Hoger op of is het okey zo.

Discussie in 'De lounge' gestart door vlindermoeder, 16 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

30 mrt 2009
    2.593
    1.051
    113
    Hier
    Precies dit

2. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.227
    113
    Ik zou niet snel gaan voor een functie waar je niet de persoonlijkheid voor hebt.

Dat gezegd hebbende heb ik veel geleerd door en van mijn werk (en mijn collega's). En sta mede door die ervaringen sterk in mijn schoenen. Dat helpt ook in mijn privé leven en bijvoorbeeld in situaties met de kinderen. Ik zou dus wel kijken hoe jij je op het werk verder kunt ontwikkelen zodat je als persoon kunt groeien. Zijn er wellicht projecten waar jij bij betrokken kunt worden (invoering nieuwe werkwijze, nieuw beleid, ander systeem etc). Of een andere afdeling of team waar je kunt leren? Geef dit aan bij je leidinggevende dan kunnen ze meedenken.

Denk ook aan cursussen op jouw vakgebied (om inhoudelijk meer te leren). Of juist op persoonlijk gebied.

Het mooie van een baan is dat jij je altijd verder kunt blijven ontwikkelen op een gebied dat bij jou past.

3. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.887
    4.160
    113
    Vrouw
    Ik zou wel eerst vragen waarom ze denken dat je geschikt bent voor die functie, misschien zien ze nog kwaliteiten in je die je zelf niet ziet.

En daarnaast zou ik het ook afslaan, als je er niet gelukkiger van wordt en het niet per se beter betaald, waarom zou je dan?

Nellie4 vindt dit leuk.
  4. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.863
    5.123
    113
    Home
    Nee niet doen
    Leiding geven en mensen aansturen is wel iets wat je moet kunnen en als je liever de confrontatie uit de weg gaat dan is de functie niks voor jou

5. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.006
    2.372
    113
    Ik zat in een soort vergelijkbare situatie. Ik heb toen wel de functie aangenomen. Inmiddels is gebeurd waar ik al bang voor was, ik krijg er geen energie van. Inmiddels ben ik dus na jaren ploeteren ook weer om me heen aan het kijken voor iets anders.

Nellie4 vindt dit leuk.
  6. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.156
    113
    Dat zou dan voor mij een nee zijn

7. vlindermoeder

30 mrt 2009
    2.593
    1.051
    113
    Hier
    Hier ben ik dus ook bang voor. Ik ga nu met plezier naar mijn werk en dat wil ik graag zo houden.

Ik moet vrijdag weer werken en ga zeggen dat ik het niet ga doen. En zeggen dat ik voor mijn huidige functie wel bovengemiddeld presteer en het fijn vind als dat financieel zou worden gewaardeerd.

Daarnaast ga ik binnenkort eens naar een uitzendbureau en kijken of hun kunnen helpen zoeken naar wat bij mij past.

In mijn huidige werk mis ik namelijk nu wel wat uitdaging/variatie. Misschien kan ik dan twee banen combineren ofzo.

8. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.147
    9.749
    113
    Vrouw
    Alhoewel het aanbod fijn is vind ik het vreemd. Dit klinkt misschien raar, maar ik heb bijvoorbeeld een manager die weet waar mijn krachten liggen en die zou mij geen aanbod doen voor iets wat niet bij mij past.

Als jij aangeeft moeite te hebben met conflicten en aansturen van mensen dan past dit dus niet bij je en zou ik, als ik je leidinggever was, of het aanbod niet doen, of een training of cursus aanbieden.

Ik vraag me dus af op basis van welke kwaliteiten jij dit aanbod krijgt. Stel dat zij de potentie wel zien omdat je stiekem toch beter tegen conflicten kunt en je onbewust toch sturing geeft. Dan is de vraag alleen wil je dit verder uitbreiden. Maar bij een sturende of leidinggevende rol hoort toch echt een salaris verhoging.

