Wisselende klachten over de dag

Discussion in 'Zwangerschap' started by Wishdreams, Jan 25, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wishdreams

Jan 15, 2023
    62
    67
    18
    Female
    Ik ben als sinds mijn positieve test heel erg gestrest

nu had ik vol last van mijn borsten gezwollen pijnlijk

ik ben nu 4 weken en 5 dagen zwanger

mijn borsten doen in de nacht heel erg pijn ik heb dan ook geen bh aan in de ochtend zijn ze flink gespannen en pijnlijk

ook zijn ze een maat groter maar in de loop van de dag zijn ze minder pijnlijk en minder gespannen

Is dit normaal ?

2. zegenwens

zegenwens VIP lid

Sep 28, 2021
    5,022
    4,995
    113
    Female
    Dat klachten wisselen is zeker normaal. Ik ben nu 16 weken en nog steeds zijn mijn borsten op sommige momenten gespannen en veel groter dan normaal, op andere momenten weer veel minder. Heel gek. Maar toch al 16 weken zwanger nu :)

3. Wishdreams

Jan 15, 2023
    62
    67
    18
    Female
    dat stelt iets gerust ik ben ook als een gek mijn symptomen aan het checken

Ik ben wel heel erg moe dat is iets wat wel blijft de hele tijd misselijk alleen in de ochtend niet heel erg en laat in de avond

en ik kan geen slechte dingen eten zeg maar krijg ik last van maagzuur

Dus ik denk toch wel wat kwalen maar die onzekerheid

4. zegenwens

zegenwens VIP lid

Sep 28, 2021
    5,022
    4,995
    113
    Female
    Dat klinkt zelfs al als heel veel kwalen voor zo'n prille zwangerschap! Meer dan ik toen had in ieder geval. :) Wat maakt je zo gestrest? Heb je eerder een miskraam gehad?

5. Wishdreams

Jan 15, 2023
    62
    67
    18
    Female
    Bij mijn eerste zwangerschap bleek mijn dochtertje iets te hebben waardoor ze niet levensvatbaar zou zijn en is ze geboren met 26 weken

daarna heeft het een tijd geduurd voordat het weer raak was en toen teste ik positief de testen liepen niet op en na 3 dagen liepen ze weer af

en daarna weer lang geduurd en nu dus positief gestekt ik had het hier gevraagd en ze liepen goed op ik ben niet de jongste meer

maar dit alles heeft me heel onzeker gemaakt en ik wil het zo graag

mik wil hier ook niet gaan zeuren maar het is echt heel lastig om om te gaan met mijn onzekerheden en emoties het ene moment gaat het wel het andere moment depri en onzeker

6. zegenwens

zegenwens VIP lid

Sep 28, 2021
    5,022
    4,995
    113
    Female
    Dat ís ook heel lastig! Je wil hoopvol zijn, maar de angst is groter. En niemand die dat weg kan nemen, dat is het meest nare. Logisch dat je je zo onzeker voelt na wat je hebt meegemaakt. Heel heftig. Heb je al een echo gepland staan?

7. Wishdreams

Jan 15, 2023
    62
    67
    18
    Female
    Ik mag met 6 weken een echo ik wilde deze vrijdag bellen dan ben ik 5 weken

Precious03 likes this.
  8. Precious03

Precious03 Bekend lid

Dec 5, 2022
    972
    616
    93
    Female
    Ik denk als je zoiets meemaakt dat het je een groot besef meegeeft hoeveel geluk we mogen hebben met een gezonde zwangerschap en een gezond kindje. Dat de stress ergens erbij hoort tot je het iets van je af kunt zetten.

Ik ben zelf ook niet gerust na 2 miskramen ondanks dat ik wel al 2 goede echo's heb gehad.

De onzekerheid is niet zomaar weg. Het mag er ook wel zijn. Misschien helpt het om een dagboekje bij te houden voor jezelf?

Wat leeftijd betreft: je bent een vrouw en je bent nog vruchtbaar. We zijn hiervoor gemaakt. Zorg goed voor de nodige vitamines ♡

JupitR likes this.
  9. Wishdreams

Jan 15, 2023
    62
    67
    18
    Female
    bedankt weer voor je lieve reactie ☺️

ik slik inderdaad al maanden zwangerschapsvitamine van Kruidvat en foliumzuur en vitamine d ergens gelezen dat dat goed is is dat oké?

het helpt om af en toe hier iets te vragen waar ik onzeker over ben hopelijk word niemand hier gek van me

Precious03 likes this.
  10. Precious03

Precious03 Bekend lid

Dec 5, 2022
    972
    616
    93
    Female
    Ik slik zelf Vitakruid Multi Dag & Nacht Mama. Een goede kwaliteit waar ik me dan toch het fijnste bij voel. En ik eet veel fruit. Groente zou dagelijks nog meer kunnen.

Ik snap je helemaal hoor! Het is ook fijn het van je af te schrijven.

11. Wishdreams

Jan 15, 2023
    62
    67
    18
    Female
    Bedankt voor de tip die heb ik gelijk besteld

gebruik je daar dan nog foliumzuur naast? Of is wat er in zit voldoende

Precious03 likes this.
  12. Precious03

Precious03 Bekend lid

Dec 5, 2022
    972
    616
    93
    Female
    Er zit 400 µg (= 0.4 mg) foliumzuur in, en volgens mij is dat wat je nodig hebt? Ik heb wel extra ijzer erbij besteld omdat ik met het ijzergehalte op het randje zit.

Share This Page