Hallo! Ik woon in Australie en heb een zoon van bijna 16 maanden en ben overmorgen (6 januari) uitgerekend. Omdat mijn echtgenoot en ik nog steeds geen beslissing hebben kunnen nemen over een jongensnaam (o-ohw!) zocht ik inspiratie en zo kwam ik hier terecht! Mijn kleine vent heet Noah en we moeten nog zien wat deze komt te heten, laten we hopen dat het een meid wordt zodat het een leuke naam klaar heeft 'liggen' voor haar.. Noah was 15 dagen laat en 4.392 kilo. Deze kleine zal ook wel op zich laten wachten en van groot formaat zijn. Ik heet Simone en heb op het moment het erg warm. Het is hier zo'n 36 graden en met mijn dikke buik zit ik zelfs binnen te zweten. Nog twee uur en dan zal het wel weer afkoelen - fijn! Heb een probleemloze zwangerschap gehad - voel me prima! Als het nodig zou zijn zou ik zo nog een maand door kunnen gaan maar ik wil ukkie erg graag ontmoeten en kan niet wachten tot ik weer met Noah en dus ook met ukkie kan gaan wandelen. Arme Noah met een moeder die te moe is en het te warm heeft om te wandelen. Fietsen doen we nog wel, maar het is wat heuvelachtig hier en dus kom ik soms niet thuis Voor ik een boekwerk schrijf - ik hoop jullie in de rest van het forum tegen te komen en als je meer over ons wilt weten dan kun je onze website altijd bekijken: www.thislittlefamily.web-log.nl Groetjes! Simone, Noah en ? xXx
wat leuk, iemand uit Australie Welkom hier en nog gefeliciteerd met je zwangerschap! Hoop dat jullie snel een leuke naam zullen vinden ! Succes!
Oh wat leuk helemaal vanuit Australië, zijn zaken omtrent zwangerschap / bevalling heel anders geregeld bij jullie? Sterkte met de laatste loodjes! Oh, en welkom natuurlijk!
Hoi hoi, Welkom op het forum vanaf deze kant van de wereld, hahaha.... Hopelijk komt er snel een babytje en dan volgt de naam van zelf. Liefs, Bibu !
Laten we dat maar hopen Bibu! Bedankt iedereen voor het hartelijke welkom - 't is wel even anders hier ja met de kraamzorg. Natuurlijk begint het al anders als je op een dag zoals vandaag hoog zwanger bent - het buiten 'lekker' 35 graden is en je 's nachts niet kan slapen omdat het zo verschrikkelijk plakkerig warm is, maar zonder deken is 't ook nix omdat 't dan te 'leeg' voelt - herkenbaar? of ben ik de enige? Hier willen ze liever niet dat je thuis bevalt in verband met verzekeringen etc. Je krijgt hier geen kraamhulp/verzorg(st)er om je te helpen - je mag 't lekker zelf allemaal uitzoeken, maar gelukkig moet dat in mijn geval wel lukken. Als ik aangeef dat ik Nederlands ben dan zeggen de meeste verloskundigen - owh! dan ga je zeker naar huis om te bevallen? was 't maar zo Zou 't heerlijk vinden om m'n moeder en m'n zus weer om me heen te hebben, laat die kraamverzorgster dan ook maar op de stoep staan Genieten jullie dames/meiden maar van de Nederlandse zorg! Het is hier prima geregeld hoor, gelukkig. Mijn echtgenoot en ik hebben dus nog steeds geen naam.. Brett vind Flynn het einde (ik vind het niet zo wat - sorry voor alle Flynn-liefhebbers) en ik vind Sem wel wat - maar dat vind Brett dus weer nix! Eergisteren hadden we nog Yesper bedacht - maar dat vind Brett nu ook weer nix - dus laten we maar hopen dat het een meid word - dan zijn alle namen-problemen de wereld uit! Ik ben helaas bang (tell me if I'm wrong) dat omdat mijn buik precies hetzelfde watermeloen-figuur heeft als ik had toen ik zwanger was van mijn zoon Noah, dat het een knul wordt.. maaar.. deze keer heb ik niet zo'n last gehad van m'n rug - dus wie weet! Vandaag ga ik eens even ons zwembadje opzetten - dat lijkt me lekker verfrissend voor Noah en ik. Hij ligt nu lekker te slapen (hoop ik) en we moeten ook nog boodschappen doen - vandaag zijn we redelijk druk, dat helpt groetjes! Simone xXx
Wat interessant om te lezen hoe het bij jullie daar geregeld is. Alhoewel ik me ook wel weer kan voorstellen dat het zwaar is met die hoge temperaturen! Ik hoop dat het zwembadje heeft geholpen!
