IUI of icsi ?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Jos1701, Dec 25, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jos1701

Jos1701 Nieuw lid

Dec 25, 2023
    2
    0
    1
    Female
    Lieve allemaal,

Mijn vriend heeft een varicocèle gehad en is hier 2 jaar geleden aan geopereerd, de kwaliteit na bewerking schommelt heel erg, in 2022 zijn we gestart met IUI, de kwaliteit was toen elke keer goed genoeg en bij poging 4 was ik zwanger.

Helaas bleek onze zoon een dubbele chromosoomafwijking te hebben waardoor ik bij 18+3 weken ben bevallen

In augustus hebben we besloten om weer te starten met IUI en bleek de eerste poging de kwaliteit erg slecht (300k na bewerking), na deze poging zijn we 8 weken gestopt en bij poging 2 was het aantal 2.7M na bewerking.
    Gister hebben we onze 3e poging gehad en ging het allemaal heel erg rommelig, niet de ‘normale’ kamer, geen duidelijke uitslag - 2.2M maar 170k na bewerking, maar wist ze ook niet zeker.
    Ik heb alleen maar gehuild tijdens de behandeling en toen we wegliepen werd er gezegd nog 1x slecht en dan moeten jullie door met ICSI.
    Nu ben ik op zoek naar antwoorden, ervaringen enz.

Met mijn cyclus kan ik de klok erop gelijk zetten, moet ik angstig zijn voor ICSI of is dit de kans naar een kindje die sneller in vervulling zal gaan?

2. Jos1701

Jos1701 Nieuw lid

Dec 25, 2023
    2
    0
    1
    Female

Even hier verder: gezegd nog 1x slecht en dan moeten jullie door met ICSI.
    Nu ben ik op zoek naar antwoorden, ervaringen enz.

Met mijn cyclus kan ik de klok erop gelijk zetten, moet ik angstig zijn voor ICSI of is dit de kans naar een kindje die sneller in vervulling zal gaan?

3. Narcisje

Narcisje VIP lid

Mar 17, 2016
    12,800
    8,469
    113
    Female
    Of het met icsi sneller zal lukken kan niemand zeggen. Wel is het zo dat je meer kans hebt met icsi ivm de slechtere zaadkwaliteit.

Ik heb zelf 3x icsi en 1x ivf gehad en ik kijk er met een goed gevoel op terug, al hebben we nog steeds geen kindje.. en tuurlijk is het zwaar (de medicatie, spanningen etc) maar ik vind het het zeker waard en hopelijk wordt ons geduld uiteindelijk beloond.

Share This Page