Ik heb een vraagje wie er ook mee te maken heeft gehad... Wij hebben in Juni een alimentatiezaak in ons voordeel gewonnen. De partneralimentatie is verdwenen en de kinderalimentatie ook verlaagd. Maar nu vraagt de tegenpartij hoger beroep aan, omdat ze vind dat ik maar meer moet gaan werken, zodat zij meer alimentatie kan krijgen. En de woonlasten zijn veranderd, doordat mijn man en ik nu samen de hypotheek hebben. Dit is veranderd na de eerste vaststelling van de alimentatie. Maar hoe gaat het nu verder in zijn werk?? Komen alle kosten die we er voor een advocaat moeten maken nu ook weer voor onze rekening? Pffff.... we zijn al helemaal blut, al een hoop geld kwijt geraakt en nu is er nog geen rust. Ben een beetje angstig voor de toekomst zo.
Jeetje wat balen zeg! Je zult idd weer een advocaat moeten inschakelen en daar betaal je flink voor maar je hebt geen keuze. Sterkte!
Ja, helaas zal je weer advocaatkosten moeten maken. Met een gezamenlijk inkomen hebben jullie waarschijnlijk geen recht op een toevoeging. Heeft jullie advocaat dat bij de vorige rechtszaak nagekeken?
Amethist... wij werken allebei, dus wij komen boven de grens uit. Vorige keer is dat inderdaad bekeken... De andere partij krijgt wel een vergoeding... dus ja, waarom zou je dan als ex niet moeilijk doen en een poging wagen om meer per maand te kunnen vangen?? Ik heb een mail naar de advocaat gestuurd, maar helaas nog niets terug gekregen. Wat ik zo vreselijk erg vind, is dat het PRECIES op drie maanden is ingediend op de dag af... zo uitgekiend...
Ah ja, frustrerend is dat hè! Ik zie het op mijn werk ook, mensen die toch op een toevoeging procederen en voor elke scheet een procedure (willen) starten. Echt supernaar als je dan geen recht op een toevoeging hebt. Dan ben je op een gegeven moment gewoon misschien wel gedwongen om geen verweer te voeren omdat je je geen advocaat kunt veroorloven. Overigens gaan de eigen bijdragen voor toevoeging per 1 oktober wel flink omhoog en is het niet meer zo aantrekkelijk om om alles te gaan procederen, maar goed voor haar is de toevoeging waarschijnlijk al aangevraagd en heb je daar voor nu niks meer aan.
ik zou dan proberen mn uren omlaag te krijgen zodat je precies goed uitkomt en er een deel komt te vervallen... anders ben je dat kwijt aan haar...
Oneerlijk he... Je hebt geen andere keuze. Je kan vragen om haar in de proceskosten te laten veroordelen, maar dat wordt echt alleen toegewezen als duidelijk is dat zij helemaal geen zaak heeft en dit hoger beroep alleen aanspant om de boel te vertragen/traineren. Bij een eerste procedure met een eerste hoger beroep is dat zeer onwaarschijnlijk. Ik wil je heel veel sterkte wensen. Ik hoop voor je dat jullie er uiteindelijk sterker uitkomen.
Ach get, vrijdag net een peiljaarverleging aangevraagd duur binnen nu en 2 weken na 1 oktober dus..altans neem aan dat dat dan ook voor ons geld