Dank je wel! We weten nog niet de precieze oorzaak, want we moeten nog een gesprek krijgen in het ziekenhuis, maar waarschijnlijk doordat ik 4 dagen heb “rondgelopen” met gebroken vliezen.
Wat een schrik, maar wat fijn dat hij er is en dat je goed naar jezelf hebt geluisterd. Hopelijk sterken jullie snel aan. Hoe vinden zijn zussen en broer dat hij er is?
Dank je wel! De zussen en broer zijn mega trots. De oudste 2 hebben zich behoorlijk zorgen gemaakt toen ik werd opgenomen, dus zij zijn helemaal blij dat het nu goed gaat.
Dit topic is eigenlijk “oud”. Maar moet toch nog even wat van mij afschrijven: We zijn erg geschrokken ons zoontje was donderdag avond ineens erg aan het huilen en ineens viel hij helemaal stil en werd hij helemaal blauw. Toen heb ik tegen mijn man gezegd ik bel ambulance, blaas jij heel hard in zijn gezicht en dat hielp, hiervan schrok ons zoontje en begon hij weer iets te ademen, maar viel dan ook steeds weer helemaal weg. Dus wij moesten erg ons best doen om hem bij te houden. We waren erg bang dat hij er tussenuit glipte. De andere kinderen stonden er om heen te huilen. Toen de ambulance broeders er waren gebeurde t ook nog weer. Toen is hij mee genomen naar het ziekenhuis. Gelukkig sindsdien veilig aan de monitor. Hij mocht gisteravond wel weer van de zuurstof dat is goed teken. En vannacht geen gekke dingen op de monitor dus heel misschien mag hij zelfs vanmiddag naar huis. Oorzaak is gebleken uit een test dat hij rhino virus heeft. Dat geeft bij gezonde mensen gewoon verkoudheid, maar bij te vroeg geboren baby’s kan dat heel vervelend zijn. Al met al weer erg spannend allemaal.
Jeetje @willemijntje, wat een waardeloze situatie! Wat goed dat je adequaat reageerde. Zijn de kinderen (en jullie) weer wat bijgekomen van de schrik? Ik zou aan de (kinder)arts vragen wat eventuele signalen zijn en wat je preventief kunt doen.
Wat vreselijk eng zeg Wat hebben jullie goed gehandeld door te blazen en ambulance te bellen. Gelukkig ging het aan de monitor goed en mag hij weer naar huis, maar die schrik zul je nog wel even blijven voelen denk ik… sterkte!
Dat is een hele goede idd, dat ga ik vragen. Verder gaat de kinderarts aan het consultatiebureau vragen of ze ons zoontje wat meer gaan opvolgen. Dat vind ik zelf wel een prettig idee.
Jeetje wat een schrik zeg!! Gelukkig hebben jullie goed gehandeld en lijkt hij het weer goed te doen. Heel veel sterkte voor jullie!
Dank je wel! Het is idd wel veel geweest, hoop dat er nu een rustigere periode aanbreekt. Zit er een beetje doorheen.