Hoge (witte jassen) bloeddruk

Discussion in 'Gezondheid' started by Liliane92, Jun 9, 2024.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Liliane92

Liliane92 Fanatiek lid

Sep 7, 2020
    2,083
    3,164
    113
    Female
    Hoi allemaal,

Ik merk dat ik mn verhaal even kwijt wil en ik ben ook benieuwd wat jullie ervan vinden.

Afgelopen week heb ik een echo gehad en deze was perfect. Echter bleek bij de bloeddrukmeting dat mn bloeddruk erg hoog was 70/150. Ik merkte dat ik ook veel spanning had voor de meting want ik was erg zenuwachtig voor de echo en had een erg drukke week op werk gehad. Toen de meting hoog uitsloeg merkte ik dat ik nog zenuwachtiger werd, na drie keer meten zakte hij ook niet echt. Ik was mega gespannen, want na het hele traject wilde ik gewoon heel graag door naar de gewone verloskundige en er werd gelijk gepraat over medicatie etc. Ik zat tegen het plafond. Mijn bloedwaarden zijn ook geprikt en waren perfect.

Ik heb bij mijn vorige zwangerschap op het eind een hoge bloeddruk en lichte zwangerschapsvergiftiging gekregen met 37 weken. Eiwitten in de urine zaten net op de beginwaarde. Toen was de bloeddrukwaarde 100/150. De metingen daarvoor tijdens mn zwangerschap bij de VK waren perfect, rond de 70/115 . Die eerste meting in het ziekenhuis was toen ook een stuk hoger dan bij de vk: 70/140.

Blijkbaar ben ik gewoon erg gespannen in het ziekenhuis.

Maargoed, nu ben ik thuis gaan meten en daar komen normale waardes uit. Dus 71/127 en 80/132 etc. Ik houdt ze bij. Wel moet ik me dan echt niet focussen op de meting want dan vliegt hij weer de lucht in. Ik blijf door mn verleden toch wat angstig zijn voor de meter.

Nou ben ik dus wel medisch geworden in het ziekenhuis en heb ik volgende week een intake in het ziekenhuis, maar het voelt een beetje onnodig en suf omdat mn thuismetingen wel gewoon netjes zijn. Ik wil (uiteraard zolang de gezondheid het toelaat) gewoon bij de verloskundige lopen na het hele ivf traject.

Hoe moet ik de intake in het ziekenhuis nou aan gaan vliegen?

Ik hoor het graag!

2. San1320

San1320 Lid

Nov 27, 2021
    64
    33
    18
    Female
    Hoi, wat een lastige situatie! Zelf heb ik ook last van een hogere bloeddruk in het ziekenhuis. Maar bij de verloskundige altijd wel netjes. Ik zou als ik jou was dit verhaal uitleggen bij de gynaecoloog. Gewoon eerlijk zijn, vertellen hoe jij er over denkt. En wellicht kun je een bloeddrukmeter vanuit het ziekenhuis mee krijgen om zo thuis te kunnen meten? Je zou ook voor kunnen stellen om de reguliere controles bij de verloskundige te doen, en af en toe een extra controle in het ziekenhuis. Bij ons is dit in veel situaties namelijk ook een optie.

En verder toch proberen je niet te veel zorgen te maken, hoe lastig dat ook is. Heel veel succes!

Liliane92 and Vero0504 like this.
  3. Liliane92

Liliane92 Fanatiek lid

Sep 7, 2020
    2,083
    3,164
    113
    Female
    Bedankt voor je reactie! Fijn dat ik niet de enige ben die dit heeft. Ik ga inderdaad even vragen of dat mogelijk is. Lijkt me wel veel fijner en prettiger.

Share This Page