Hoi Simone, lastig zeg geen naam kunnen bedenken. maar stel je voor dat het toch een jochie wordt dan weet je het misschien wel als jullie hem zien! Succes met de laatste loodjes, groetjes Bee
Tot nu toe is er nog nix gebeurt - vandaag is het d-day, maar mijn gok is - dat is alleen maar 'statistiek' We hebben gisterenavond nog 'Yens' bedacht. Brett vind het chinees klinken, maar ik vind het nog zo slecht niet! Het zwembad was vooral gisterenavond na het eten even lekker om in af te koelen - Noah kopje onder en wij met de voeten erin.. Daarna hup de luier en pyjama (hemd) aan en slapen voor meneer. Niet zo heel slecht geslapen tegen verwachtingen in - vandaag is het ook verschrikkelijk warm - we gaan straks even op zoek naar een lampenkap voor Noah's nieuwe kamer en dan is het tijd om het gras te maaien - gelukkig hoef ik daar niet aan te beginnen al zou ik het zo doen, maar het is echt veels te warm voor mij! goed excuus al zeg ik 't zelf Groetjes! Fijn weekend en Bee - bedankt, ik denk dat het wel goed komt! (duim toch maar voor me als je tijd over hebt) Jolie - daar ga ik wel vanuit - zodra 'het eruit is' () zal ik een berichtje plaatsen! Suusje - dank je wel! Waar komen jullie allemaal vandaan in Nederland? Groetjes! Simone xXx
Hoi Simone, een vriendin van mij was deze week ook uitgerekend, maar het zij wil er ook nog niet uit (het is een meisje) Ik zei voor de gein moet je springen maar dat helpte niet, wij lachen. Bij me zus kwam me nichtje ook bijna 2 weken later. Ik hoop voor jullie dat het kleine mensje snel zich laat zien. Ik Woon net 5 jaar in Vlaardingen en ik kom eigenlijk uit Alphen aan de rijn, wij zelf zijn wel van plan om die kant weer terug te gaan, want me familie woont daar. Mark komt uit Maassluis maar daar is het niet leuk wonen, dus ons keuze was al snel gemaakt om voor een huis te kijken in Alphen. Groetjes Jolie, en succes voor het weekend als de baby eruit komt.
Welkom Simone, ik hoop dat je snel aan ons kunt laten horen of er een zoon of een dochter geboren is en wat de naam is! Ik kom uit het Brabantse Oosterhout, ligt naast Breda.
Springen - hier zeggen ze dat je een stukkie moet rijden op een flink ongelijke weg - misschien moeten we dat vandaag maar eens proberen tot nu toe nog nix. Straks naar de kerk en vanmiddag kijken wat we doen - het heeft vanmorgen heerlijk een paar keer geregend dus is het nog niet zo warm - misschien wel even naar het strand om uit te waaien met Noah. We houden het nog even vol! Succes voor de vriendin met de meid die ook lekker stevig vast zit Ben nu officieel 1 dag 'overdue'.. (overdatum?) Over overdatum gesproken - moet nodig m'n koelkast even uitruimen en een grote lijst maken voor wat er in moet zodat er genoeg is, mocht ukkie toch komen! Groetjes, Simone xXx
Inmiddels is het hier dinsdagavond en er is nog nix gebeurt dus ik ben geduldig aan het wachten Op het moment is Noah zeer teleurgesteld want zijn DVD-speler is kapot en dus is het half uurtje TV kijken voor het naar bed gaan vandaag - helaas, helaas - niet aan de orde.. Brett is druk met het proberen te maken van de DVD speler - tot nu toe nog zonder succes! Ik zit hier dus effies nog mijn tijd door te komen tot Brett straks naar Touch Rugby gaat en dan hebben Noah en ik het rijk weer voor onszelf voor een uurtje tot hij naar bed gaat. Dan wil ik graag nog doen wat ik kan aan de geboortekaartjes en me klaar maken voor een spelletje met Brett terwijl hij vanavond de Cricket kijken wil. Met een beetje geluk kan ik hem overhalen om mijn voeten wat te masseren -dat vind ik heerlijk en hij doet 't eigenlijk nooit! Maar als hij de cricket kijken kan wil ik ook wel iets leuks Het zal we een 'wrijf-wrijf-klaar' verhaal worden Nog tips aan wat te doen met 16-maand-ukkies die erg wild is en het liefste de hele dag buiten rond rent? Lekker laten rennen? Heerlijk hoor, 't is prachtig weer! Hoewel 't morgen wel weer zo'n 36-38 graden wordt... Iemand nog een air conditioner over? Simone xXx
hallo en welkom!~ tjonge lekker warm is het daar in down under! ik hoop voor je dat je deze week gaat bevallen,want met die hitte lijkt het me nix! ik heb even op je web-log gekeken, ziet er echt leuk uit! en een ukkie die alleen maar wilt rennen;gewoon laten rennen! word vanzelf moe! nou rustig aan daar! groetjes mary! (ps:ik woon me hele leven al in amsterdam )
Leuk hoor je web-log. Ik hoopte eigenlijk dat daar al op zou staan dat je bevallen was, maar nee, jammer! Hoe vind je de naam Yoran? Finn vind ik ook een leuke naam en het lijkt een beetje op Flynn (iedereen blij). Kyan vind ik ook leuk en past goed bij Noah. Wat een heerlijk ventje zeg, met zijn blonde koppie! Als ik jou was, zou ik lekker met hem mee gaan rennen, misschien helpt dat?
Ja bedankt Daam - heb dat geprobeerd! Kreeg van de week een sms van een vriendin - ze had een trampoline gekocht voor haar 4 en 6 jarigen en die mocht ik wel even lenen als ik 't nodig had Ik hoop ook dat ik gauw ga bevallen.. maar moet eerst m'n huis weer wat aan kant maken het wordt weer zo'n 36 - 38 graden vandaag en morgen.. fijn.. geniet van de frisse wind en verwarming! Groetjes Simone xXx Pssss. zodra het bevallen achter de rug is zal er vast en zeker wat op de log staan - hou 'm in de gaten!