Meiden, Wie van jullie weet of de zwangerschapscursus die je volgt vergoed wordt door de verzekeraar? Volgens degene die ik aan de lijn had over zwangerschaps curusus zei dat je het kan laten vergoeden via je verzekeraar onder een bepaald deel van je verzekering. Wie weet hier meer over of heeft hier ervaring mee? Weet dat het natuurlijk ook te maken heeft hoe je verzekerd ben Ben benieuwd!
nog nooit van gehoord.omdat dit volgens veel verzekeraars niet nodig is om te doen.dus ik denk zelf van niet zolang al je het gewoon op eigen initiatief doet
Ik krijg het niet vergoed. Het staat tenminste niet in het lijstje met vergoedingen. De zwangerschapscursus die ik volg kost trouwens ook niet zoveel. Voor 10 keer zwangerschapsgym heb ik 17,50 betaald. Liefs Hummel.
ik moet 120 euro betalen voor 7 keer. Op zich niet erg om te betalen, maar alles wat vergoed wordt is mooi mee genomen toch? Heb zorgverzekeraar gebeld en zij wisten er geen raad mee, aangezien er niet duidelijk omschreven wordt of "oefentherapie" ook bedoeld is voor zwangerschap. Ik zelf ga een zwangerschapscursus volgen via mensendieck. In mijn verzekering staat dat dit vergoed wordt als het chronisch danwel niet chronisch is.. Ligt eraan hoe de praktijk waar ik het ga volgen wegboekt/factureert. Deze hebben echter te kennen gegeven dat ik het niet vergoed kan krijgen. Raar toch dat de verzekering het op zich dus wel wil betalen, alleen dat de praktijk daar kennelijk lastig over doet... Zijn er overigens nog meer tips over vergoedingen etc? Daar is niet echt een categorie voor op deze website, jammer zou veel mensen een boel centjes kunnen schelen! Kan ik ergens vragen of ze daar een kopje voor kunnen maken of zie ik een topic over het hoofd? Liefs
Je kunt het ook opgeven bij de belastingdienst. Maar volgens mij gaat dat volgend jaar er wel uit. Kijk op bv.com voor een hele lijst wat je allemaal af kan trekken.
Zuidzorg geeft inderdaad een gratis zwangerschapscursus. Ik weet niet waar jij woont, maar deze wordt op verschillende plaatsen gegeven.. Het heet "zwanger en in vorm"..10 lessen.
Ik heb het vergoed gekregen, stond in de polisvoorwaarden. Ik kan toch maximaal 150 euro aan zwangerschapscursussen declaren. Mijn cursus kost 28 euro voor 10 lessen, erg goedkoop dus.
in veel plaatsen zijn zwangerschapscursussen via de thuiszorg gratis. Moet je alleen even uitzoeken welk thuiszorg bureau er in jullie regio is. Bij ons in A'dam zijn het 2 x 8 lessen voor nop
Ik weet niet waar je woont, maar in mijn regio verzorgt Vivent (thuiszorgorganisatie) de gratis zwangerschapsgymnastiek. Bij de vorige zwangerschap ook gedaan, en niks hoeven te betalen idd.