Goeiemiddag Sinds een paar maanden heb ik steunzolen, omdat ik steeds last heb van likdoorns onder mijn voeten. Die steunzolen moet ik dragen in stevige schoenen, ik heb nu een soort bergschoenen aan en dat loopt heel fijn. Het ziet er niet uit, maar goed, beter dan de pijn van de likdoorns telkens. Af en toe doe ik laarzen aan, met feestjes e.d. en dat gaat dan een paar uur goed. Maar nou heb ik binnenkort wel een probleem: met een beetje mazzel wordt het weer lekker warm deze zomer. Maar dan drijf ik zo die bergschoenen uit. De man van het loopcentrum waar ik de steunzolen gekregen heb, weet me niets anders te vertellen dan dat ik deze schoenen zal moeten blijven dragen. Dat gaat natuurlijk niet, véél te warm als de temperatuur flink op gaat lopen. Bovendien draag ik veel rokjes en jurkjes in de zomer. En tsja... om daar nou deze schoenen onder aan te doen Wie heeft hier ook mee te maken en weet er een oplossing voor? Momenteel is de keuze: om de drie weken een likdoorn weg laten halen en met pijn rondlopen of heel erg warme voeten hebben (en er niet echt leuk bij lopen). Ik zoek dus zomerschoenen met een stevige, bijna niet te buigen zool. Ze mogen niet open zijn, mijn zooltjes zijn blauw... Ik ben in een paar schoenenwinkels geweest, maar nergens voldoen ze aan dat alles. Wie helpt?
Ik heb vorig jaar Birkenstocks gekocht en die helemaal aan laten passen door een podotherapeut. Kost wel wat, maar dan kun je tenminste wel luchtig rondlopen, want als het 30 graden is, zijn dichte schoenen echt niet fijn.
Helaas doet mijn therapeut dat niet...... vandaag weer in een schoenenwinkel geweest en ook daar niets
Ik heb ook steunzolen, en gewoon zomerschoenen. Bij durlinger verkopen ze schoenen voor steunzolen, en vorig jaar had ik clarcs. Ik let altijd goed op of de binnenzool eruit kan, dan kan ik op die plek mijn zooltje leggen. Succes
Mijn moeder draagt ook steunzolen en doet in de zomer een pantysokje over haar steunzool. Die tip kreeg ze van de podotherapeut. Dan valt de steunzool niet op in open schoenen.
Sweetheart@ Ik draag al mijn hele leven steunzolen kon ook jouw probleem . Moet er bij zeggen dat ik wel een tijdje zonder heb gedaan hoor. Maar al weer jaren steunzolen , als ik schoenen nodig ben neem ik ze mee doe ze in sportschoenen laarzen heb ook witte open schoenen met kliteband daar passen ze in. Ecco schoenen ook gehad , die winkel heeft wel zomer schoenen moet je daar maar eens kijken . En nee je hoeft niet alleen bergschoenen aan [ die heb ik ook alleen in de winter aan .]
Het merk durea heeft altijd een losse zool erin, zodat je die eruit kan halen voor je steunzool. Die hebben ook best leuke modellen, een mooie instapper of nette veterschoen (ipv bergschoenen) Ik weet bijna zeker dat ze ook half open schoenen voor de zomer hebben. Ze zijn absoluut niet goedkoop (rond 150 euro), maar je doet er wel jaaaaaaaaren mee. Moet je even zoeken waar er een adres is in jouw buurt die durea verkoopt.
In de zomer kan je toch prima ballerina's aan? Staat ook leuk onder een jurk of rokje. En daar kan vaak gewoon een steunzool in (heb ze gehad van Ecco)
Ik haal slippers bij zo'n winkel die allemaal van die schoenen verkoopt waar een zooltje uitkan en een steunzool in. Werkt prima. Hoorde van m'n schoonmoeder dat van haren ook zomerschoenen verkoopt dit jaar waar ze in kunnen. Is wat betaalbaarder
Je hoeft echt niet perse op bergschoenen te lopen hoor. Wat hier al gezegd is, je kunt bij nog best veel schoenen de zooltjes eruit halen, en daarvoor in de plaats je steunzool neerleggen. En vorig jaar heb ik heel leuke sandaaltjes gekocht. De verkoper van de winkel heeft toen het zooltje eruit kunnen krijgen, en op maat gesneden zodat mijn steunzolen er fatsoenlijk in konden. Als je goed zoekt kun je nog best veel schoenen vinden waar ze in passen. Of het lekker loopt, is een ander verhaal, én bovendien ook persoonlijk. Wat ik lekker vind lopen, vind jij misschien wel niks en andersom. Succes met je zoektocht!
Dank jullie wel voor alle reacties. Het probleem met mijn voeten en steunzolen is dat ik schoenen moet hebben waarvan de zool nauwelijks te buigen is. Die stevigheid is nodig en daarom heb ik zo weinig keus in schoenen. Ik heb het laatste jaar veel schoenen aan gehad (die ik nog had) waar het zooltje uit kon en ik de steunzolen in kon doen. Maar doordat die schoenzolen zo soepel waren, hielp het niet genoeg. Pas nu ik die bergschoenen aan heb, doet het geen pijn meer. En daar zit dus het probleem: zomerschoenen vinden met een heel stevige, nauwelijks te buigen zool
Ik heb ook steunzolen, eigenlijk vanaf kinds af aan. In de pubertijd die krengen eruit gemikt want daar wilde je toch niet mee gezien worden "steunzolen". Kreeg toen altijd van die metalen/stalen welke door middel van gipsafdrukken bij de orthopeed/orthopedisch-instrumentenamker werden aangemeten. Nu heb ik ze al weer jaren dagelijks in. Heb ook de gebruikelijke merken en modellen waar normaal steunzolen in passen. De merken zijn hier al genoemd, t.w.: Durea, Thinks, Footnotes, Ara en Gabor. Bijna allemaal hebben ze losse voetbedjes, zodat je die eruit kan halen voor je eigen steunzolen. Die meesten hebben best leuke modellen, een mooie instappers, veterschoen of pumps met lage blokhak en wreeefbandje. Bij echte (open) zomerschoenen zijn er tegenwoordig veel met een opstaande rand (bij de hak/hiel) zodat je steunzolen niet eruit kunnen schuiven. Maar e.e.a. hangt natuurlijk ook wel een beetje af wat voor soort steunzolen je aangemeten hebt gekregen en waarvoor. Tegenwoordig zijn er behoorlijk dikke, die best wel eens moeilijk te plaatsen zijn in open schoenen.