Ik heb 6.7 hb, wel keizersnede over 5wk waardoor ik moet nu ijzertabletten slikken 2x per dag 200mg. Gisteren 1x en vanochtend 1x Ik werd vanochtend na 45min innemen van tab erg misselijk, eigenlijk duizelig etc. Reed auto en kon net stoppen en viel ik paar sec bewusteloos alles werd zwart. Voel mij echt beroerd en hoofdpijn Nu vraag ik mij af of meer deze bijwerking hadden of moet ik ziekenhuis bellen? Zou dat verband hebben of staat los van elkaar? Heb zelf kans op pre eclampsie maar afgelopen maamdag bloedruk was netjes 125/70. Nu weet ik niet, zit in auto durft niet te rijden... Ik ga die tabletten niet meer nemen zoiezo want in apotheek zeiden ze dat het 6-8wk duurt voor dat werkt dus ze snapte niet waar ik het kreeg. Heb ook geen last van iets lage hb, vorige keer ook ks en 5.4-6.7 hb niets gekregen..
Ik slikte er 1 per dag, of het evenveel Mg durf ik zo niet te zeggen. Na 2 dagen gebruik werd ik er steeds heel misselijk van. Ben verder amper beroerd geweest, ben na paar weken opgehouden. Rotzooi.. Heb toen ijzer bruistabletten gekregen en daar geen last van.
Ik heb toch naar huis gereden en bd gemeten. Was 145/87 en na halfuurtje zakte tot 120/65. Voelde mij ook gelijk beter en besloten even aankijken denk toch dat het met ijzertabletten te maken heeft... Ga niet meer innemen en kijken of ik dan nog zo duizelig wordt etc dan bel ik gelijk. Bruidstabs kreeg ik als eerste maar kreeg ik die niet naar binnen (
Ik weet het niet.. In apotheek wilden ze niet eens voorgeschreven aantaal geven want zeiden dat in 99% te veel bijwerkingen waardoor de rest wordt toch niet gebruikt dus ipv 2mnd heb ik 2wk dosis gekregen. Had dus dat in ochtend en in middag diaree en aambeien( Ben echt klaar mee met dat zooi, dan moeten ze maar bloedtransfusie doen als nodig na keizersnede..
Denk ook niet te licht over een bloedransfusie, dat doen ze pas als je echt te veel bloed verliest. Het gaat eerder om het herstel achteraf, hoe hoger je hb, hoe makkelijker je herstelt. Ik weet het niet zeker maar volgens mij is de beslissing voor een transfusie niet afhankelijk van je hb gehalte. Heb je het ziekenhuis gebeld, in principe moet je dit soort dingen wel melden, dan kan je in overleg met je artsen kijken wat wijsheid is. Sterkte in ieder geval.
Had ook vorige 6.7 hele zwangerschap en ze zeiden toen dan niet nodig tabletten. Was ks en erna 5.4 geen bloedtransfusie of zo ook geen extra dingen erna. Ik ga 19e augustus naar arts zeg dat gelijk. Het is niet anders ik heb bruidstab en deze geprobeerdmasr tis ja zit al 2e dag met diaree en aambeien
Ik kreeg naast de ijzertabletten ook lactulose. Dat zorgt voor een zachtere stoelgang. Wellicht een idee om te vragen?
Nog zachtere?)) Ik heb al 2 dagen diaree.. Gelijk na tabletten en erna 10x op het dag ini imi zachte poep.. Het is vandaag wel veel beter dan gisteren ochtend kan alleen door die tabletten komen...heb wel nogsteeds pikzwarte poep ;/ Nee ik moet slikken 2x per dag dus zoiezo 1x in ochtend.. Ik durft niet meer, die bijwerking dat ik echt flauw val en niet eens auto kan instappen, dat op wc zitten en misselijk hele dag kan niet ik heb ook andere kind voot om te zorgen..
Misschien werken ijzer injecties beter? Die heb ik een tijd gekregen en had eigenlijk geen bijwerkingen.
Ik ga dat ook overleggen indd maar ik denk dat het niet heel erg laag is voor injecties. Voor tabletten is zoiezo al te laat ik heb over 4wk keizersnede dat red ik niet met tabletten wellicht injecties werken sneller maar ik twijfel of ze dat dan noodzakkelijk zouden vinden.. Welk hb had jij?
Als ik jou was zou ik met jouw klachten niet wachten tot je afspraak maar gewoon bellen. Zo draaierig worden zijn geen normale bijwerkingen van die pillen. Als je abnormale bijwerkingen hebt met geneesmiddelen moet je dat altijd meteen melden. Zoals ik al eerder zei, de tabletten geven ze je enkel om je conditie zo goed mogelijk te hebben voor de bevalling zodat je herstel daarna makkelijker verloopt. Ik had zelf voor de bevalling boven de 7, mede dankzij de tabletten maar na de bevalling en 4 packed cells transfusie was hij nog 5.3. Ik vond het helemaal geen pretje om van zo laag terug te moeten komen. Mijn conditie is nooit meer op het niveau van voor de bevalling gekomen. Overigens werken de tabletten wel degelijk binnen de tijd die je nog hebt, ik ben van 6.8 naar 7.1 gestegen in 3 weken tijd.
Dat ligt wellicht anders bij iedereen.. Ik had 5.4 na bevalling, kon tweede dag naar huis al en baarste van energy ging gelijk wandelen 2 uur etc...als ik dossier niet had gelezen had ik nooit geweten dat het 5.4 was. Mijn normaal hb buiten zwangerschap is ook gewoon 6.4 nergens last van. De bijwerkingen kwamen echt door die tabletten want dag erna nergens last van. Ook vandaag niet. In apotheek waarschuuwden ze voor ernstige bijwerkingen wel, in bijsluiter staat indd misselijkheid, duizeligheid, diaree.. Ik kan wel bellen maar tot 19e verandert niets want ik kan alleen verpleegkundige bellen die dan wat ik zeg in computer zet. Hij kan het met arts overleggen maar mijn ervaring weet ik gewoon dat het niet zal gebeuren en als wel dan zullen ze zeker zeggen dat ze geen actie verder doen. Was hetzelfde met suikertest: mislukt ok, laat dan maar. Hier in zh is helaas zo te weinig artsen te veel zwangere blijkbaar. Ik wacht gewoon 19e omdat ik gewoon weet dat 5.4 hb mij niets doet. Dan besprek ik gelijk alles. Ik vind het geen ramp zelf. Ik ga er niet dood van lijkt mij