Hoger beroep, gelijk uitspraak?

Discussie in 'Samengesteld gezin' gestart door Hartediefje, 4 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Hoi,

Ik heb een vraagje of mensen ervaring hebben met een hoger beroep die aangevraagd is door de tegenpartij... Wij hebben namelijk nu een datum doorgekregen dat de zitting is, maar is de uitspraak dan gelijk of is dit ook weer een bepaalde termijn? (in ons geval nu, hoop ik dat het minimaal twee maanden duurt voor de uitspraak..)

Ben benieuwd naar de ervaringen...

2. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Dat ligt er denk ik helemaal aan hoe duidelijk de zaak is. Op tv nieuws en teletext) zie je vaak dat de straf wel vaak meteen wordt uitgesproken in een hogerberoep zaak. Hoe het zit met familierecht weet ik het niet.

3. Amethist

Amethist Niet meer actief

Nee, er wordt nooit direct uitspraak gedaan.

Als er door de wederpartij een verzoekschrift is ingediend worden jullie eerst nog in de gelegenheid gesteld om een verweerschrift in te dienen. Daarna wordt er een datum voor een zitting bepaald en een aantal weken na de zitting wordt er schriftelijk uitspraak gedaan.

EDIT: Oh sorry, niet goed gelezen. Er is dus al een datum bepaald voor de zitting. Maar goed, nee er zal niet direct uitspraak gedaan worden. Meestal wordt er een termijn van 4 weken gehanteerd waarna uitspraak wordt gedaan.

4. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Amethist, bedankt voor het antwoord!!! In de brief waarbij de datum wordt vermeld, staat inderdaad ook dat mijn man en tegenpartij nog mondeling toe kunnen lichten tijdens de zitting. Daar is dan 45 minuten voor gepland.

Deel Deze Pagina