Als je dit echt niet wilt en je zit goed waar je zit en je kunt dit ook behouden, is ook een goede keuze toch? Niks is goed of fout, misschien ontdek je kwaliteiten die je wel hebt.

Zoals boven geschreven, nee zeggen is voor jezelf op komen maar Ja ook, als het je toch leuk lijkt.

Nellie4 en Sado vinden dit leuk.
  9. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.147
    9.749
    113
    Vrouw
    Ooit is niet lijdend omdat je als mens ontwikkeld, je score kan vandaag de dag heel anders zijn.

De beste test die ik vind en welke gratis is, is voor mij 16personalities:

Gratis Persoonlijkheidstest | 16Personalities

masami vindt dit leuk.
  10. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik denk dat je je simpelweg 2 dingen moet afvragen.
    1. Heb ik nu nog voldoende plezier in mijn huidige werk?
    2. ‘Voelt’ een promotie voor het grootste gedeelte als een vooruitgang? Dan bedoel ik niet enkel qua salaris of niveau, maar denk ook aan werkplezier, secundaire voorwaarden etc.

Als je dat voor jezelf helder hebt, kun je denk ik een weloverwogen keuze maken. Ikzelf zou doodongelukkig worden van een baan waarbij ik niet voldoende uitgedaagd word, maar zeker ook wanneer ik geen plezier zou hebben. Dit hangt af van zoveel dingen. Niet alleen inhoud, maar ook de mensen, cultuur, vooruitzichten, mate van waardering (zowel in geld maar ook op andere gebieden), directe collega’s etc..

Asil vindt dit leuk.
  11. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Asil vindt dit leuk.
  12. Loufoque

Loufoque Fanatiek lid

17 mrt 2021
    1.729
    4.878
    113
    Ik heb hem zojuist weer eens gedaan en terugzoekend naar een topic uit 2013 had ik exact dezelfde uitslag als toen!

On topic: Ik herken mezelf wel in de OP en zou het aanbod hoogstwaarschijnlijk ook afslaan. Ik heb een aantal jaar als leidinggevende gewerkt, en hoewel ik het prima naar mijn zin had op mijn werk was het gewoon niet mijn ding.

Asil vindt dit leuk.
  13. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.147
    9.749
    113
    Vrouw
    Echt. Ik had eerst Protagonist (vorig jaar) nu Advocaat. Kan mezelf in beide heel goed vinden :)

masami en Loufoque vinden dit leuk.
  14. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.147
    9.749
    113
    Vrouw
  15. vlindermoeder

30 mrt 2009
    2.593
    1.051
    113
    Hier
    Als de kindjes op bed liggen ga ik hem ook doen

Asil vindt dit leuk.
  16. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Wat een leuke test @Asil ! Ik ben blijkbaar een Consul :roflmao:

Asil vindt dit leuk.
  17. vlindermoeder

30 mrt 2009
    2.593
    1.051
    113
    Hier
    Ik ben ook advocaat

Asil vindt dit leuk.
  18. vlindermoeder

30 mrt 2009
    2.593
    1.051
    113
    Hier
    Ik doe eigenlijk alles al wat onder die functie valt en ik zou het goed kunnen, op het stukje aansturen na. Ik ben het type wat zelf hard werkt, maar niet verantwoordelijk wil zijn voor hoe andere werken.

Ze boden ook aan om mij daar bij te helpen en ik kan cursussen volgen.
    Ik vertrouw hun ook echt dat ze mij zouden steunen en helpen, maar het is gewoon totaal niet mijn ding. En ik wil het ook niet kunnen.[/QUOTE]

19. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.876
    8.040
    113
    Grappig, kende hem niet. Klopt wel hier. Type leidinggevende. De hele omschrijving klopt wel.

Asil vindt dit leuk.
  20. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.876
    8.040
    113
    Man is verdediger. Komt ook goed overeen! Leuke test.

Asil vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina