Hallo allemaal, Zoals de meeste die hier komen kijken en lezen ben ik zwanger en ben ik opzoek naar fijne voeding. Mijn zoon kreeg 8jaar geleden frisolac dat is Friso geworden mijn dochter heb ik daar 4jaar geleden ook op gehad en bijde spuugte veel. Mijn zoontje heb ik comfort gegeven en toen was het goed nooit weer problemen gehad. Mijn dochtertje heb ik friso gegeven en die spuugte alles uit en hield echt niets binnen dus naar de kinderarts en Emfamil AR gegeven en was meteen helemaal goed. Geen problemen meer gehad. Nu weet ik dus dat mijn kindjes gevoelig zijn voor Reflux en dat ik daar wel een beetje rekening mee moet houden nu weer. Nu was ik opzoek naar voeding die hier in de buurt dus ook veel tekoop is en waar ik me prettig bij kan voelen met in mijn achterhoofd te houden dat ik straks misschien weer op Emfamil AR kom maar goed tot die tijd wil ik wel gewone voeding proberen natuurlijk. Nu heb ik in verschillende drogisten en supermarkte Nestle Groeie Start gezien en ben ik erg benieuwd naar reactie´s over deze voeding van mensen die het ook geven. En wat hun ervaring ervan is en of ik er goed aan doe het product te proberen bij onze jongste straks. even voor de duidelijkheid, Over borstvoeding vraag ik niets dus daar hoef ik ook geen reactie´s over. Ik kan helaas geen borstvoeding geven en dat ligt al gevoelig genoeg. Ik hoop dat er mensen zijn die mij dus aan hun ervaring kunnen geven over deze voeding. Groetjes, Kappie
Ja ik had er tot voor kort nog niets over gehoord zag het in de winkel en heb een reclame gezien internet maar volgens mij is het een relatief nieuw product en zijn er nog niet heel veel mensen die het gebruiken nog... Hoop nog wel op reactie van iemand die het gebruikt liefst natuurlijk van meerdere.
Deze voeding is nog maar net op de markt, het vervangt de vorige Nestlé standaardvoeding (die meteen al hypoallergeen was, en daarom erg geschikt voor kinderen met een kans op problemen - reflux en KEA gaan vaak hand in hand). Deze nieuwe voeding is niet hypoallergeen meer, en daarom goedkoper, maar het mist het voordeel van de oude voeding. Qua kwaliteit zal het net zo goed zijn als elk ander merk, of je nou duur kiest of huismerk. Kijk dus gewoon wat het goedkoopst is en wat je makkelijk in huis kunt halen.
Volgens mij is dat gewoon de standaard voeding van Nestle, dus te vergelijken met standaard voeding van Nutrilon of Friso. wat je kunt is vooraf al contact opnemen met de hulplijn van één van kv-fabrikanten. Welke merk je kiest maakt eigenlijk niet zo heel veel uit, je weet van te voren toch niet hoe dit kindje op welk merk gaat reageren. Als je dan bijv Nutricia (of Friso) en je verhaal uitlegt, en vraagt om advies met welke voeding je het beste kunt starten. Reflux is niet erfelijk, dus jouw volgende baby heeft volgens mij net zoveel kans op reflux als ieder ander kindje. Een allergie is wel erfelijk, dus daar met je wel goed naar kijken.
Ik weet helaas de feiten niet over reflux maar hier speelt toch wel degelijk erfelijkheid mee. Mijn dochter heeft het, ik had het, mijn moeder en oom ook en mijn opa en oma hadden ook problemen met de maagklep. Ik was ook opzoek naar ervaringen van nestle, maar ze hebben geen comfort/ar variant, dus ik ga denk ik bij voorbaad al kruidvat comfort geven. Mocht het daarmee goed gaan ben ik super super superblij, mocht de kleine ergere reflux hebben komen er toch weel mediactie bij kijken helaas.
Het is niet zo verstandig om preventief een voeding met verdikking aan te bieden (zoals AR of comfort), dat moet je pas doen als er echt blijkt dat er reflux is, en andere maatregelen (aangepast voedingsbeleid, medicatie) niet helpen. Hypoallergeen preventief geven heeft WEL nut.
Nou volgens voedingsdeskundigen kan het absoluut geen kwaad. Heb het eerst overlegd met hun. Het zou misschien niet nodig zijn (al is de kans hier heeeeel klein) maar het kan absoluut geen kwaad om te beginnen met comfort voeding.
Als je je kind vanaf het begin comfort geeft, dan geef je je kind wel een soort voeding met een toevoeging die voor extra kramp, verstopping of extreem dunne ontlasting kan zorgen. Hypoallergeen heeft meer nut. Mocht er sprake zijn van reflux, dan kan dat ingedikt worden met johannesbroodpitmeel zonder dat je kind aan een ander soort voeding hoeft te wennen.
Ja dat mixen met johannesbroodpitmeel heb ik ook geprobeerd bij mijn dochter maar wat een troep is dat als je dat zelf moet mengen.. Er kwam van boven niks meer uit maar raakte enorm aan de race en dat ging niet meer over tot ik stopte met het mengen. Dus daar begin ik niet meer aan. Dan schiet het ook niet op... Zowiezo zou ik anders beginnen met standaard en niet met hypo alergeen. Er komen geen allergien ofzo bij ons in de familie voor dus standaard moet dan goed genoeg zijn. Maar volgens die voedingsdeskundigen kan het niks geen kwaad om te beginnen met comfort. Ik ga het nog navragen aan mijn eigen vk, maar als die het ook geen probleem vind ga ik echt direct beginnen met comfort. Scheelt weer een overstap.
