Hallo, Ik heb PCOS en dus in behandeling om een eisprong op te wekken. Nu heb ik Clomid geslikt (inmiddels 4e ronde) en heb ik een eitje die al 26 mm is (op cyclusdag 12). De vorige ronde sprong mijn eitje pas toen het 40 mm was. Omdat mijn eitje nu al vrij groot is en de kans op springen wel aanwezig is, krijg ik morgen een samenlevingstest. Dus er wordt gekeken of er spermacellen aanewezig zijn in het slijmvlies in de baarmoederwand. Nu twijfel ik of een positief resultaat van de samenlevingstest wel aanwezig kan zijn, aangezien ik weet dat de vorige keer mijn eisprong veel later plaatsvond. Mijn lichaam reageert elke ronde weer anders, dus de kans is wel aanwezig, maar toch twijfel ik... Mijn vraag: ik kan aan mijn baarmoedermond voelen dat hij gesloten en vrij hard is. Betekent dit dat er sowieso geen spermacellen de baarmoeder in kunnen komen op dit moment?
Hoi, Nee aan de hand daarvan kan je dat niet zeggen. Er is altijd genoeg ruimte om bij de eicel te komen. Spannend hoor. Succes! Groeten Evelien