschap was ik verslaafd aan ijs en vooral milkshakes! En nu ineens appelsap, appels en appeltaart hahaha! Terwijl ik normaal appels het minst lekkere fruit vind! Haha blijft raar!
IJsblokjes, waterijs, terwijl ik een roomijs freak ben met chocola/caramel.. Maar nu de laatste dagen alleen maar water met veeeel ijsblokjes heeeerlijk...
Hiero bananen en waterijsjes!! Ook krijg ik er een zak naturel chips wel in, lekker zout. Ik denk ook altijd dat ik zin heb in patat maar als ik dat dan eindelijk heb vind ik het toch niets. Bij het avondeten vind ik echt helemaal niks lekker :-S Geef mij maar een boterham met kaas en tegenwoordig ook hagelslag met veel boter.
In het begin heb ik liters jus d' orange weg gedronken, ging ik elke week minstens 2 keer naar de Mc Donalds voor een Big Mac menu (vaker wilde ik wel maar ik schaamde me te erg ) en daarna heb ik een periode gehad van cornflakes, het liefst van die minipakjes van Kellogs zodat je heel veel soorten hebt. Ik denk dat ik elke dag wel 2 schaaltjes cornflakes met melk nam. Brinta heb ik ook even gehad, het móest en zou in huis komen maar uiteindelijk heb ik er niet veel van gegeten... Nu ben ik helemaal into de Mc Flurry m&m's Verder geen gekke dingen, ik snoep en snaai zelfs veel minder dan voorheen. Ik kan nu nog meer genieten van een lekkere bruine boterham. Vond ik altijd al heel lekker, nu zou ik het rustig 3 keer per dag kunnen eten.
Heb niet echt specifieke eetgewoontes gehad tijdens m'n zwangerschappen. Had (en heb nu ook) een iets grotere drang naar chocolade. Het enige vreemde is wel dat ik sinds week 30 of zo echt een kleine dropverslaving heb (eigenlijk alleen die van Klene-pionierslijn, laurierdrop/ontdekkingsreizen). Kan wel zo'n heel zakje op, maar hou het tot nu toe op maximaal 4 per dag. Lekker handig in die laatste weken waar je bloeddruk omhoog kan gaan, dus probeer het te onderdrukken
Hallo dames, Ik lees al even mee op het forum, maar wil toch graag mijn eetgewoontes delen Bij mijn eerste leefde ik het eerste trimester op cola en naturel chips, later was de tomatensoep niet aan te slepen. Milkshakes gingen er ook goed in en vooral tuc koekjes tegen de misselijkheid. Nu ben ik 8,5 week zwanger van de 2e en de hang naar cola is wat minder maar de naturelchips vallen weer goed in de smaak! Ik eet geen vlees en vis, maar ik kan nu echt gaan zitten watertanden van de reclames van de burgerking of de gedachte aan een frikandel speciaal. Normaal geef ik daar niets om, maar nu....