Ik heb een kitten van nu bijna 8 weken oud. Erg lief en leuk beessie. Ze was zindelijk, ook doen ze hier aangekomen was in ons huis. Maar nu hebben we een andere kattenbak een dichte met houtkorels er in i.p.v kattengrint. Maar de bak staat wel op de zelfde plek. Houtkorels stinken minder hoorde ik dus vandaar dat wij dit genomen hebben. Het is ons eerste katje. Het is een vrouwtje. Maar hoe maak ik haar weer zindelijk? Er zal vast wel meiden op dit forum zitten die dit toch weten? Hoop het eigenlijk wel, want nu doet ze het overal.
Voordoen! Nee, alle gekheid op een stokkie: ik zou haar er gewoon opzetten en wat graven met haar pootjes (zo heb ik 't een keer gedaan en dat werkte). En blijven proberen! Als dat niet werkt zou ik 't oude grit weer gebruiken. Ik hoef hier niet met andere grit aan te komen! Daar gaan ze écht niet op zitten! En als ook dat niet lukt: de oude bak weer neerzetten. Succes ermee
Ja, gewoon regelmatig erop zetten. Katjes gaan uit zichzelf wel graven en vaak komt er dan ook wel een plasje ofzo...
Had de vorige bak ook een klep? (een dichte dus) anders kan het zijn dat de kitten niet door de klep de kattenbak op durft. En idd om de zoveel tijd even erop zetten! Succes
Die van ons vertikte ook om op die houtkorrels te gaan zitten, dus zijn we weer teruggegaan naar gewone kattenbakkorrels (hele kleine, fijne korreltjes). Die kleine korreltjes, lijkt meer stug zand, ruik je ook niet zo goed. Wij hadden ze vaak van Civoton ofzo, is van de Makro, zit in een doos. Maar volgens mij hebben ze dat ook wel in dierenwinkels of bij de supermarkt. Die hele goedkope zakken met kattengrind meuren enorm. Maar inderdaad, eerst de kap er eens afhalen, wie weet wil hij dan wel.
Hoi Popje, Hier ook een kitten, inmiddels wel iets ouder en misschien wel evenredig veel ondeugender Ik zou het grit terug doen in de bak die je nu hebt en dan je kitten erin zetten. Even laten zitten en als ze er dan zelf niet uitkomt tegen haar praten evt zachtjes roepen maar niet er zelf uithalen. Dit een paar keer herhalen. En natuurlijk wel op d'r kop geven als ze ergens anders iets doet! Als je iets vindt haar erbij zetten, straffen en dan in de bak zetten want anders snapt ze niet waaron ze op d'r kop krijgt. Zo even een verhaaltje.. Veel succes
het komt waarschijnlijk door je hout korrels de meeste katten doen het daar niet op probeer het grind weer. en telkens als ze heeft geplast in huis op de kattebak zetten en zo ga je maar door desnoods zet je 2 kattenbakken in huis neer, je kan ook proberen om der bij de kattenbak te zetten en dan zelf met je hande door de kattenbak gaan dan hoort ze het geluid zo heb ik het gedaan met mijn katten, en als je het echt niet meer weet kan je het hier vragen dan heb je meteen een goed advies www.kattenplaza.nl xxx
elke keer haar oppakken en in de bak zetten ook al ligt ze lekker te slapen gewoon oppakken en haar erin zetten
Katten kunnen énorm eigenwijs zijn! Kan heel goed zijn dat ze het blijft vertikken om op de bak gaan als die houtkorrels erin liggen. Dus ik zou meteen weer terug gaan naar het grit. De kans dat je kitten toch op de houtkorrels zal gaan plassen is denk ik ontzettend klein. Succes!
8 weken is zoiezo al erg jong om een kitten te hebben! Ze moeten minimaal tot 13 weken bij hun moeder blijven, ik fok zelf katten en mijn kittens waren met 4 weken al zindelijk. Blijven proberen met het pootje graven en iedere op de bak zetten. Of ander grit misschien?
Als je ziet dat je kitten een plekje gaat zoeken om het te doen meteen oppakken en op de bak zetten. Zou ook het dekseltje weg halen toen onze katten nog klein waren durfde ze ern niet door heen. Als je toch echt graag wil over gaan op die hout korrels dan moet je het gewoon eerst een beetje aanmengen met het grit dat je eerst gebruikte en zo steeds meer tot dat je helemaal over bent op het hout.
ik heb er bij ons katje een spelletje van gemaakt met die klep. een propje waarmee ze aan het spelen was in de kattenbak gelegd, en toen probeerde ze erin te komen! ik heb ook heel fijn grind. ruik je nauwelijks.
Meest simpele oplossing nog niet gezien hier dus: Simpel weg zorgen dat de kattenbak naar kattenbak ruikt ipv naar n werkplaats voor hout: Drolletjes erin doen! Hoe moet dat beest nou snappen dat DAT de bedoeling is van die bak met dat rare spul als het er niet naar een toilet ruikt. Heb nog nooit problemen gehad met geen van mijn 3 poezebeestjes om ze van grit naar houtkorrels over te doen. Maar je maakt t het beestje natuurlijk wel moeilijk door ineens alles om te gooien met EN n nieuwe bak die anders werkt EN andere korrels. Dus als de bak anders is dan de vorige dan zou ik deze even weer opstellen als de oude bak (dus of de kap of de klep er af) en t beestje eerst aan de korrels laten wennen en dan vervolgens aan de andere bak door de kap erop en of de klep er weer in te doen. Succes!...en geduld is n schone zaak (of schoon huis net hoe je t wilt zien ) Als ze al n nieuw plekje voor dr behoefte gevonden heeft (bepaalde plek in huis) dan moet je de bak daar neer zetten en elke zoveel dagen n stukje naar de oude plek terug schuiven.
ik heb ook houtkorrels geprobeerd maar de dames en heren wilden er niet op. verwende nesten zijn het! mij leek het wel praktisch want dan kan de zooi gewoon in de groenbak. maar ja toen ben ik maar weer gewoon op grit over gegaan. als je goed en tijdig schept stinkt het ook niet zo.
stinkend ontlasting kan je ook anders oplossen, goed droogvoer, vooral geen blik geven. Onze katten krijgen Nutro, is wel wat prijziger maar de katten eten er minder van, hogere verzadiging en belangrijk de keutels zijn kleiner en stinken minder. Ik koop grote zakken online: http://www.zooplus.nl/google/-1656/shop ... Qgod8zLNeg Wij hebben ook wel eens ander kattengrit geprobeerd maar was geen succes.
die van mij eten tegenwoordig carnibest. en ook dat scheelt een berg zeg! geen smaak-geur-kleurstoffen enzo. als je de kat rotzooivoer geeft, meurt de kattenbak vreselijk! wat een betaalbaar premium droogvoer is is Carokat. maar dat verkopen ze niet overal