Hoe lang valt je haar uit na je zwangerschap?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door beest, 7 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beest

beest Actief lid

30 okt 2012
    126
    0
    0
    NULL
    België
    hoi allemaal,
    sinds mijn zoontje 10 weken is, is het begonnen: mijn haar valt uit. Sinds hij 13 weken is, is het echt erg geworden: ik haal er gewoon plukken uit! Weet iemand wanneer die uitval stopt? Als het zo doorgaat, dan ben ik kaal!

2. Jolien2

Jolien2 Bekend lid

22 jul 2011
    652
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij is het nu een beetje opgehouden, kreeg zelf een beetje kale plekken aan de zijkant maar dat hersteld zichtbaar weer ! Duurt even maar t komt goed.

3. 01Patricia

01Patricia Actief lid

16 jun 2012
    463
    1
    16
    Bij mij ook tot zeker 5 maanden! Trok er inderdaad plukken uit en de zijkant werd flinterdun. Nu begint het langzaam weer terug te groeien.. heb nu allemaal piekjes haar op mijn hoofd, ziet er niet uit!

4. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Oh ik dacht dat ik de enige was!

Ik had er tijdens mn zwangerschap geen last van. Maar sinds de bevalling merk ik heeeel veel losse haren. Heb geen kalen plekken ofzoiets, maar moet wel elke week het doucheputje schoonmaken.

5. miesemies

miesemies Actief lid

25 mrt 2013
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier duurde het ongeveer een maand of 6. Ook stukken waar het heel wat leger werd op mijn hoofd. Vooral bovenop en aan de voorkant. Je kunt er niet zo veel aan doen. Ik gebruikte wel vit. B, baat het niet, schaadt het niet. Uiteindelijk kwam het weer goed maar vond het niet zo fijn toen.

6. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    heir ook wel een half jaar geduurd hoor... niet echt motiverend voor je dus;)
    en nu dus overal nieuwe haartjes die alle kanten uitsteken...:)

7. BlueApple

BlueApple Niet meer actief

Heeft hier ook zeker wel 5 maanden geduurd!

8. XdropjeX

XdropjeX Fanatiek lid

16 nov 2011
    1.156
    1.038
    113
    Hier nog erger..na een jaar nog..is nu redelijk weg. Hij is nu 15 maanden

9. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Tot 6 maanden toen werd het minder

10. Zonnetje1981

Zonnetje1981 Actief lid

19 mei 2011
    278
    1
    0
    NULL
    NULL
    Tot een maand of 6. Nu allemaal van die schattige korte sprietjes die vooral bij je haargrens zo fijn opvallen. :D

11. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    Hier is t pas minder sinds ik weer zwanger ben.. Dochter is inmiddels 21 maanden.. Nu heb ik ook wel echt heel veel en dik haar, misschien dat dat scheelt want ik heb er verder nooit iets aan gemerkt als in kale plekken ofzo ;)

12. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    Ik werd zo gek van de haaruitval tijdens de zwangerschap van jongste dochter dat ik mijn haar kort heb laten knippen...zoooo irritant dat spoor van haren de hele tijd!
    Ik denk dat een maand of 6 na de geboorte mijn haar er weer een beetje normaal uitzag en ik geen haaruitval meer had.

13. Angie4you

Angie4you Bekend lid

31 dec 2010
    606
    0
    0
    Vpk
    Brabant
    Tijdens de zwangerschap(pen) vanaf 3 maanden geen tot zeer weinig haaruitval.
    Enkele weken na het stoppen met bv (3 mnd gegeven) enorm haaruitval en dat duurde zeker 2 maanden. Ze zeggen dat je je haar vasthoudt tijdens de zwangerschap en dat je ze na de zwangerschap in een korte tijd alsnog verliest.
    Ik had ook kale plekjes bij mn slaap zeg maar....gelukkig heb ik krullen dus viel het niet zo op.

14. Daydreams

Daydreams Actief lid

31 okt 2010
    270
    1
    0
    Noord-Brabant
    Heeft bij mij zeker een jaar geduurd.

15. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    Wanneer begon het? Ik heb zelf weinig en dun haar maar sinds de zwangerschap is het voller en heb ik meer. Ik word een beetje bang. Geven jullie bv? Zou dat de reden zijn dat ik nog niets heb verloren?

16. Daydreams

Daydreams Actief lid

31 okt 2010
    270
    1
    0
    Noord-Brabant
    Niet iedere vrouw heeft er last van. De meeste wel. Wanneer het begint kan verschillen. Bij de ene 6 weken na de bevalling bij de andere pas na 5 maanden. Bij mij begon het na een maand of 4.

17. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Ik heb er ook nog steeds last van. Overal vind ik haren terug heel irritant en ik kan er na het borstelen ook hele plukken uit halen :( geen idee wanneer het ophoudt..

Deel Deze Pagina