hallo Als ik anissa laat kruipen op de grond, kruipt ze metteen naar de gevaarlijkste plekken. ze kruipt onder de kast,onder de tafel,naar de pc, en naar de tv. Ze kruipt ook naar de verwarming, ik ben bang dat ze zichzelf verbrand aan de verwarming als hij aan staat. Anissa heeft een hekel aan de box. Ik doe haar soms ook in de kinderwagen De baby kruipt en de moeder moet er maar achteraan lopen Doet jullie baby dat ook? Groetjes Fatiha.
Gewoon vastbinden! Tsja, de gevaarlijke plekken zijn vaak ook de meest interessante.. doe je weinig aan.. je huis zo goed mogelijk baby-proef maken.. en proberen aan te leren niet aan de kachel te komen.
Ik heb hier trouwens niets aan het huis gedaan, behalve beveiligers in de stopcontacten gestopt. Alle andere zaken (voerbak van de hond, flessen wijn in de rek, boeken op kruiphoogte, dvd speler, pannen etc in de keuken in een open kast) staan gewoon nog voor het grijpen. Dan blijf ik er maar achteraan hollen hoor, hij moet het gewoon leren vind ik. En tot nu toe gaat het redelijk goed, al had ie vandaag wel een ondeugend dagje.
Tsja... ik zou zeggen: laat het maar eens (een beetje) fout gaan. Als ze twee keer die hete kachel heeft gevoeld, laat ze het in het vervolg wel. En ook niet alle spulletjes wegstoppen omdat de baby kruipt, want zo leren ze nooit dat ze er gewoon van af moeten blijven. Telkens wanneer dat handje naar een verboden ding gaat, 'nee' zeggen en er een speeltje voor in de plaats geven. Misschien dat dat helpt? Ik heb nog makkelijk praten natuurlijk...die van mij ligt nog hele dagen heerlijk te loungen in zijn box
En als je echt helemaal gek word van de open getrokken kast deurtjes en laatjes? En effe geen stoppers voor de klepjes te schroefen? Neem een rol duc tape. Echt het doet wonderen. Want ons mannetje heeft het dus afentoe ook op zijn heupen dat hij overal aan loopt te plukken. Een einde tape erover, en hij weet het weer en het gaat echt weer een week goed. klinkt vreemd maar het werkt hier wel aardig nog. Liefs Janna
Ik heb nooit mijn huis helemaal aangepast aan kind. Kind moet ook leren dat ze ergens van af moet blijven. Oke ik had geen glaswerk op tafel (maar wel andere dingen, giftige planten (wel niet giftige) en stopcontacten wel beveiligd. Maar verder moest ze gewoon luisteren. Onderste planken v/d kast met niet breekbaar spul waar ze wel af moet blijven (maar geen gevaar als ze het wl zou doen). En ik heb geen verschil gemerkt tussen kruipen en lopen. Dochter wist mijn regels al voordat ze ging lopen, ze hebben het echt wel door. Verboden is de tv, wel mag ze muziek opzetten, maar niet ermee klieren. Planten moet ze afblijven. Verwarming heb ik uitgelegd en laten voelen (ik met haar handje er vlakbij en niet er tegen hoor!). Hier was het een kwestie van nee niet aan de plant/tv/kast etc en afleiden met iets dat wel mocht. Later werkte negeren soms ook erg goed (als ze ging uitproberen en expres er bijna aanzat en dan ging roepen om papa en als die niet reageerde om mama of andersom...) Succes!