Wie is heel soms ook ongehoorzaam met eten?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dot, 15 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Ik geloof dat iedereen zich helemaal netjes houd aan de voorgeschreven regeltjes zoals: geen rauwmelkse kaas, geen rauw vlees enz.
    Nu hou ik me er ook wel grotendeels aan.
    Maar vandaag was ik cake aan het bakken en had enorme zin om na afloop die mixer-dingen af te likken, zoals altijd :D:D:D
    Ok, er zat rauw ei in maar ik heb na enige twijfel het toch gedaan, omdat ik er zo'n enorme zin in had.
    Ik heb vroeger toen ik zwanger was ook wel eens een bord Carpaccio besteld, had het half op en schrok opeens: shit dit mocht niet!
    Toen heb ik de andere helft toch maar opgegeten omdat het kwaad al geschiet was.
    Zijn er meer meiden die wel eens een klein oogje dicht knijpen?

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Zelf denk ik dat we dat allemaal wel eens doen. Bewust of onbewust (zoals jij met je carpaccio).
    Je likt je vingers een keer af of plukt net dat ene stuk onkruid uit de tuin zonder handschoenen (heeft dan weer niets met eten te maken).
    Een risicoloze zwangerschap bestaat niet en ik probeer er dan ook niet al te spastisch over te doen. De kans dat je uberhaupt iets krijgt is zo ontzettend klein. En daarmee wil ik alle adviezen niet bagatalliseren of als onzin afdoen, maar ik probeer wel steeds voor mezelf af te wegen hoe reeel de risico's zijn.

Eigenlijk het enige waar ik me wel aan probeer te houden is het niet eten van rauw vlees. Met pijn in het hart overigens, want ik vind filet americain en carpaccio HEERLIJK!

3. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    ik drink ook wel is een blikje golden power in mijn zwangerschap (niet dagenlijks ofzo)

En ik heb met gourmetten ook wel is een stukje biefstuk niet helemaal doorbakken gegeten :) Kon het echt NIET laten!!

En ik heb ook wel is de kattenbak verschoond..... gewoon omdat het niet lekker rook, en manlief aan het werk was...kan zo slecht tegen geurtjes als ik zwanger ben :D

4. Female

Female Niet meer actief

Ja ik heb op vakantie boerenkaas gegeten die van rauwe melk was gemaakt en heel af en toe drink ik een glaasje wijn (1 keer per maand ongeveer).

5. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Wij hadden hier nog een fles vodka met watermeloen smaakje staan. Mijn man had zich gisteren een glas uitgeschonken, ik heb er 1 slokje van genomen.

Ik maakte laatst aardappelpuree, uit gewoonte hup melk en een ei erbij. Pas na het eten besefte ik dat het rauw ei was.

6. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Oooo, wat zijn jullie slecht!!! ;)

(grapje hoor dames!)

7. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Oooh heerlijk te horen, niet iedereen is perfect!
    Ik heb in mijn vorige zwangerschap ook twee keer een klein bodempje ijskoude witte wijn gedronken, omdat ik jarig was en die andere keer weet ik niet meer. Denk dat als je een heel klein beetje toegeeft het niet meteen een ramp is.
    Uitzondering bevestigd de regel, of zoiets.

8. Muts76

Muts76 Actief lid

21 mrt 2011
    254
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik neem soms een paar slokjes wijn van iemand, of neem zelf een half glaasje. Ook niet vaak, misschien 1 keer per maand.
    En ik kan de koffie echt niet laten staan dus drink dat sowieso nog elke dag, maar wel minder dan normaal.

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik probeer het niet te doen. En het gaat nog aardig goed..
    Maar ik moest wel even slikken toen manlief gisteren thuiskwam met de boodschappen en 2 aanbiedingsbakken filet american uitpakte. "kunnen we lekker samen opeten".. Heeft 2 uur geduurd voordat hij begreep waarom ik zat te mokken ;)

Alcohol kan ik gelukkig goed afblijven, al heb ik 1 sipje van een nieuw smaakje bier gehad.

(PS. dat ei in de warme aardappelpurree wordt wel verwarmt. Meestal wel genoeg om het te laten stollen)

10. Vlinder249

Vlinder249 Actief lid

15 apr 2011
    167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het nu soms moeilijk om te wachten. Zo'n trek in een broodje filet... En dan denk ik zou het kwaad kunnen... ik ben al over tijd.
    Maar goed, ik doe het niet, heb 40 weken me eraan gehouden dan kunnen die laatste dagen er ook nog wel bij!

11. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Ik heb bij mijn vorige zwangerschap veel boterhammen gegeten met smeerworst, nu is mijn man mij in de gaten aan het houden dat ik dat niet weet doe. En deze zwangerchap heb ik al red bull gedronken, had er zo een zin in.

12. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    Bij mijn vorige zwangerschap kerig netjes overal aan gehouden!!
    Laatst was ik tartaartjes aan het bakken...niet helemaal door en had zo'n zin een beetje rauw * oeps *
    En toen ik net wist dat ik zwanger was en met 6 weken ook nog eens bleek dat er 2 vruchtzakjes zaten even uit schok een sigaret gerookt...daarna nooit meer geen aangeraakt hoor haha!

Ik las onkruid plukken zonder handschoen kan dat kwaad dan?Heb voor 3 weken terug de halve tuin nog staan wieden!!

Fijn om te lezen dat we allemaal weleens een misstapje maken!!Haha

13. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.057
    113
    dr zijn zoveel dingen die je niet mag..

houd me er overigens wel allemaal aan.
    zat gister Jamie oliver te kijken, die had ciabatta met steak gemaakt.. ik keek mn ogen uit haha..
    ik zeg ook al tegen mn man..als ik bevallen ben..wil ik een broodje filet,broodje rosbief en savonds een biefstukkie !

14. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    De kattenbak wel eens verschoond, maar dan wel met handschoenen aan en adem ingehouden!
    Voor moederdag had Julia een doosje gemaakt met 2 heerlijke kersenbonbons. Deze heb ik opgegeten. Ach dat klein beetje alcohol....

15. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Alles waar mogelijk zand aanzit KAN een bron zijn voor toxoplasmose. De toxoplasma zit dan in uitwerpselen van oa katten. Daarom dus het advies op met handschoenen te werken in de tuin. MAAR OOK: groenten zeer goed te wassen (velen daarvan groeien namelijk ook op/in/dicht bij de grond ;) ). Het KAN ook in onverhit (varkens)vlees zitten.
    Tosoplasmose KAN ernstige neurologische schade brengen aan je kindje of zelf een miskraam tot gevolg hebben...

(KAN = 'er is een kleine kans dat'. Het hoeft dus allemaal niet!!!)

16. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    Ik denk dat we het idd allemaal wel eens doen. Aflikken van de beslagkom heerlijk. Heb ik ook gedaan...

Ik denk dat het erom gaat dat je het niet elke week doe etc.

17. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Ik heb gisteren gewoon een schaaltje cakemix op met rauw ei dus, maar daar ben ik helemaal verslaafd aan. Soms maken mijn dochters en ik alleen de mix en niet de cake, puur om lekker op te smullen!
    Verder drink ik gewoon koffie, 3 bakkies ofzo, maar dat mag volgens mij gewoon hoor.

18. Roema

Roema Actief lid

31 dec 2008
    265
    0
    0
    Accountmanager
    Brabant
    Ik denk dat die kleine uitzonderingen geen kwaad kunnen.
    Bij rauw vlees is het zelfs zo dat een ieder er ziek van kan worden, alleen dat als wij er ziek van worden het menens is voor de baby. Ik ken echter niemand in heel mijn omgeving die ooit ziek is geworden van filet americain...
    Moet zeggen dat ik in heel mijn zwangerschap maar een broodje filet heb gegeten.. dat dan weer wel. haha...

19. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik denk dat ik op sommige dagen wel iets te veel cola light drink.
    Ik eet af en toe een half zacht eitje, maar dat is volgens mij geen ramp.
    Pas na de 12 weken durfde ik af en toe een broodje smeerworst te nemen.

Rauw vlees en alcohol neem ik echt NIET. Zelfde geldt voor rauwmelkse kaas.
    En dat vind ik moeilijk, want ik ben dol op kaasspecialiteiten en ik leefde voor de zwangerschap zo ongeveer op rauw vlees ;):D
    Maar goed, na de bevalling laat ik broodjes filet americain, ossenworst en rosbief aanrukken :D En eet ik 's avonds een dikke, rauwe biefstuk.
    En mag mijn vader lekkere kaasjes voor me halen (gedeelde passie) :p Heb het al helemaal uitgedacht! :)
    Voor nu doe ik het wel met supermarkt brie ;)

20. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Ik hou me eigenlijk wel aan een boel regels, maar drink weleens red bull.
    Drink daarnaast alleen spa rood en af en toe dus een blikje.

Geen idee trouwens wat het de baby kwaad doet, zelfs op het voedingscentrum wordt het niet 'verboden'.

Deel Deze Pagina