Dochter huilt 's nachts weer...advies nodig

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door maansteen, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maansteen

maansteen Fanatiek lid

7 jul 2011
    1.316
    0
    36
    Beste mensen,

Het is nu bijna een week aan de hand; onze dochter van bijna 4 (!) huilt/zeurt en roept ons midden in de nacht...we worden er echt wanhopig van. Ze kan prima praten en vaak als er iets was, kwam ze uit haar bed en liep 'netjes' naar ons toe. Het lijkt wel alsof ze weer een peuter is.

We hebben al meerdere keren geprobeerd te doorgronden wat de oorzaak is, maar ze doet heel vaag; komt met dingen als; mijn broertje was wakker (=niet waar), ik had dorst (ze krijgt dan ook wat water als ze erom vraagt). Ook wil ze de deur dan open, dicht, op een kier etc...Het is echt frustrerend!
    Vorige week heb ik haar oren nog na laten kijken, was niets aan de hand. Ze zegt nergens pijn te hebben...

Is het misschien spanning omdat ze bk naar de basisschool gaat? Is het een fase?

En wat kunnen wij nog doen? Laten huilen? 10 keer per nacht er uit? Ze gaat trouwens wel verder slapen nadat een van ons geweest is.

Dames, hopelijk herkennen jullie dit en/of hebben jullie advies of tips!

Alvast bedankt!

2. koekie monster

koekie monster Niet meer actief

ik herken dit gedrag wel. het kan idd een fase zijn dat er veel gebeurd in haar omgeving bijv. naar school gaan. ik zou hier zo weinig mogelijk aandacht aan geven. gewoon uit bed gaan en haar terug in bed leggen nog een dikke knuffel en dan gaan slapen. leg dit ook uit aan haar. niet na 3 x dan terug leggen en niks zeggen. ze is gewoon aan het uitproberen hoe ver ze kan gaan. denk ik
    veel liefs

3. maansteen

maansteen Fanatiek lid

7 jul 2011
    1.316
    0
    36
    Dank je wel koekie monster, ik zal het proberen (al hoop ik natuurlijk dat het vanavond niet nodig zal zijn;)).
    Maar duurde dit lang bij jullie? Ik had nog andere ouders hierover gesproken en die herkenden dit ook wel...Ze zeiden dat het ongeveer een week duurde...

4. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Mijn dochter doet dit regelmatig en wij zijn het eigenlijk al gewend, dat we er regelmatig uit moeten. Gewoon even troosten en dan weer verder slapen.

5. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Even een ander tip.
    Zoals jouw nickname al aangeeft.. Een steen.. Leg een stukje rozenkwarts in het kamertje. Rozenkwarts is de kindersteen. Het brengt kalmte en rust en evenwicht.
    Heb er bij onze kindjes ook een op de kamertjes liggen.
    Google er maar eens op.

6. maansteen

maansteen Fanatiek lid

7 jul 2011
    1.316
    0
    36
    Dames, bedankt voor de reacties, wij zijn net terug van vakantie en het is al een week weer helemaal goed, gelukkig!
    Die rozenkwarts;ik heb er toevallig nog een liggen, zal 'm op de kamer leggen.

Mijn dochter had trouwens na die 'slapeloze nachten' ook uitslag op haar rug, een beetje waterpokken achtig, misschien dat ze daar ook wat last van had. Het is nu weer aan het weg trekken..

Volgende week gaat ze wennen op school, ben benieuwd!

Deel Deze Pagina