Hoi Gwendatjuh! Ben de 1 juli met de pil gestopt of moest je toen een nieuwe strip beginnen? En ben je midden in de strip gestopt? Ik heb 30 juni mijn laatste pil genomen, de laatste van de strip. 8 juli zou ik weer moeten beginnen, heb ik dus niet gedaan. We zouden nog een maand wachten voor we 'echt zouden beginnen'. Maarja.. mijn man ging 2 wkn weg naar het buitenland voor zijn werk en toen hij terugkwam... tja... nou ja, om het kort te houden, ons plan is niet gelukt, hahah! Nu maar afwachten.. ik denk niet dat ik gelijk zwanger ben, heb in elk geval nog geen enkel verschijnsel. Ik vind het wel lastig nu, om een beetje te weten wanneer ik ongesteld zou moeten worden. Vanaf wanneer moet je dan rekenen? Gewoon vanaf de eerste dag van de 'menstruatie' van de pil? Zucht.... Ben heel benieuwd of jij straks een positieve test hebt.. Kan best.. Tijdens de pil krijg je trouwens als het goed is geen eisprong, dacht dat dat bij elke pil wel zo was. Je houdt eigenlijk je lichaam voor de gek, die denkt dat je zwanger ben door de hormonen in de pil en daarom krijg je geen eisprong. Je baarmoederslijmvlies wordt ook slechter voor de zaadcellen. Dus na de pil moet eerst je lichaam weer voor een eisprong zorgen en dan moet je slijmvlies ook weer 'normaal' worden. Maar wie weet... Ik hoop het voor je! Ik zou het wel vreselijk leuk vinden als ik zwanger ben, maar ga er nu niet vanuit. Zal ook niet vreselijk teleurgesteld (nog niet.. ) omdat we nog maar net beginnen en gewoon willen afwachten. Als het te lang duurt, ga ik denk ik wel met testjes werken. Maar nu nog niet.. Ik ga ook nog niet te vroeg testen, omdat je menstruatie na de pil ook gewoon heel lang kan duren. Maar goed.... ik duim voor je!