Postnatale depressie / vakantie / angst

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Zonnebloem1987, 18 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem1987

Zonnebloem1987 Fanatiek lid

9 jan 2009
    1.327
    21
    38
    Hoi meiden,

Even een vraagje.
    Wij gaan zaterdag op vakantie, en ik zie er zo tegenop.
    Ben de hele dag aan het piekeren, omdat ik bang ben dat ik op vakantie somber ben.
    Hoe dom kun je zijn, zul je zeggen.. maar ik kan er niet mee stoppen!
    Zo irritant.

Heb begin januari een postnatale depressie gekregen met alle gevolgen van dien.
    Slik antidepressiva momenteel, en heb een kwartje afgebouwd inmiddels. (nu nog 75 mg Sertraline)
    Het ging heel goed, met af en toe een flinke dip.

Nu al anderhalve week flink de zenuwen en af en toe lichte paniek.
    Komt dat alleen doordat we op vakantie gaan??
    Ik wil zo graag genieten op vakantie, en hier niet aan denken.

Iemand tips om deze zinloze gedachten weg te gooien?
    Ben er klaar mee.

Gr

2. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    met je arts overleggen praten. Misschien een idee om tijdelijk weer wat op te hogen. Maar dat weet een arts beter dan ik.

3. Zonnebloem1987

Zonnebloem1987 Fanatiek lid

9 jan 2009
    1.327
    21
    38
    Nee, wil absoluut niet meer ophogen!
    Heb zoiets van: dat onderdrukt alles, maar neemt je probleem uiteindelijk niet weg!
    Misschien komt het wel door het kwartje afbouwen (nu ong. 3 weken geleden).
    Wel apart dat je dan van een kwartje al zo veel last kunt hebben!

4. loetjemegs

10 apr 2012
    86
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Hoi Ninosz,

ik slik ook sertraline..was eerst ook heel erg tegen ophogen maar de voordelen wegen toch zwaarder..denk aan jezelf! Het is ook niet alleen een onderdrukker, het zorgt er voor dat het stofje wat (tijdelijk) minder aangemaakt wordt in je hersenen wat hulp krijgt.

5. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.574
    113
    ik zou zeker ophogen, vakantie is gewoon spannend omdat je uit je gewone ritme bent en dat is juist zo belangrijk als je depressief bent geweest.

Nu zou je je zelf en je gezin misschien gaan "pesten"om dat kwart tabletje.

heb vorig jaar ook bewust opgehoogt toen we gingen kamperen. 't was net wel of net niet en had geen zin om zo gestresst op vakantie te gaan .

Iemand met diabetes laat je toch ook niet minder spuiten onder het mom van hoe minder hoe beter zeg ik altijd maar .

6. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Ik heb zelfs opgehoogd en geminderd met Lexapro in druppelvorm omdat een kwartje al te veel was om te veranderen. En inderdaad ben ik er van af gestapt in hoeveelheid medicatie te denken maar aan hoe ik me voel. En als ik me beter voel met wat meer medicatie ga ik daarvoor. Maar dat ligt voor iedereen anders. Zou in elk geval contact opnemen met je huisarts of voorschrijver van je medicatie.

Deel Deze Pagina