Mmm, dat knoeien is een ervaring die maar weinigen met je delen. Poeder van te voren mengen, aanmaken met de helft water dat net van de kook is, roeren met schone vork, rest koud water erbij. Geschikte speen, goede verhoudingen, en geen knoeiboel. Die dunne ontlasting kun je even goed hebben met de meeste AR-varianten van kunstvoeding, omdat daarin hetzelfde verdikkingsmiddel zit als in Nutriton. Hypoallergeen verkleint de kans op spugen, omdat reflux vaak gepaard gaat met een overgevoeligheid of allergie. Een ouder broertje met reflux is vaak een van de redenen om te starten met HA.
Nutriton apart erbij doen werkte gewoon niet hier. Ik kon kiezen, of de kleine alles uit laten spugen of enorm aan de race laten gaan. Met AR voeding ging alles gewoon goed. Maar de reflux is hier puur omdat het in de familie zit dat wij een zwakke maagklep hebben. Dus daar zal hypoallergene voeding niet tegen helpen. Misschien zegt mijn vk wel hetzelfde als jou, maar vooralsnog hebben voedingsdeskundigen mij toegezegd dat ik prima kan beginnen met comfort. Dus ik voorzie hierbij geen problemen.
Dank jullie wel voor jullie reacties allemaal! Ik ga denk ik gewoon dan deze voeding beginnen dan en mocht andere voeding zoals AR of Comforte nodig zijn stap ik tegen die tijd wel over. Ik zocht ook echt mensen die deze voeding gebruiken zodat ik daar echt een positive of negatieve reactie van zou hebben. Ik kan Nestle wel bellen maar die geven het advies om gewoon te beginnen met een voeding waar je je prettig bij voeld zoals Friso en Nutricia ook zeggen (heb zo goed als elke fabricant gebeld haha wil graag voorberijd zijn...) Maar ze zeggen dus allemaal het zelfde kijk waar je je prettig bij voelt als je kindje reflux heeft of alergieen of wat voor een vorm van nadeligheid waar de voeding die je geeft niets mee kan dan moet je alsnog overstappen. Elk kind is anders en reageert anders op voeding. De ene reageert heel goed op Nestle voeding en de andere juist helemaal niet. Dus eigelijk wel presies het zelfde als wat iedereen hier ook zegt elk kind is anders en reageert anders dus de prefecte voeding kun je nog niet vooraf inhuis halen alleen de voeding waar je je goed bij voelt. Dat ga ik dan ook doen ik ga een pot Nestle Groeie start in huis halen en als de baby geboren is zien we of de baby zich hier prettig bij voelt. Even over de reflux dat KAN in bepaalde maten wel erfelijk zijn maar het is nog niet bevestigt hier word nog onderzoek naar gedaan en dat kan nog jaren duren voor daar misschien eens duidelijkheid over kan komen. Mijn moeder had Reflux en ik zelf heb ook Reflux gehad in ernstige mate ben er voor geopereerd mijn zoon had het in niet zulke ernstige mate waar door hij op de comfort kon blijven, mijn dochter had het in ernstige mate waar door zij ook is geopereerd en na die tijd ook echt enkelt de Emfamil AR voeding kon verdragen. Deze baby heeft wel kans op reflux nouja dat is mij verteld door de arts en moet het goed in de gaten houden maar ik ben na de ervaring van mijn dochter wel in alle staten van paraatheid omdat zij bijna is gestikt in haar bedje, ik was zo blij dat ik een camera had met geluid en van een raar kuchje wakker werd wat dus geen kuchje bleek maar gewoon ademnood. Haar voeding heeft waarschijnlijk in haar luchtpijp gestroomd waardoor de huig(of ademklepje zoals uitgelecht werd toen) de luchtpijp heeft afgesloten en dus als ik niet wakker was geworden zou ze gestikt zijn. Dus vandaar dat ik me ook echt nu al heel goed in alles verdiep en dus ook de voeding. Alles is al klaar en de camera is ook al geinstaleerd het enige wat mij dus nog reste was druk maken om welke voeding ik zou geven. Ik ben eruit en ga het gewoon proberen met Nestle. Dank jullie wel dus voor al jullie reacties.
Mijn dochter had veel problemen met drinken, volgens het ziekenhuis had ze een verkeerde techniek en reflux. Ze kreeg toen in het ziekenhuis die Enfamil, ze kreeg het gewoon niet uit de fles en deed er meer dan een uur over en dat bij een flesje van 60cc. Op aanraden van de verloskundige zijn we toen begonnen met Nestle NAN HA, drinken ging toen veel beter. Overigens had mijn dochter geen reflux, ik heb gewoon 2 kindjes die makkelijk spugen, deed hun papa als baby ook. Zoonlief krijgt daarom ook de Nestle NAN HA, maar inmiddels is het dus veranderd in groeie start HA en de niet HA variant. Tot een paar manden geleden had je die keuze niet. Hier beviel en bevalt de voeding erg goed, mijn kinderen hebben geen of heel weinig krampjes gehad. Maar dat is misschien wel toeval . Het is ook een van de goedkoopste HA voedingen.
Dank je wel voor je reactie. ben ook blij te horen dat jou kindje bijna geen krampjes heeft gehad daar maken ze inderdaad ook de reclame voor van deze voeding en dat vind ik ook wel fijn. Ik ga er in iedergeval vol goede moet mee beginnen als de baby is geboren. Zal dan tegen die tijd ook een reactie plaatsen over hoe het hier is bevallen. Groetjes en bedankt voor jullie informatie.