Goed van je! Snap dat dat heel lastig is hoor, maar meer kun je nu idd niet doen. Fijn dat de bloeddruk in elk geval goed blijft, dat is een heel goed teken!
Gelukkig dat je eiwitten nu nog goed zijn nog eventjes volhouden! Hopelijk met eventuele medicatie dat het zo blijft tot je bevalling. Maar blijf zelf ook alles goed in de gaten houden!!
Dank je wel voor je berichtje! Ja, dat ga ik zeker doen, helemaal met je eens! Heb vandaag uitgesproken dat ik gewoon een heel “niet pluis” gevoel heb over deze zwangerschap. Gelukkig werd het serieus genomen en zag de gynaecoloog ook wel dat dit niet psychisch is en dat er gewoon echt het één en ander niet zo lekker loopt in mijn lichaam. Dus dat is fijn. Voelt nu gelukkig wat veiliger allemaal.
Hé, ik wou toch even een berichtje sturen. Want ik herken jouw gevoel heel erg. Een bloeddruk die eigenlijk te hoog is, maar schommelt waardoor die bij het ziekenhuis niet altijd te hoog is. Waardoor je het gevoel hebt dat ze je overbezorgd voelen ofzo… maar je moedergevoel gewoon volgen hoor. Ik had met 35 weken ineens mega hoofdpijn (en al 2 zwangerschappen met hoge bloeddruk gehad) waardoor mijn vk mij zonder te zien (bevalling) op zaterdagavond naar het ziekenhuis verwees. Mijn gevoel klopte, 144/96. Ik ben direct op de medicatie gezet, maar zelfs toen bleef die schommelen. Uiteindelijk ingeleid met bijna 39 weken. Wat ik wel raar vind is dat ze niet vaker een 5 minuten controle doen. Ik moest sowieso 2x in de week langskomen voor 1x meten. Maar als die dan te hoog was moest ik direct voor 30/45 min aan de 5 minuten meting (ctg) en als die niet oké was direct urine en bloed inleveren. Heb meerdere keren wel paar uur in het ziekenhuis doorgebracht daardoor. Ik heb overigens nooit zwangerschapsvergiftiging gehad.
Bedankt voor je berichtje! Dit is idd heel erg herkenbaar!! Precies een keer in het ziekenhuis een wat normalere bloeddruk gehad waardoor verder onderzoek op dat moment niet nodig leek en ik pas 1,5 week later weer gezien werd. Thuis had ik al gezien dat de bloeddruk alleen maar verder steeg en gisteren op controle was de onderdruk boven de 100 en de bovendruk 158. Vanmorgen moest ik terugkomen en was de bloeddruk nog verder gestegen. Vandaag niet opnieuw eiwitten gecheckt, maar wel even aan de ctg geweest en nu aan de bloeddrukmedicatie. Ben benieuwd wat dit zal gaan doen. Ik snap idd ook niet waarom ze altijd maar 1x meten. Ik ben op een gegeven moment thuis op vaste momenten gaan meten, maar dat werd toen bijna afgedaan als dwangmatig. Gelukkig nemen ze het nu wel serieus en hebben ze me zelfs gevraagd of ik thuis ook wil blijven meten en de waardes af en toe wil doorbellen. Als de bloeddruk ondanks de medicatie hoog blijft moet ik langskomen. Fijn dat je uiteindelijk geen Zwangerschapsvergiftiging hebt gehad en dat ze je hebben ingeleid. Hier hadden ze het vanmorgen ook over inleiden tussen 38 en 39, dus dat stelde me gerust. Ben nu 35+3. Fijn om de herkenning te lezen!
Even van me afschrijven hoor. Gistermiddag bel ik nog mijn keurige lage bloeddruk door naar het ziekenhuis, de medicatie lijkt dus aan te slaan, maar gisteravond meet ik nog even voor het naar bed gaan en is het 164/92. Schrok ik toch wat van, want ik had de medicijnen om 21.30 nog genomen en die hoge meting was rond 23.30 uur. Gelukkig vanmorgen weer onder de 140/90. Misschien moet de medicatie dan toch opgehoogd. Ik neem nog wel even contact op met t ziekenhuis.
Klachten als hoofdpijn en duizeligheid kunnen goed bij bloeddrukverlagende medicatie horen. Bijwerkingen kreeg ik pas na +/- een week na switchen medicatie.
Ja dat was hier een bijwerking. Een raar kriebelig gevoel op mijn hoofdhuid ook.. Het duurt best lang voordat het volledig is ingewerkt dus dat hij nu nog hoog is, is niet heel gek.
Ja ik voelde me die eerste week ooo echt niet goed met die medicatie. Het heeft idd even de tijd nodig om aan te slaan.
Ik had ook enorme bijwerkingen door de medicatie.. volgens mij had ik wel een ander type. Kreeg het na mijn bevalling. Ben er uiteindelijk wel weer vanaf gekomen gelukkig.