Onregelmatige cyclus en ovulatietesten?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sunshine88, 1 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunshine88

Sunshine88 Actief lid

3 aug 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik ben vandaag bij de dokter geweest omdat ik graag zwanger wil worden maar een onregelmatige cyclus heb. Gemiddeld zit ik rond de 35 dagen maar vandaag op de 43 dagen, dus heb eerst een test gedaan maar die was helaas negatief.
    Ik wilde graag de ovulatietesten gaan proberen maar de dokter raadde dit af omdat ze onbetrouwbaar zijn.

Ik vraag me af of meerdere dames dit probleem hebben en wat doe je eraan? Toch de ovulatietesten proberen?

Succes met zwanger worden allemaal!

2. C78

C78 Niet meer actief

Ik gebruik wel ovulatietesten... Het is niet altijd helemaal duidelijk, maar je krijgt misschien wel wat meer inzicht in je cyclus.

Met temperaturen heb je meer duidelijkheid, maar dan moet je het wel echt elke ochtend doen... (niet voor mij weggelegd)

Succes met zwanger worden!

3. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Wat vreemd dat je dokter heeft gezegd dat ze onbetrouwbaar zijn, volgens mij zijn er ook genoeg doktoren die ovulatietesten wel aanraden...

Ik gebruik zelf wel ovulatietesten en dit bevalt me prima, omdat je als je vaak genoeg test uiteindelijk je eitje wel vind.
    Verder temperatuur ik mezelf ook iedere ochtend, deze combinatie bevalt mij prima :)

Als jij het ziet zitten zou ik zelf gewoon aan de slag gaan met ovulatietesten... Maar dat is mijn mening

Succes ermee!

Liefs Sophie

4. Lili75

Lili75 Lid

5 aug 2010
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook net begonnen met ovulatietesten. Ik had 2 pakken met 10 strips van het KV gekocht en dat was precies genoeg. Ik heb gemiddeld een cyclus van 33/34 dagen (dat is ook wel eens langer geweest). Ik heb op 2 dagen (op dag 17 en 18|) m'n LH piek gemeten met een pos ovutest. Ik heb zojuist via deze site berekend:Wanneer gaat het eitje innestelen? - vruchtbaredagen.nl - Belangrijke data als je zwanger wilt worden en kwam precies op de dagen uit die ik pos. getest had. Ook heb ik toen middenpijn gevoeld voor 1,5 à 2 dagen. Twee dagen nadat de pijn over was heb ik een iets verhoogde temp. gemeten. Tot nu toe dus enkel pos. ervaringen.

5. Sunshine88

Sunshine88 Actief lid

3 aug 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Bedankt voor jullie reacties, hoe gebruik je de ovulatietesten en hoe gaat het temperaturen, hoe doe je dat?

Alvast bedankt.

Deel Deze Pagina