Hogere lichaamstemperatuur of verhoging?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mupje, 4 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mupje

Mupje Actief lid

20 mei 2019
    129
    6
    18
    Vrouw
    Het valt me op dat mijn dochter nu sinds een week of 2-3 geregeld wat warm aanvoelt (doe dan oa. haar trui en sokken uit) en na tempen haar lichaamstemperatuur tussen de 37,6 en 38 graden blijkt te zijn.
    Ze is super vrolijk, ontwikkeld zich onwijs en begon gisteravond met de loopwagen te lopen :eek:
    Wel zie ik al weken een verdikking in haar bovenkaak dus ik verwacht dat tandje 2 en 3 lekker lang bezig zijn, maar kan je daarvan zo lang verhoging krijgen? Of heeft dochter misschien een wat hogere lichaamstemperatuur? Herkent iemand dit?

2. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.335
    8.341
    113
    Amsterdam
    Hoe meet je de temperatuur? Rectaal of via een andere manier.
    Oor en andere methoden kunnen een hogere uitslag geven.
    En alles boven de 37.8 is gewoon verhoging en als dat rectaal gemeten is zou ik een keer er mee langs de huisarts gaan want dat hoort niet al 2/3 weken zo te blijven.

3. Mupje

Mupje Actief lid

20 mei 2019
    129
    6
    18
    Vrouw
    Ik meet rectaal, en alleen op de momenten dat ik vind dat ze wat warmer dan normaal aanvoelt. Meestal is dat in de avond, en vandaag toevallig vanmiddag. Op de andere momenten heeft ze een normale temp dus het is niet aan een stuk zeg maar. Alleen is het wel al 2-3 weken zo af en toe dus :confused:

4. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Hier wordt onze dochter een stoomoven wanneer ze moe wordt. Nu is dat niet heel vreemd ik ben zelf ook zo'n nucleaire reactor (wel goed voor je lijn zeg ik dan maar). Ik heb haar nooit getemperatuurd tijdens zo'n gloeimoment moet ik zeggen, meestal was t toch slaaptijd en daarna is ze weer normale temperatuur.

Rondom tandjes was zij ook warmer, maar dat waren altijd maar korte periodes van opzettingen en doorkomen. Ging ook met 2,4,6 en 9 tanden per keer dus overlast is dan logisch.

Volg je gevoel en een keertje huisarts extra kan geen kwaad ookal zou t achteraf misschien overbodig zijn ze zien je liever een keer te vaak komen als dat je wegblijft om maar niet "lastig/overbezorgd" te wezen. Zij zien meer dan jij en ik.

5. Mupje

Mupje Actief lid

20 mei 2019
    129
    6
    18
    Vrouw
    Dit was eigenlijk exact wat ik dacht! Het is altijd rond de momenten dat ze (erg) moe is, maar als ik ga googlen lijkt er niet zoiets te bestaan dus fijn om te lezen dat jij een zelfde situatie hebt :p
    Vind het wel lastig met slaapkledij kiezen, er wordt altijd gezegd met verhoging een laagje minder, maar de verhoging is idd niet blijvend en snachts koelt haar kamer flink af. Trek haar dus toch elke keer maar haar dikke slaapzak aan, maar mijn eigen twijfel blijft wel de hele avond (of ze niet te warm is en of haar temp weer normaal wordt zoals meestal)

Ik kan de huisarts van de week wel eens bellen (of de ka want door lopen we ook ivm reflux en kma) maar ik vind het dubbel omdat ik me eigenlijk niet echt zorgen maak. Eet goed, slaapt goed, groeit goed, ontwikkeld goed en is mega vrolijk :D

6. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Je kan t altijd telefonisch voorleggen aan de assistente, die bespreekt t dan met de huisarts. Is allicht wat laagdrempeliger.

Wel grappig dat er niks over te vinden is, ik heb t eigenlijk nog nooit opgezocht. Voor ons is t "doodnormaal" maar ze doet dit ook al sinds dag 1, niet pas sinds een tandjes periode ofzo en omdat ik het zelf ook heb (voor man duidelijk merkbaar, die komt dan al met een dekentje voor mama aangezet) stonden wij er ook niet raar van te kijken bij haar. Nooit wat achter gezocht, maar houd wel in gedachten, we hebben t zelf nooit gemeten he? Ik voel gewoon aan dr hoofd en dan is ze warm, niet heet als in koorts en verhoging voelt (moeilijk uit te leggen) anders, wat meer klammerig zou ik zeggen al klopt dat ook niet helemaal.

Deel Deze Pagina