Hallo, Wij gaan over een maandje op vakantie naar Dominicaanse Republiek met ons meissie. Nu zitten we erover na te denken om een draagzak of draagdoek aan te schaffen. Alleen weten we niet wat het beste is voor zo'n kleine. Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn. En welke merk we het beste kunnen aanschaffen.
Wij hebben beide, een draagzak en een draagdoek. De draagzak is voor mij al snel te zwaar geworden. Ik gebruik nu dus een draagdoek (geweven!) en mijn man pakt nog wel eens de draagzak (want die snapt het knopen van de draagdoek niet ). Ik zou persoonlijk voor een draagdoek gaan. Dat draagt echt een stuk fijner en het knopen is echt zo onder de knie. Laatst heb ik bijvoorbeeld in de dierentuin mijn zoontje ruim een uur op de heup meegenomen in een draagdoek (1 van de knoopmanieren, je kunt natuurlijk ook gewoon voor knopen of zelfs op je rug) zodat hij alles zo goed kon zien. En hij vond het geweldig. Qua merk heb je erg veel en ze zijn eigenlijk voor zover ik weet allemaal wel prima. Verschil tussen een geweven draagdoek en een gewone (tricotslen) is dat je met een geweven draagdoek langer door kunt dragen. Deze rekt namelijk niet of nauwelijks mee en kan dus meer gewicht hebben.
Draagdoek, absoluut! het hangt er ook nog een beetje vanaf wat voor draagzak je neemt hoor. Als je echt tegen het knopen van een draagdoek opziet kun je altijd voor een ergonomische drager gaan zoals een mei tai of een beco (butterfly). Maar als je echt langere stukken wil gaan lopen raad ik zekere een geweven knoopdoek aan. Ik heb een ontzettend slechte rug en zelfs ik kan er behoorlijk lang mee dragen. Succes!
Een draagdoek is voor die kleintjes ook beter dan een draagzak. In een draagzak komt er veel gewicht op de heupjes, dat is een uurtje niet erg.. maar als je hele dagen wilt gaan lopen lijkt een draagdoek me een stuk confortabeler voor je kindje!
Bedankt voor jullie reacties. Het is voornamelijk voor op het vliegveld. Als we de buggy moeten afgeven dan lijkt het me dus wel makkelijker om haar of in een draagdoek of in een draagzak te zetten.
Misschien is een ringsling dan iets voor jou! ideaal voor kleine stukjes en je zet je kind er zo in. (en het is ook prima voor het rugje van je kind)