Geen gemeenschap, toch bloedverlies op 6,7,8 dpo. Temp hoog.

Discussion in 'Zwanger worden' started by prulletje2, Mar 22, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

May 20, 2014
    4,047
    2,039
    113
    Wij hebben deze maand overgeslagen, echt helemaal geen gemeenschap gehad. Dus zwangerschap is sowieso uitgesloten.
    Toch houd ik mijn cyclus bij met ovulatietesten en temperaturen om het in kaart te houden voor als we weer verder gaan.
    Nu heb ik toch op 5,6 en 7 dpo wat roze/bloed gespot. Maar dat kan dus geen innesteling zijn. Mijn temperatuur is ook nog hoog.
    Wie herkent dit? Is dit normaal of kan dit een kinderwens in de weg staan?

2. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

Jan 4, 2013
    5,299
    1,769
    113
    Female
    Een hoge temperatuur komt door de progesteron die vrijkomt na de eisprong. Bloedverlies heb ik zo geen verklaring voor

3. JupitR

JupitR VIP lid

May 13, 2020
    6,765
    7,315
    113
    Female
    Bloedverlies kan het gevolg zijn van hormonale disbalans. Heb ik ook een aantal cycli gehad halverwege mijn LF. Was toen na het stoppen met borstvoeding.

4. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

May 20, 2014
    4,047
    2,039
    113
    Ja dat snap ik van de progesteron, maar ik bedoel daarmee dat ik dus nog niet ongesteld word.

5. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

May 20, 2014
    4,047
    2,039
    113
    Hm dat zou kunnen want daar ben ik ook drastisch mee gaan minderen. Maar ben jij toen bezig geweest met zwanger worden en lukte dat gewoon?

6. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

Apr 26, 2016
    2,394
    1,205
    113
    Female
    Hoi, ik lees dat je nog bv geeft. Mijn ervaring is dat je tijdens de borstvoedingsperiode ook soms wat licht bloedverlies kan hebben, volgens mij kan dat inderdaad ook komen door hormoon schommelingen.

7. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

Jan 4, 2013
    5,299
    1,769
    113
    Female
    Oke het was me niet duidelijk dat je al overtijd was. Dan weet ik het niet zo goed

8. JupitR

JupitR VIP lid

May 13, 2020
    6,765
    7,315
    113
    Female
    Daar was ik toen idd mee bezig. Heb denk ik 4 of 5 cycli gehad met licht bloedverlies in LF, toen zwanger zonder bloedverlies, maar werd een miskraam. Daarna geen bloedverlies meer in LF en 3e ronde blijvend zwanger. Ik heb heel erg het gevoel gehad dat het bloedverlies het zwanger worden in de weg stond, maar de enige remedie was tijd.

9. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

May 20, 2014
    4,047
    2,039
    113
    Nee niet overtijd. Maar zolang mijn temperatuur hoog is is het nog niet mijn menstruatie. Dus vanwaar dan het bloed vraag ik mij af? Zou het een zwangerschap tegenhouden?

10. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

May 20, 2014
    4,047
    2,039
    113
    Ah daar was ik al bang voor :(

11. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

Jan 4, 2013
    5,299
    1,769
    113
    Female
    Ah nu snap ik hem helemaal. Dan heb ik wel ervaring! Toen we voor mijn tweede kindje gingen had ik bloedverlies vanaf eisprong die overging in de echte menstruatie. Ik ben daar achter gekomen doordat ik ovulatietesten ben gaan gebruiken en toen bleek dat 2 of 3 dagen na de positieve test ik dus bloedverlies kreeg. De maand erna ging ik er ook bij tempen om te kijken of ik wel een eisprong had. En die had ik en weer bloedverlies. De derde maand ging weer hetzelfde qua bloedverlies. Ik dacht dus dat mijn progesteron waarde dus niet goed zou zijn en er geen kans was op zwangerschap. In de derde maand ben ik naar de dokter en gyn gegaan om dit te laten checken. Alles bleek goed te zijn en er was geen verklaring voor het bloedverlies. Volgens het forum hier een ovulatiebloeding. Mijn LF was elke keer 10 dagen. En al die tien dagen had ik dus bloedverlies die op 11 dpo dus een echte ongi werd. Behalve dus die derde maand. Toen een dag voor NOD het bloedverlies stopte. Op NOD geen drup. Dag na NOD geen drup. Toen heeft mijn man mij naar de badkamer gestuurd want ja dat was toch de enige manier op erachter te komen en ja hoor 2 dikke strepen

Ook deze zwangerschap had ik weer een ovulatiebloeding en bloedverlies dat steeds minder werd tot aan NOD

12. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

May 20, 2014
    4,047
    2,039
    113
    Thanks! Ja ik had eerdere pogingen ook bloedverlies, maar toen waren we wel actief geweest zeg maar. Dus kon ik dat aan vanalles wijden. Hoopte toen natuurlijk op een innesteling ofzo. Heb ook een vroege miskraam gehad. Toen testte ik op 8dpo al positief en testen liepen een paar dagen op. Maar ik had toen tegelijk ook bloedverlies. Uiteindelijk liepen de testen weer af en was ik echt ongesteld.
    Ik hoop dat het gewoon pech was, aanlegfout ofzo, en niet dat dat nu mijn lot is zo lang die bloedingen niet stoppen.
    Ik zit ook echt te stoeien met het leeftijdsverschil dat steeds groter wordt. Hoe lang gaan we nog proberen voor de laatste? Dus ik wil helemaal niet dat ik het nog veel tijd moet geven :(. Maar ja je kunt het niet afdwingen.

13. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

Jan 4, 2013
    5,299
    1,769
    113
    Female
    Ja ik snap je gevoel! En elke dag is te lang als je zo graag wilt! Zeker als je als laatste niet zo'n fijne ervaring er mee hebt schaadt dat toch een beetje je vertrouwen.

Qua leeftijdsverschil snap ik je ook! Al vind ik bij jou het verschil nog wel meevallen. Hier is de oudste al 7 jaar en zal 7 jaar en 10 maanden zijn als de baby wordt geboren. De jongste is nu 4 jaar en zal straks 5 jaar en 1 maand zijn. De andere 2 zit 2 jaar en 9 maanden tussen. En dus 5 jaar tussen jongste en straks baby. Dat vind ik eigenlijk ook te lang maar de wens was te groot om het niet meer te doen en door omstandigheden kon het echt niet eerder

14. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

May 20, 2014
    4,047
    2,039
    113
    Ja mijn eerste 2 zaten dicht op elkaar. Dat wilde ik graag en dat is ons gegeven en dat is zó leuk! Precies wat ik wilde. Maar ja, als je ze zo snel allebei hebt, ben je ook weer heel snel tegelijk uit de luiers, uit al het kleine baby spul enz. En ik was daar nog helemaal niet klaar mee. Dus na een paar jaar kwam toch de wens nog voor een derde, maar daarmee ook voor de vierde. Ik wilde nog een keer graag zo'n stelletje. Alleen lukt het nu maar niet. Achteraf had ik misschien dan niet aan borstvoeding moeten beginnen. Maar ja je wil je kleine ook weer niks ontzeggen. Zo dubbel allemaal.

15. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

Jan 4, 2013
    5,299
    1,769
    113
    Female
    Had je bij de eerste 2 geen borstvoeding gegeven? Op zich als je gewoon een cyclus hebt hoeft borstvoeding geen probleem te zijn bij zwanger worden

16. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

May 20, 2014
    4,047
    2,039
    113
    Bij de eerste lukte het maar 3 weken dus snel weer zwanger kunnen worden denk ik. De tweede heeft 14 mnd gehad :) maar goed, toen was ik even klaar. Toen heb ik daarna niks bijgehouden van een cyclus ofzo.

Share This Page