Ik heb per ongeluk 2 tabletten(kruitvat vitaal zwanger) geslikt op 1 dag. Want ik wist niet meer zeker of ik vanmorgen al 1 geslikt had. En heb vanavond als nog 1 ingenomen.Kan dit kwaad? Tabletten bevatten niet alleen foliumzuur., maar meerdere vitamine die belangrijk zijn tijdens de zwangerschap.
Ik heb altijd geleerd dat een overmaat aan vitamines gewoon afgevoerd worden via de urine.... Maar of ik dit helemaal goed onthouden heb? Maar ik denk dat het geen ramp is... misschien weten er meer mensen iets hierover?
Ik heb dat ook geleerd, wat Corry zegt. Je plast het weer uit, dus het komt wel goed. Het is niet alsof je een enorme overdosis achterover getikt hebt ofzo Komt goed!
Voor de meeste vitaminen kan het inderdaad geen kwaad, die plas je gewoon uit als je die teveel hebt. Voor bepaalde vitaminen kan het echter wel schadelijk zijn, maar ik denk niet dat je die drempel haalt met 1 extra tablet. Zou me dus geen zorgen maken.
Niet alle vitamines as je uit. Sommigen kunnen echt wel een.gevaarlijke overdosis geven. Echter niet van 1 tabletje te veel hoor! Geen zorg!