Langzame temperatuurdaling vanaf 7dpo

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Tessss, 9 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tessss

Tessss Fanatiek lid

9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Hoi allemaal,

Ik ben nu in de race voor poging 11. Ik zit volgens FF nu op 9DPO, al is mijn cyclus altijd regelmatig zo rond de 28,29 dagen. Mijn temperatuurkaartje laat nu al een paar dagen een lichte daling zien. Ik weet niet goed wat ik ervan moet denken. Iemand hier ervaring mee? Volgens mij moet de temp stijgen of iig gelijk blijven. Hij is al niet zoveel hoger dan voor de eisprong (ik ga er iig vanuit dat de eisprong die FF aangeeft klopt, al had ik voor die tijd al wel pijnlijke borsten en dat vind ik ook raar). Kan iemand hier iets zinnigs van zeggen/ervaring mee heeft? Is het zorgelijk dat mijn temperatuur nu al daalt? Is mijn progesteronniveau dan wellicht te laag?

5c5dd9 Ovulation charts on FertilityFriend.com

2. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    Waar ff de eisprong heeft staan, ben ik het wel mee eens. Al had ik de coverline wat lager in gedachte. Dat je temp nu daalt kan goed een voorbode zijn van een menstruatie. Je temp mag na de eisprong ook wat op en neer gaan hoor, als het over het algemeen maar hoger is dan voor de eisprong en dat is het wel bij jou.
    Is dit je eerste maand tempen? Misschien gaat je temp elke maand wel vroeger naar beneden als aankondiging van de menstruatie?

3. Tessss

Tessss Fanatiek lid

9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Hoi nana,

Dit is de tweede maand dat ik mijn temperatuur bij hou. Vorige maand daalde de temp pas op de 2e dag van mijn menstruatie. Dat leek heel normaal, volgens het boekje zeg maar. Ben de temp aan het bijhouden voor de dokter omdat ipwe l bijna een jaar bezig zijn. Ben benieuwd wat mijn temp morgen doet. Zijn jullie bezig voor een tweede kindje?

4. Tessss

Tessss Fanatiek lid

9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Weer gezakt 😕

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.015
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Ik denk dat jouw ei op dag 15 was ipv van wat ff nu aangeeft.
    Dan valt de daling nu op zich mee en zit je nu op 13 dpo.
    36.5 is dan je coverline (basale temp) en met 36.7 zit je daar nog wel boven.

Wat gebeurd er met het kruis als je je tempwaarde van 22 juni op 36.5 zet??
    En de waterige afscheiding (3x) na dag 15 weghaalt.

6. Tessss

Tessss Fanatiek lid

9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Dan zet ff de ovulatie idd op de 15e. Ook als ik de 36,8 op 22 juni laat staan. Had voor mezelf bij de 22e wel al een notitie gemaakt dat deze temp misschien niet accuraat was omdat ik zwaar bezweet wakker werd. Omdat mijn borsten ook toen al pijn zijn gaan doen kan het idd goed kloppen dat ik op dag 15 al mijn ei heb gehad. Ik vind het vaak toch moeilijk te zeggen wat voor afscheiding ik heb. Thanks Rogijuli! Maar is het dan niet raar dat hij toch daalt? Zie op alle charts van zwangeren vooral een stijging van temp. Ben bang dat ik toch weer ongesteld word. Had zo gehoopt dat ronde 11 het zou worden...

7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.015
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Het zou kunnen dat je idd vandaag/morgen ongi wordt, echter zit er een dame in mijn tempclubbie wiens temp daalde. Vervolgens op nod weer steeg en een posi test in handen kreeg ;);).

Even afwachten wat je temp doet.

8. Tessss

Tessss Fanatiek lid

9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Snap het niet zo goed meer. Gisterenochtend wat ongikramp gevolgd door bloed. Wat slijmerig felrood en bruin. Eigenlijk alleen als ik naar de wc ga en dus druk zet. Inlegkruisje 2 druppels. Geen kramp meer, vanochtend weer slijmerig felrood bij naar het toilet gaan, dus lijkt ongi. Alleen mijn temp is ineens fors gestegen (wel een paar wijntjes gedronken gisterenavond omdat ik dacht dat ik ongesteld was) Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?

9. mamalap

mamalap Niet meer actief

Zou toch nog van innesteling kunnen zijn hoor! Tijd voor testje?

10. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    Het schijnt dat alcohol de temp ook kan doen stijgen, maar als het bloeden vandaag niet doorzet en je temp is morgen nog hoog, zou ik een test doen als ik jou was.

11. Tessss

Tessss Fanatiek lid

9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Thanks! Ik wacht nog een dagje af, kijken wat mijn temp doet morgen.

Deel Deze Pagina